Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 02-Οκτ-2018 19:54

    Συνέδριο ΣΕΚΑΣΕ: Η κανονιστική συμμόρφωση προστατεύει τη φήμη και την αξιοπιστία μιας επιχείρησης

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η κανονιστική συμμόρφωση προστατεύει τη φήμη και την αξιοπιστία μιας επιχείρησης, όπως επισημάνθηκε από τους ομιλητές στο πρώτο συνέδριο "Η Κανονιστική Συμμόρφωση: Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα στη Σύγχρονη Επιχειρηματικότητα".

    Το συνέδριο υλοποιήθηκε από τον Σύνδεσμο Επαγγελματιών Κανονιστικής Συμμόρφωσης Ελλάδος (ΣΕΚΑΣΕ), τον επίσημο φορέα Κανονιστικής Συμμόρφωσης στην Ελλάδα.

    Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι ο πρόεδρος Δ.Σ, του Συνδέσμου Επαγγελματιών Κανονιστικής Συμμόρφωσης (ΣΕΚΑΣΕ), Ευάγγελος Τσεκρέκος, κατά τον χαιρετισμό ανέφερε πως: "Η Κανονιστική Συμμόρφωση δεν αποτελεί απλά μια τυπική υποχρέωση που οι επιχειρήσεις οφείλουν να τηρούν, αλλά μια ουσιαστική λειτουργική μονάδα η οποία προστατεύει τη φήμη μιας επιχείρησης, εκπονεί, επανεξετάζει και διαμορφώνει τις πολιτικές και διαδικασίες μια επιχείρησης".

    Ο Κωνσταντίνος Μπίτσιος, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.), η Ζέφη Νικολάου, μέλος Δ.Σ της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος και Στέλεχος Κανονιστικής Συμμόρφωσης Ομίλου Ε.Τ.Ε, ο Βασίλης Παναγιωτίδης, διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, η Βίκυ Πολίτου, γενική γραμματέας ΔΣ του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών Ελλάδος (ΙΕΕΕ) και ο 'Αρης Δημητριάδης, αντιπρόεδρος, Hellenic Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) στους χαιρετισμούς τους τόνισαν τον σπουδαίο ρόλο της κανονιστικής συμμόρφωσης στη λειτουργία μιας επιχείρησης. 

    Συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι οι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις επιθυμούν την ένταξη της κανονιστικής συμμόρφωσης στη δομή τους για να ενισχύσουν την αξιοπιστία και τη φήμη τους, ωστόσο είναι αναγκαία η εφαρμογή της σε όλο το επιχειρηματικό φάσμα. Επισήμαναν βέβαια, ότι δεν είναι πάντα εύκολο και πάντα αρεστό να λειτουργείς σε ένα πλαίσιο νομιμότητας μέσα σε μία επιχείρηση. Τελικά όμως η εφαρμογή της κανονιστικής συμμόρφωσης προστατεύει την φήμη και την αξιοπιστία και υποστηρίζει το επιχειρηματικό πλάνο της επιχείρησης.

    Η κανονιστική συμμόρφωση είναι πυλώνας προστασίας για την επιχείρηση. Προστατεύει τον πλούτο της, αποτρέπει την απάτη και προάγει την διαφάνεια. Και το κόστος εφαρμογής της είναι σημαντικά μικρότερο από το κόστος μη εφαρμογής της. Επισημάνθηκε επίσης ότι η πλειονότητα των εταιρειών που την εφαρμόζει προέρχεται από τον χρηματοπιστωτικό τομέα, καθώς είναι μία από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν οι εποπτικές αρχές του κλάδου. Καθώς, όμως δεν υπάρχει χώρα άνοση στην διαφθορά, επιβάλλεται η εφαρμογή της κανονιστικής συμμόρφωσης σε εταιρείες όλων των κλάδων και για την επίτευξή αυτής της καθολικής εφαρμογής είναι αναγκαία η αλλαγή της εταιρικής κουλτούρας. Να γίνει ευρύτατα κατανοητό ότι η κανονιστική συμμόρφωση είναι αναγκαία ως οργανικό κομμάτι της επιχείρησης και είναι συνώνυμη της καλής της φήμης.

    Η 'Αννα Δαμάσκου, πρόεδρος της Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος, ανέλυσε στην παρουσίαση της τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η Διεθνής Διαφάνεια τη νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ενώ ο Jonathan Bowdler, Head of Regulatory Compliance του International Compliance Training, αναφέρθηκε στην επίδραση της ψυχολογίας στην Κανονιστική Συμμόρφωση.

    Ο Γεράσιμος Κουνάδης, Senior Manager, Risk Advisory, Deloitte ανέφερε ότι η επικέντρωση των ρυθμιστικών παρεμβάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο στη διακυβέρνηση προϊόντων επιβάλλει θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο αναμένονται να κατασκευαστούν και να διανεμηθούν τα χρηματοπιστωτικά μέσα και προϊόντα.

    Όπως αναφέρθηκε, για να ανταποκριθεί επαρκώς μια επιχείρηση στις εποπτικές προσδοκίες, αλλά και στις προσδοκίες των πελατών της - μετατρέποντας ένα κανονιστικό βάρος σε επιχειρηματική ευκαιρία - πρέπει να κατανοήσει τις ανάγκες των πελατών της, να εντοπίζει όσο το δυνατόν συντομότερα τυχόν ζητήματα που αναδύονται στη διαδικασία παραγωγής και διανομής του προϊόντος, να κατανέμει αρμοδιότητες με σαφή και ανιχνεύσιμο τρόπο, να εφαρμόζει αποτελεσματική εποπτεία από την ανώτερη διοίκηση, να ευθυγραμμίζει τα προϊόντα με τις αγορές στόχους πελατών της, να εφαρμόζει μια αναλογική προσέγγιση ανάλογα με την πολυπλοκότητα του προϊόντος, να λαμβάνει υπόψη ολόκληρο τον κύκλο ζωής του προϊόντος, καθώς και να βελτιστοποιεί τη διαχείριση δεδομένων.

    Κατά την ομιλία του, ο Γιάννης Δρακούλης, Associate Partner και επικεφαλής του τμήματος Ειδικών Ερευνών και Εταιρικής Συμμόρφωσης της ΕΥ Ελλάδος, υπογράμμισε τη σημασία της ακεραιότητας τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στην κουλτούρα των επιχειρήσεων στο σημερινό διαρκώς μεταβαλλόμενο, αλλά και γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον.

    Για να καταφέρει ένας οργανισμός να επιτύχει, θα πρέπει να λειτουργεί με ακεραιότητα, να τηρεί τις υποσχέσεις του, να σέβεται τους νόμους και τους κανόνες ηθικής, αλλά και να ενισχύει την εμπιστοσύνη της κοινής γνώμης στον επιχειρηματικό κόσμο. Οι επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν την ακεραιότητα ως ένα προσόν, μπορούν να λειτουργούν με περισσότερη αυτοπεποίθηση σε χώρες υψηλού ρίσκου, να εξετάζουν νέες αγορές και πιθανές εξαγορές, να καινοτομούν και να ενσωματώνουν την ακεραιότητα και τη διαφάνεια στις σχέσεις με τους συνεργάτες και τους μετόχους τους. Παρόλα αυτά, συχνά, οι οργανισμοί αποτυγχάνουν να επιδείξουν ακεραιότητα και ηθική, με καταστρεπτικές, για τη φήμη τους, αλλά και για τη λειτουργία τους, συνέπειες.

    Κοινή διαπίστωση είναι, όπως αναφέρθηκε, πως υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ πρόθεσης και πράξης για να λειτουργήσουν οι οργανισμοί με ακεραιότητα. Οι επιχειρήσεις έχουν την πρόθεση να πράξουν το σωστό, το οποίο φανερώνεται μέσα από τις δηλώσεις για την αποστολή και τις αξίες τους, τον κώδικα δεοντολογίας, τα πρότυπα, τις πολιτικές και τις πρακτικές, αλλά και από τα μηνύματα της ηγεσίας. Η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών διαθέτει όλα τα παραπάνω - αρκετές, ωστόσο, φαίνεται να μένουν πίσω στην πράξη, καθώς, σε ορισμένες περιπτώσεις, απουσιάζουν αρχές, πρότυπα συμπεριφοράς και άγραφοι κανόνες για τη συμπεριφορά των εργαζομένων και των συνεργατών, εμπεριστατωμένα στοιχεία για τη συμπεριφορά των εργαζομένων και την κουλτούρα του οργανισμού, αλλά και μετρήσιμα στοιχεία για την επίδειξη ακεραιότητας του οργανισμού.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων