Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 06-Οκτ-2018 09:51

    Grimaldi: Το ενδιαφέρον για Attica Group, οι επενδύσεις και τα μηνύματα προς την αγορά

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Grimaldi: Το ενδιαφέρον για Attica Group, οι επενδύσεις και τα μηνύματα προς την αγορά

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Φέτος είναι η 22η χρονιά που πραγματοποιείται το Euromed Convention, το συνέδριο που διοργανώνεται από τον όμιλο Grimaldi και αποτελεί ένα από τα σημαντικά δρώμενα για το ναυτιλιακό κλάδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Αθήνα, προκειμένου να συζητήσουν για τις εξελίξεις του κλάδου, βρέθηκαν πάνω από 650 κορυφαίοι παίκτες της αγοράς των logistics, των λιμανιών, των μεταφορών και του χρηματοπιστωτικού τομέα.

    Και βέβαια, όπως κάθε χρόνο, το Euromed Convention έδωσε την ευκαιρία στον ισχυρό άνδρα του ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi, να παρουσιάσει την πορεία των δραστηριοτήτων του αλλά και να θέσει τους στόχους για το επόμενο διάστημα.

    Μάλιστα, οι τοποθετήσεις του ισχυρού άνδρα του ομίλου Grimaldi τάραξαν ακόμη μια φορά τα νερά της ακτοπλοϊκής αγοράς, αφού είχαν έντονο ελληνικό χρώμα και έδωσαν εκ νέου το στίγμα των σχεδιασμών και των επόμενων κινήσεών του Ιταλού εφοπλιστή.

    Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Grimaldi, το 2018 είναι η χρονιά της Ελλάδας και των Μινωικών γραμμών που είδαν να εξαλείφεται εξολοκλήρου το χρέος τους. Όταν ο όμιλος Grimaldi πριν 10 χρόνια αποκτούσε τον έλεγχο της Minoan, το χρέος της εταιρείας έφτανε τα 500 εκat. ευρώ παράγοντας σημαντικές ζημίες. Πλέον η εταιρεία είναι απολύτως υγιής και οικονομικά ισχυρή. Και δεν είναι μόνο οι εξελίξεις στο μέτωπο του ισολογισμού. Φέτος η εταιρεία ξεκίνησε νέες γραμμές συνδέοντας τον Πειραιά με τα Χανιά, αλλά και το Ηράκλειο με τις Κυκλάδες, αυξάνοντας τον αριθμό των εργαζομένων της και ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά.

    Και όπως τόνισε ο ίδιος στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, ο ίδιος δεν έχει πει την τελευταία του λέξη σε σχέση με την εγχώρια αγορά της ακτοπλοΐας. Ερωτηθείς σχετικά με τα σχέδιά του για την Ελλάδα έθεσε τον εαυτό του στη θέση του αγοραστή, εάν και εφόσον η Fortress, βασικός μέτοχος του Attica Group,  αποφασίσει να διαθέσει το μερίδιο που έχει στην ακτοπλοϊκή. Αλλά ακόμη και εάν δεν συμβεί αυτό, ο όμιλος Grimaldi δηλώνει έτοιμος να αναπτυχθεί περαιτέρω με νέα ανταγωνιστικά πλοία στην ελληνική αγορά. Έχουμε τη ρευστότητα και τη δυνατότητα, θα δούμε τι ευκαιρίες θα φέρει η αγορά και θα τις εξετάσουμε, τόνισε σχετικά.

    Οι επενδύσεις

    Ο κ. Grimaldi σημείωσε ότι ενδιαφέρεται για εξαγορές όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες περιοχές εφόσον υπάρχει αξία και η τιμή είναι κατάλληλη. Καταφέραμε σε Ελλάδα και Φινλανδία να εξαγοράσουμε τις Μινωικές και τη Finnline και αποπληρώσαμε δανεισμό 1 δισ. ευρώ. Εάν έχουμε την ευκαιρία για μια καλή εξαγορά, θα την εκμεταλλευτούμε, τόνισε.

    Εκτός όμως από τις εξαγορές, ο όμιλος Grimaldi παρουσίασε τα σχέδιά του που περιλαμβάνουν παραγγελίες νέων πλοίων με κύριο χαρακτηριστικό τη συμμόρφωση στα νέα αυστηρότερα περιβαλλοντικά στάνταρ.

    Τα επόμενα χρόνια, όπως αποκάλυψε ο κ. Grimaldi, θα παραδοθούν 12 υπερσύγχρονα πράσινα φορτηγά πλοία εμπορευματικών μεταφορών, τα οποία θα αποτελέσουν και τις σημαίες του στόλου της ναυτιλιακής, μειώνοντας στο μηδέν τις εκπομπές ρύπων στα λιμάνια με τη χρήση μπαταριών λιθίου . Επιπλέον μέχρι το 2020 θα παραδοθούν επιπλέον 7 φορτηγά οχηματαγωγά για τις υπεραντλαντικές υπηρεσίες του ομίλου.

    Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο, το 2018 έχουν μεταφερθεί με τα πλοία του ομίλου πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων φτάνει τους 15 χιλιάδες εκ των οποίων οι 12 χιλιάδες είναι Ευρωπαίοι.

    Περιβάλλον

    Για ένα από τα πιο καυτά θέματα της ναυτιλιακής επικαιρότητας, το ζήτημα του νέου κανονισμού για τα καύσιμα μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο, ο κ. Grimaldi πήρε θέση υπέρ της κανονικής εφαρμογής του μέτρου από την 1η Ιανουαρίου του 2020. Δεν πρέπει να υπάρξει αναβολή της εφαρμογής του κανονισμού για το 1% των περιοχών όπου δεν θα είναι διαθέσιμο το καύσιμο, υποστήριξε ο επικεφαλής του ιταλικού ομίλου. Ο ίδιος τόνισε ότι για τις περιοχές όπου δεν υπάρχει δυνατότητα συμμόρφωσης, θα πρέπει να μην τιμωρούνται οι πλοιοκτήτες με πρόστιμα.

    Επιπλέον υπογράμμισε ότι ο όμιλός του βρίσκεται ήδη σε διαδικασία συμμόρφωσης με τους στόχους για την απανθρακοποίηση, ενώ παράλληλα ευθυγραμμίζεται και με τους στόχους της ΕΕ για την ψηφιοποίηση. Ήδη από τα πλοία του ομίλου 27 διαθέτουν scrubber, ενώ και τα νεότευκτα πλοία που παραγγέλθηκαν θα διαθέτουν επίσης τον εξοπλισμό για την αποθείωση των καυσίμων. Επίσης 20 νεότερα πλοία του στόλου θα εφοδιαστούν άμεσα με scrubber μεταξύ των οποίων και τα 3 πλοία των Μινωικών. Πάντως ο κ. Grimaldi, αν και παραδέχθηκε ότι τα νέα αποθειωμένα καύσιμα θα λανσαριστούν στην αγορά σε υψηλότερες τιμές, εκτίμησε ότι σε βάθος χρόνου οι τιμές τους θα υποχωρήσουν και σταδιακά τα καύσιμα υψηλής περιεκτικότητας σε θείο θα αποσυρθούν από την αγορά.

    Σε ό,τι αφορά στις τάσεις του μέλλοντος, ο ίδιος εκτίμησε ότι ο συνδυασμός κυψελών υδρογόνου με μπαταρίες θα είναι σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα το βασικό εργαλείο για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών ρύπων από τη ναυτιλία. Ήδη εφαρμόζονται πειραματικά τέτοιες τεχνολογίες, των οποίων η χρήση θα διευρυνθεί. Αντίθετα, για το φυσικό αέριο εκτίμησε ότι θα αποτελέσει μεσοπρόθεσμη λύση, υπό τον όρο ότι μπορεί να εξασφαλιστεί το καύσιμο σε ανταγωνιστικές τιμές. Θα εξέταζα να επενδύσω σε πλοία με καύσιμο φυσικό αέριο, μόνο σε περίπτωση που είχα μακροπρόθεσμα συμβόλαια φυσικού αερίου σε χαμηλή τιμή, ανέφερε χαρακτηριστικά.

    *Διαβάστε ακόμα:

    - Emanuele Grimaldi: Εάν η Fortress πουλήσει την Attica Group μας ενδιαφέρει

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων