Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 06-Δεκ-2018 07:40

    Antenna Group: To deal στη Σερβία, οι νέες κινήσεις και η Forthnet

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Antenna Group: To deal στη Σερβία, οι νέες κινήσεις και η Forthnet

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Επενδύσεις σε αγορές όπως η Ουγγαρία, η Λιθουανία, η Ρωσία και η Βουλγαρία καθώς και σε δύο ακόμη επιχειρήσεις από την αγορά των media στις ΗΠΑ βολιδοσκοπεί ο Όμιλος Antenna, στον απόηχο της συμφωνίας ύψους 180 εκατ. ευρώ για την πώληση του χαρτοφυλακίου των εταιρειών του στη Σερβία και το Μαυροβούνιο.

    Το deal που ανακοινώθηκε χθες περιλαμβάνει δύο κανάλια ελεύθερης λήψης, τα PRVA και Ο2TV, έξι συνδρομητικά κανάλια, τέσσερα websites και έναν ραδιοφωνικό σταθμό στη Σερβία καθώς και  ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας (PRVA TV Crna Gora) και έναν ραδιοφωνικό σταθμό στο Μαυροβούνιο. Αγοραστής είναι ο επιχειρηματίας Srdjan Milovanovic, συνιδρυτής της Kopernikus Technology, του δεύτερου μεγαλύτερου παρόχου συνδρομητικής τηλεόρασης στη Σερβία, η οποία πριν από λίγες εβδομάδες αποκτήθηκε από την Telekom Serbia έναντι 190 εκατ. ευρώ.

    Υψηλόβαθμα στελέχη του Ομίλου με τα οποία επικοινώνησε το Capital.gr, ανέφεραν πως τα κεφάλαια που εξασφαλίστηκαν από την πώληση του χαρτοφυλακίου στις δύο βαλκανικές χώρες θα κατευθυνθούν για νέες επενδύσεις, με τις συγκεκριμένες αγορές που αναφέρθηκαν παραπάνω να αποτελούν προτεραιότητα. Τόνισαν, δε, πως και σε αυτές τις περιπτώσεις θα εφαρμοστεί η επενδυτική στρατηγική που έχει ακολουθήσει ο Όμιλος να τοποθετείται στο χώρο των media, διακρίνοντας τις προοπτικές των ταχέως αναπτυσσόμενων αγορών.

    Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος Antenna το 2008 είχε πωλήσει, έναντι 620 εκατ. ευρώ, τη βουλγαρική NovaTelevizija στο σουηδικό όμιλο Modern Times Group.

    Μετά την ανάπτυξη και πώληση της Nova TV, η νέα συμφωνία σε Σερβία και Μαυροβούνιο αναμένεται να συμβάλει περαιτέρω στην επιχειρηματική εξάπλωση του Antenna Group που πλέον διαθέτει παρουσία σε 20 χώρες στην Ευρώπη, τη Β. Αμερική και την Αυστραλία και απασχολεί περισσότερους από 2.600 εργαζόμενους.

    Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, τα προγράμματα του Antenna προβάλλονται σε πάνω από 85 εκατομμύρια σπίτια, μέσω καλωδιακών και δορυφορικών δικτύων και τα sites του Ομίλου καταγράφουν πάνω από 500 εκατομμύρια επισκέψεις σε ετήσια βάση.

    Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος έχει υλοποιήσει επενδύσεις, μεταξύ άλλων, στο Facebook, το Twitter, το Spotify όταν ήταν ακόμη στα πρώτα τους βήματα, στην Imagine Entertainment καθώς και σε καινοτόμες διεθνείς εταιρείες όπως η VICE, η ΤhriveGlobal και η Cheddar. Επίσης o Όμιλος είναι στρατηγικός εταίρος και ένας από τους βασικούς μετόχους της επενδυτικής τράπεζας Raine Group.

    Το deal και η Forthnet

    Με δεδομένο το μέγεθος του deal που ολοκλήρωσε ο Θ. Κυριακού, επικεφαλής του Ομίλου, άμεσα οι εξελίξεις συνδέθηκαν με το εν εξελίξει διαγωνισμό, στον οποίο συμμετέχει ο Antenna, για την πώληση της Forthnet.

    Ωστόσο στελέχη του Antenna αποσυνδέουν τα δύο αυτά γεγονότα, επισημαίνοντας πως η πρόταση που έχει καταθέσει ο Όμιλος είναι συγκεκριμένη και αποτελεί ξεκάθαρα απόφαση των τραπεζών τι θα αποφασίσουν αναφορικά με το συγκεκριμένο asset. "Οι αγορές του εξωτερικού αποτελούν προτεραιότητα και τα κεφάλαια που εξασφαλίζονται από την πώληση σε Σερβία και Μαυροβούνιο θα κατευθυνθούν σε αυτή την κατεύθυνση", τονίζουν.

    Οι τελευταίες πληροφορίες αναφορικά με την πορεία του διαγωνισμού αναφέρουν πως στην πρόσφατη συνεδρίαση του NPLs Forum, εξετάστηκε η εισήγηση της Nomura προς τις πωλήτριες τράπεζες. Οι τελευταίες επιθυμούν να ξεκαθαρίσει άμεσα το ζήτημα της πώλησης των συμμετοχών και των δανείων που κατέχουν στην τηλεπικοινωνιακή εταιρεία, ωστόσο οι προτάσεις που έχουν στα χέρια τους περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, σημαντικά μεγάλο "κούρεμα" δανείων, με αποτέλεσμα η λήψη οριστικών αποφάσεων να καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη.

    Επιπλέον, ακόμη και σε αυτό το στάδιο, φαίνεται να καταγράφονται διαφορές μεταξύ των τραπεζών αναφορικά με την προτεινόμενη στρατηγική για τη Forthnet, κάτι που δείχνει να δικαιολογεί και τα σενάρια περί "προβαδίσματος" του ενός ή του άλλου υποψηφίου.

    Δεν θα αποτελέσει έκπληξη, λένε στην αγορά, ακόμη και μιας μορφής συνεργασία ορισμένων εκ των διεκδικητών (σε περίπτωση που τελικώς προχωρήσει ο διαγωνισμός), για τις δραστηριότητες της εταιρείας, με διαχωρισμό του τηλεοπτικού business unit από το τηλεπικοινωνιακό.

    Ακόμη και αυτό, όμως, θα απαιτήσει σημαντικό χρόνο, κυρίως για την αποτίμηση των δραστηριοτήτων της Forthnet, η οποία όλο αυτό το διάστημα έχει αποδειχθεί εξαιρετικά ανθεκτική απέναντι στις κινήσεις του ανταγωνισμού, υλοποιώντας σημαντικές συμφωνίες, συνεργασίες και κινήσεις που έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς.

    Διαβάστε ακόμη:

    - Το deal Κυριακού-Milovanovic σε Σερβία και Μαυροβούνιο

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων