Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 28-Νοε-2018 11:19

    Συμφωνία ύψους $1,65 δισ. μεταξύ Capital Product Partners και Diamond Shipping

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Συμφωνία ύψους $1,65 δισ. μεταξύ Capital Product Partners και Diamond Shipping

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 14:19

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Τη σύναψη στρατηγικής συμμαχίας, μέσω της οποίας συγχωνεύεται ο στόλος των δεξαμενόπλοιων των εταιρειών Capital Product Partners συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη και της Diamond Shipping συμφερόντων Wilbur Ross ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες.

    Η δεσμευτική συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι δύο εταιρείες προβλέπει την απόσχιση των δραστηριοτήτων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων της Capital Product Partners, η οποία θα εισφερθεί  σε ξεχωριστή εισηγμένη εταιρεία, η οποία στη συνέχεια θα συγχωνευτεί με την Diamond Shipping με τη συναλλαγή να προβλέπεται να γίνει με ανταλλαγή μετοχών. Η συνολική αξία της συναλλαγής αποτιμάται στα 1,65 δισ. δολ. ενώ η νέα εταιρεία θα είναι μια από τις μεγαλύτερες εισηγμένες ναυτιλιακές με δραστηριότητα στα τάνκερ, με 68 δεξαμενόπλοια.

    Η νέα εταιρεία θα έχει ηγετική θέση στην αγορά του αργού πετρελαίου και προϊόντων, επωφελούμενη από τον στόλο των μεγάλων δεξαμενόπλοιων, το ισχυρό μάνατζμεντ αλλά και την αποδοτική ως προς το κόστος εμπορική της πλατφόρμα, αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

    Οι μετοχές της νέας εταιρίας αναμένεται να εισαχθούν προς διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ενώ θα έχει έδρα το Greenwich στο Κονέκτικατ.

    Σημειώνεται ότι η CPLP θα διαθέσει στο νέο σχήμα 22 τάνκερ MR και 3 Suezmax, ενώ οι μέτοχοί της θα λάβουν premium περίπου 11% της αξίας του στόλου, με δεδομένο ότι η συγχώνευση επιτρέπει στη Diamond Shipping να εισαχθεί άμεσα στο χρηματιστήριο.

    Ειδικότερα, με τη συμφωνία αυτή ο στόλος της Diamond S θα αποτελείται από δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού και προϊόντων της CPLP και της DSS, συνολικά 68 στον αριθμό, με μέσο όρο ηλικίας τα 7,8 έτη, περιλαμβανομένων 52 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων. Η νέα εταιρεία θα είναι εισηγμένη και θα μπορεί να κεφαλαιοποιήσει το μεγαλύτερο μέγεθος και τις οικονομίες κλίμακας στην αγορά.

    Η Diamond S θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου και η 5η μεγαλύτερη εισηγμένη δεξαμενόπλοιων αργού στον κόσμο.

    Η νέα εταιρεία αναμένεται να έχει ισχυρή κεφαλαιακή διάρθρωση  με το καθαρό χρέος να διαμορφώνεται στο 60% της αξίας του στόλου και την ρευστότητα να ξεπερνά τα 90 εκατ. δολάρια.

    Η διοίκηση της νέας εταιρείας θα γίνει από την ομάδα της DSS και της CPLP με την πρώτη να ορίζει 3 μέλη στο Δ.Σ. και τη δεύτερη 2 (Γ.Καλογηράτος, Γ. Βεντούρης).

    Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι αναμένεται στους μετόχους του νέου σχήματος να συμμετάσχουν funds που συνδέονται με τον υπουργό εμπορίου των ΗΠΑ Wilbur Ross, το τμήμα private equity της Invesco και η First Reserve, που θα ελέγχουν το 24% και το 20% αντίστοιχα της νέας εταιρείας,

    Από την πλευρά της Diamond S ο διευθύνων σύμβουλος C. Stevenson δήλωσε ότι η συναλλαγή εκτυλίσσεται στην κατάλληλη χρονική συγκυρία της αγοράς και δημιουργεί έναν από τους πιο μεγάλους και ποιοτικούς στόλους και μια από τις πιο ισχυρές κεφαλαιακά εισηγμένες ναυτιλιακές. Ο Γεράσιμος Καλογηράτος για λογαριασμό της CPLP χαρακτήρισε τη συναλλαγή στρατηγικό βήμα που θα δημιουργήσει αξία για τους μετόχους και υπογράμμισε ότι δίνεται η ευκαιρία να ενωθεί ο στόλος των τάνκερ της εταιρείας με τη Diamond  S, μια εταιρεία με εξαιρετικό μάνατζμεντ και πορεία στο χώρο.

    Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, αναφορικά με την Diamond S Shipping Inc. και τη συναλλαγή αναφέρονται τα εξής: 

    * Το χαρτοφυλάκιο περιουσιακών στοιχείων της Diamond S Shipping Inc. θα αποτελείται από το συνδυασμένο στόλο των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού και προϊόντων πετρελαίου των CPLP και DSS, ένα στόλο συνολικά 68 δεξαμενόπλοιων υψηλής ποιότητας, με μέσο όρο ηλικίας τα 7,8 ετη, συμπεριλαμβανομένων 52 δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου και 16 πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου, τοποθετώντας τη νέα εισηγμένη εταιρεία σε θέση να αξιοποιήσει τα βελτιωμένα στοιχεία της αγοράς δεξαμενόπλοιων σε μεγαλύτερη κλίμακα.

    * Η Diamond S Shipping Inc. αναμένεται να είναι η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη διαχειρίστρια εταιρεία δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου και η πέμπτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως.

    * Η νέα εταιρεία μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, αναμένεται να κατέχει σημαντική κεφαλαιοποίηση, με  καθαρό δανεισμό προς την αξία του στόλου να ανέρχεται περίπου στο 60% και με συνολική ρευστότητα να υπερβαίνει τα 90 εκατομμύρια δολάρια.

    * Στη νέα εταιρεία θα είναι επικεφαλής η ομάδα διοίκησης της DSS, η οποία διαθέτει σημαντικό ιστορικό ανάπτυξης και επιτυχημένης εμπορικής διαχείρισης.


    Διοικητικό Συμβούλιο και Διοίκηση της Diamond S Shipping Inc.

    * Ο κ. Craig Stevenson, Jr., Διευθύνων Σύμβουλος της DSS, θα υπηρετήσει ως Διευθύνων Σύμβουλος της Diamond S Shipping Inc. Ο κ. Stevenson διαθέτει πάνω από 40 χρόνια εμπειρία στη ναυτιλία και προηγουμένως ήταν Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της OMI, εταιρίας δεξαμενοπλοιων εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE). Η ομάδα διοίκησης της Diamond S θα συνεχίσει να υπηρετεί σε ανώτερες διοικητικές θέσεις.

    * Το διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας θα αποτελείται από επτά μέλη, η πλειοψηφία των οποίων αναμένεται να είναι ανεξάρτητα. Η DSS αρχικά θα ορίσει τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου, τον Nadim Qureshi, ο οποίος θα υπηρετήσει ως Πρόεδρος, τον Hal Μalone και την Kate Blankenship και η CPLP θα διορίσει αρχικά δύο μέλη του διοικητικού συμβουλίου, τον Γεράσιμο Καλογηράτο και τον Γεράσιμο Βεντούρη. Το διοικητικό συμβούλιο θα περιλαμβάνει περαιτέρω τον κ. Stevenson και τον Bart Veldhuizen.
    * Η Diamond S Shipping Inc. θα συνδυάσει την τεχνική εμπειρογνωμοσύνη της Capital Ship Management Corp., του σημερινού διαχειριστή του στόλου της CPLP και την οικονομικά αποδοτικής δομή λειτουργίας της DSS. Η Capital Ship Management Corp. θα συνεχίσει να παρέχει εμπορική και τεχνική διαχείριση στα δεξαμενόπλοια αργού και προϊόντων πετρελαίου που συνεισέφερε η CPLP στη Diamond S Shipping Inc.

    Ο κ. Stevenson σχολίασε:

    "Η εταιρία μας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να δημιουργεί με την CPLP μία από τις μεγαλύτερες εισηγμένες εταιρείες δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως. Η συναλλαγή αυτή θα συμβεί σε ευκαιριακά κατάλληλο κυκλικά χρόνο και δημιουργεί έναν από τους μεγαλύτερους και ποιοτικότερους στόλους και μια από τις καλύτερα κεφαλαιοποιημένες εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στον κλάδο. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτός ο μοναδικός συνδυασμός θα δημιουργήσει σημαντική αξία για τους μετόχους κατά τη διάρκεια του κύκλου της ναυτιλιακής αγοράς, εκμεταλλευόμενοι τις ταμειακές μας ροές προκειμένου να επενδύσουμε στην επιχείρηση μέσω εξαγορών και να επιστρέψουμε κεφάλαια στους μετόχους μας. Προσβλέπουμε στην αξιοποίηση της εξαιρετικής εμπειρίας και της φήμης της CPLP, καθώς συνεργαζόμαστε για την ανάπτυξη της επιχείρησης".

    Οι μέτοχοι της Diamond S Shipping Inc.

    Αναμένεται ότι, μεταξύ άλλων σημαντικών μετόχων, τα κεφάλαια που συνδέονται με την WL Ross & Co. LLC (το τμήμα ιδιωτικών μετοχών της Invesco Ltd.) και την First Reserve, οι δύο μεγάλοι μετόχοι της DSS, θα κατέχουν αντίστοιχα περίπου 24% και 20% της νέας εταιρείας. Η Capital Maritime & Trading Corp., χορηγός της CPLP και μητρική εταιρεία του γενικού εταίρου της CPLP, καθώς και οι θυγατρικές της, αναμένεται να κατέχουν περίπου το 5% της νέας εταιρείας. Όλα τα ποσοστά ιδιοκτησίας υπόκεινται στις προσαρμογές κλεισίματος.

    Η CPLP Μετά την απόσχιση

    Όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, η συναλλαγή αυτή θα αναπροσαρμόσει το προφίλ της CPLP με σύγχρονα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (με μέση ηλικία 6,6 ετών) ως βάση περιουσιακών στοιχείων, που θα δραστηριοποιείται σε μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες ναυλώσεις (5.3 έτη εναπομένουσας διάρκειας ναύλωσης) και, συνεπώς, θα ενισχύσει την ορατότητα των μελλοντικών ταμειακών ροών για τους μεριδιούχους της. Η CPLP θα συνεχίσει να διατηρεί ισχυρή περιουσιακή βάση, καθώς μέρος του δανεισμού της DSS για την απόκτηση των δεξαμενόπλοιων της CPLP θα επενδυθεί στην πλήρη εξόφληση των προνομιακών μονάδων σειράς B που εκκρεμούν στο 100% της αξίας εξόφλησής τους (116,8 εκατομμύρια δολάρια) και για να μειώσει το χρέος της Εταιρείας σε 290.0 εκατομμύρια δολάρια ή λιγότερο σε σχέση με τα 459,1 εκατομμύρια δολάρια συνολικού δανεισμού όπως 30 Σεπτεμβρίου 2018.

    Η CPLP αναμένει να υιοθετήσει μια νέα ετήσια πολιτική τριμηνιαίας διανομής ανά κοινή μονάδα ύψους $ 0,045 ενόψει αυτής της συναλλαγής. Η CPLP σκοπεύει επίσης να ακολουθήσει ευκαιρίες ανάπτυξης σε διάφορους ναυτιλιακούς τομείς, αποβλέποντας στην αύξηση των μακροπρόθεσμων διανεμόμενων ταμειακών ροών .

    Ο Γεράσιμος (Jerry) Καλογηράτος, Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της Capital GP LLC (γενικού συνεργάτη της CPLP), σχολίασε:

    "Είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτή τη συναλλαγή, η οποία αποτελεί ένα στρατηγικό βήμα δημιουργίας αξίας για τους μεριδιούχους μας, καθώς αναμένουμε ότι το άθροισμα των τμημάτων μετά από αυτή τη συναλλαγή θα υπερβεί την τρέχουσα αποτίμηση της CPLP. Οι κοινοί μεριδιούχοι της εταιρίας δεν θα λάβουν μόνο 23 εκατομμύρια δολάρια σε αντάλλαγμα, γεγονός που συνεπάγεται την κατά 10,8% περίπου πριμοδότηση στην καθαρή θέση των περιουσιακών στοιχείων που συνεισέφερε η CPLP στο πλαίσιο αυτής της συναλλαγής, αλλά θα διατηρήσουν και σε μεγαλύτερη κλίμακα την έκθεση στις αγορές δεξαμενόπλοιων προϊόντων και αργού πετρελαίου, ενώ θα συνεχίσουν να λαμβάνουν μια σημαντική διανομή ανά κοινή μετοχική μονάδα από την CPLP μετά την συναλλαγή. "

    Ο κ. Καλογηράτος πρόσθεσε:

    "Η συναλλαγή αυτή επιτρέπει επίσης στην CPLP να συνδυάσει τα περιουσιακά στοιχεία δεξαμενόπλοιων με τη DSS, έναν ηγέτη της αγοράς που θα καθοδηγείται από μια επιτυχημένη ομάδα διοίκησης με άριστη εμπειρία στον κλάδο.

    "Τέλος, η συναλλαγή αυτή επιτρέπει στην CPLP να αναδιαμορφώσει τις δραστηριότητές της με ένα σύγχρονο στόλο που έχει μέση διάρκεια ναυλώσεων τα 5.8 έτη, παρέχοντας στους μεριδιούχους της CPLP μεγαλύτερη σταθερότητα και ορατότητα των ταμειακών της ροών. Το γεγονός αυτό θα πρέπει να στηρίξει καλά τη νέα ετήσια πολιτική τριμηνιαίας διανομής ανά κοινή μονάδα ύψους $ 0,045. Μετά τη συναλλαγή, πιστεύουμε ότι θα είμαστε μοναδικά τοποθετημένοι για να αυξήσουμε ξανά τη βάση των περιουσιακών στοιχείων μας με σύγχρονα πλοία που διαθέτουν μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες χρονοναυλώσεις τόσο μέσω του χορηγού μας όσο και από την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, με σκοπό την αύξηση της μακροπρόθεσμης διανεμητέας ταμειακής ροής. "

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων