Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 13-Νοε-2018 13:45

    ΙΚΕΑ: Καινοτομία και διαρκής μετασχηματισμός το μυστικό της επιτυχίας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ποια είναι τα επόμενα βήματα του παγκόσμιου leader στην εμπορία επίπλων που κλείνει φέτος 75 χρόνια λειτουργίας και επέκτασης ανά τον κόσμο; Οι χαμηλότερες τιμές της ΙΚΕΑ, οι ευκολίες για τους καταναλωτές μέσα από νέες υπηρεσίες και οι σημαντικές πρωτοβουλίες για ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο βασισμένο στη βιώσιμη ανάπτυξη και την κυκλική οικονομία.

    Η ιστορία και το παρόν

    Η ιστορία της ΙΚΕΑ ξεκίνησε από το πρώτο κατάστημα που ίδρυσε ο δημιουργός της Ingvar Kamprad σε ένα προάστιο της Σουηδίας το 1943. Έως σήμερα, 75 χρόνια μετά, έχουν αλλάξει πολλά. 

    Πλέον η εταιρεία έχει μετατραπεί σε έναν κολοσσό με παρουσία σε 50 αγορές. Στα 419 καταστήματα ανά τον κόσμο απασχολεί άμεσα 200.000 εργαζομένους. Μάλιστα, το προσωπικό φτάνει στο 1 εκατ. άτομα μαζί με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες.

    Αυτό, όμως, που δεν άλλαξε τα 75 χρόνια που πέρασαν είναι η κεντρική φιλοσοφία της εταιρείας. Το όραμα της ΙΚΕΑ για "μία καλύτερη καθημερινή ζωή στο σπίτι για τους πολλούς του κόσμου" παραμένει ο κεντρικός στόχος και για τα επόμενα βήματά της. 

    Παράλληλα, ξεδιπλώνονται στρατηγικές συμμαχίες που θα χαράξουν τον δρόμο για την επόμενη ημέρα προς ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο βασισμένο στη βιώσιμη ανάπτυξη και την κυκλική οικονομία.Στην ΙΚΕΑ παρακολουθούν συνεχώς τις επιδράσεις των δραστηριοτήτων τους στο περιβάλλον και υλοποιούν μία σειρά πρωτοβουλιών για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την εξοικονόμηση των φυσικών πόρων, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα του πλανήτη.

    Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η καθολική πλέον εισαγωγή βιώσιμων πρακτικών καλλιέργειας στο Βαμβάκι (σ.σ. υλοποιείται από το 2005 σε συνεργασία με τη WWF), αλλά και η πλήρης αντικατάσταση κάθε άλλου είδους λαμπτήρα με LED (σ.σ. από το 2015 και μετά).

    Η βιωσιμότητα, άλλωστε, είναι μία από τις βασικές αρχές που συνθέτουν τη βασική φιλοσοφία της ΙΚΕΑ στον σχεδιασμό των προϊόντων της, που ακούει στο όνομα "Δημοκρατικός Σχεδιασμός". Η αειφορία μαζί με την ποιότητα, την προσιτή τιμή, το design και τη λειτουργικότητα είναι οι βασικοί άξονες που στηρίζεται η ΙΚΕΑ, για τον σχεδιασμό και την παραγωγή προϊόντων, που εξασφαλίζουν μία καλύτερη καθημερινή ζωή στο σπίτι.

    Με αφορμή, λοιπόν, τον εορτασμό των 75 χρόνων, η εταιρεία επικαλείται τη ρήση του ιδρυτή της, Ingvar Kamprad "most things remain to be done” και έχοντας στο επίκεντρο της στρατηγικής της τους πελάτες της συνεχίζει την πορεία της με βάση την καινοτομία, την ανανέωση και τη συνεχή βελτίωση.

    Η παρουσία στην Ελλάδα – μείωση τιμών και νέες υπηρεσίες

    Στην Ελλάδα, η HOUSEMARKETA.E. του Ομίλου FOURLIS λειτουργεί για 17 χρόνια, με 5 πλέον καταστήματα, που διαθέτουν περισσότερα από 7.500 προϊόντα, άμεσα διαθέσιμα, και 5 Κέντρα Παραγγελιών και Παραλαβών ΙΚΕΑ. 

    Φέτος, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε μία σημαντική κίνηση και μείωσε ακόμα περισσότερο τις τιμές της σε πάνω από 1.000 βασικά προϊόντα, όπως μπορεί κανείς να δει στο νέο κατάλογο ΙΚΕΑ 2019.

    πιν

    Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται ένα δυναμικό πλάνο υιοθέτησης ψηφιακών τεχνολογιών και εργαλείων, για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών. Μεταξύ αυτών των τεχνολογιών περιλαμβάνεται και η εφαρμογή ΙΚΕΑ Greece, ένας χρήσιμος οδηγός αγορών για τους πελάτες. Παράλληλα, και στα φυσικά καταστήματα εφαρμόζεται μία σειρά ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς διευκόλυνση των καταναλωτών, ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν τις αγορές τους εύκολα και γρήγορα.

    Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως η ΙΚΕΑ, για να έρθει ακόμα πιο κοντά στους καταναλωτές, ακολούθησε την τακτική των pop-up stores, καταστημάτων με συγκεκριμένη διάρκεια λειτουργίας. Έτσι δημιούργησε το ΙΚΕΑ POP- UP STORE στον Πειραιά, που διαθέτει 500 είδη οικιακού εξοπλισμού αλλά και έτοιμες συνθέσεις από τις βασικές κατηγορίες του σπιτιού, και θα φιλοξενείται στην περιοχή μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2018.

    PIN
    Το IKEA POP-UP STORE στον Πειραιά

    Παράλληλα εντείνεται η έμφαση που δίδεται στη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων. Για παράδειγμα με τις μακροχρόνιες εγγυήσεις (έως 25 χρόνια για τις κουζίνες), οι οποίες προφανώς ξεπερνούν τις απαιτήσεις της νομοθεσίας.

    pin

    Μία άλλη σημαντική δραστηριότητα στην οποία δίδεται ειδική έμφαση, είναι το πρόγραμμα "ΣΤΑΘΜΟΙ ΧΑΡΑΣ", που υλοποιείται στο  πλαίσιο του συνολικού προγράμματος Κοινωνικής Υπευθυνότητας του Ομίλου FOURLIS. Μέσω του προγράμματος, η ΙΚΕΑ έχει εξοπλίσει, από το 2013 έως και σήμερα, πάνω από 60 δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς σε όλη την Ελλάδα, για περισσότερα από 2.600 παιδιά. Γιατί όπως επαναλαμβάνει σταθερά η ΙΚΕΑ "τα παιδιά είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο".

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων