Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 12-Δεκ-2018 07:42

    "Βροχή" τα resorts στην τουριστική αγορά

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Αύξηση 77%, ποσοστό που μεταφράζεται σε 216 νέες μονάδες, κατέγραψαν τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων την περίοδο 2009-2017, σύμφωνα με την έρευνα της gbr consulting  για το μέγεθος και τις επιδόσεις των ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα.

    Από τις 280 πεντάστερες μονάδες που υπήρχαν το 2009, όπως λέει η μελέτη, πέρσι ο αριθμός τους έφτασε τις 496, ενώ στην κατηγορία των τεσσάρων αστέρων η αύξηση έφτασε το 28%, από τις 1,164 μονάδες στις 1,485 το 2017. Τέλος στα ξενοδοχεία τριών αστέρων, η άνοδος ήταν 15%, την ώρα που οι μικρότερες κατηγορίες εμφάνιζαν σημαντική μείωση.

    Σε επίπεδο δωματίων, οι κλίνες πέντε αστέρων εμφάνισαν άνοδο 62% (από 46,183 το 2009 σε 74,884 το 2017), των τεσσάρων αστέρων 11% και των τριών 7%.

    δσφψσδφ

    Σύμφωνα με την έρευνα, τα περισσότερα ξενοδοχεία πέντε αστέρων προστέθηκαν στα Δωδεκάνησα. Οι Κυκλάδες από την άλλη είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση νέων μονάδων, αλλά μικρότερου μεγέθους. Στα Δωδεκάνησα ειδικότερα είχαμε 45 νέα ξενοδοχεία, στην Κρήτη 37 και στις Κυκλάδες 62 μονάδες.

    δσδσφδσ

    Η έρευνα έδειξε ακόμη πως σχεδόν το 8% των ξενοδοχείων και το 27% των δωματίων της ελληνικής αγοράς είναι branded, ανήκουν δηλαδή σε κάποια διεθνή αλυσίδα ή σε εγχώριο ξενοδοχειακό brand. 

    Στη λίστα των κορυφαίων διεθνών αλυσίδων με βάση το συνολικό αριθμό δωματίων, πρώτοι έρχονται οι tour operators Tui και Thomas Cook. Η Marriott International κατέχει την τρίτη θέση, η Der Touristic την τέταρτη, ενώ ο όμιλος Sani / Ikos έρχεται πέμπτος και είναι η μόνη διεθνής αλυσίδα ελληνικής καταγωγής μεταξύ της κορυφαίας πεντάδας. Με βάση τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της περιόδου 2014 – 2016, το μέγεθος της ελληνικής αγοράς πέντε αστέρων έφτασε τα 2,5 δισ. ευρώ το 2016, έναντι 2,1 δισ. το 2015 και  1,9 δισ. το 2014. 
     

    δσφδσφδσ

    Από πλευράς μεριδίου, αναφέρει η μελέτη, τα branded ξενοδοχεία 5 αστέρων κατείχαν 78% το 2016, 79 % το 2015 και  81% το 2014. Τέλος, σε δείγμα 124 εταιρειών με σύνολο 24.639 δωμάτια 5 αστέρων, οι συνολικές κεφαλαιουχικές επενδύσεις του 2016 ανήλθαν σε 216 εκατ. ευρώ, με το 92% του συνόλου να μην αφορά μεμονωμένες μονάδες, αλλά μέλη επώνυμων ξενοδοχειακών αλυσίδων.

    Βασιλική Κουρλιμπίνη
    vicky.kourlibini@capital.gr

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων