Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 01-Οκτ-2018 13:59

    Ο Ιταλός... ανταγωνιστής του ΟΛΠ - Η Τεργέστη στοχεύει να γίνει το κύριο λιμάνι της Κίνας στην Ευρώπη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ο Ιταλός... ανταγωνιστής του ΟΛΠ - Η Τεργέστη στοχεύει να γίνει το κύριο λιμάνι της Κίνας στην Ευρώπη

    Παρά την πολιτική κρίση στην Ιταλία, οι Κινέζοι θέλουν να επενδύσουν σε νέους τερματικούς σταθμούς, αποβάθρες, ναυπηγεία, πλατφόρμες εφοδιασμού και σε βιομηχανικές περιοχές στο λιμάνι της Βόρειας Ιταλίας, δεδομένης της πιο ισχυρής σύνδεσης που διαθέτει με τα σιδηροδρομικά δίκτυα της ΕΕ, σε σχέση με το λιμάνι του Πειραιά.

    Το λιμάνι μιας πόλης με μόλις 200.000 κατοίκους στη βορειοανατολική Ιταλία θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό γεωπολιτικό ρόλο στην προώθηση της Ευρασιατικής ολοκλήρωσης. Το λιμάνι της Τεργέστης είναι μόνο το 11ο πιο πολυσύχναστο στην Ευρώπη σε χωρητικότητα, αλλά προορίζεται να γίνει το δυτικό άκρο του Θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού, ένα βασικό σημείο της πολιτικής του Κινέζου προέδρου Xi Jinping για τη βελτίωση της σύνδεσης μεταξύ Κίνας και Δυτικής Ευρώπης.

    Ο Zeno D'Agostino, πρόεδρος της Αρχής Δικτύων Λιμένων της Ανατολικής Αδριατικής Θάλασσας, της δημόσιας εταιρείας που διαχειρίζεται το λιμάνι της Τεργέστης και άλλων εγκαταστάσεων στην περιοχή, δήλωσε στην Asia Times ότι οι Κινέζοι είναι έτοιμοι να επενδύσουν στις ιταλικές υποδομές. "Προσελκύονται από τη γεωγραφική θέση της Τεργέστης, την ισχυρή σύνδεση με την υπόλοιπη Ευρώπη και την ισχυρή αλυσίδα εφοδιασμού", ανέφερε.

    Σύμφωνα με τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία, η αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας επιβραδύνθηκε το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Η Τεργέστη αναμένεται να πάει κόντρα σε αυτήν την τάση. Όπως  επισημαίνεται, το ιταλικό λιμάνι αναμένεται να μεταφέρει έως το τέλος του έτους 730.000 TEU που αποτελούν ρεκόρ για την κυκλοφορία των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι. Έχει διπλασιάσει επίσης τον αριθμό των τρένων από τα 5.000 στα 10.000 τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

    Ο επικεφαλής του λιμανιού της Τεργέστης, ο D'Agostino, ο οποίος μόλις επέστρεψε από ένα  ταξίδι στο Τσενγκντού στην επαρχία Σιτσουάν της Κίνας, τόνισε ότι επενδύοντας στο λιμάνι της Τεργέστης, οι κινεζικές εταιρείες θα επενδύσουν στην πραγματικότητα σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα. "Δεν ενδιαφέρονται μόνο για τη χρηματοδότηση νέων τερματικών σταθμών, αποβάθρων ή καινοτόμων πλατφορμών logistics", ανέφερε. "Θέλουν να συμβάλουν στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό της ελεύθερης ζώνης του λιμένα, των βιομηχανικών περιοχών και του εσωτερικού σιδηροδρομικού συστήματος".

    Ο D'Agostino τόνισε ότι ουσιαστικά διαπραγματεύεται με κρατικές κινεζικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο σχέδιο New Silk Roads. "Το λιμάνι της Τεργέστης χρειάζεται χρηματοοικονομικές επενδύσεις ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να στηρίξει την ανάπτυξή του, ιδιαίτερα τη νέα ελεύθερη βιομηχανική ζώνη", δήλωσε. "Οι Κινέζοι επενδυτές βρίσκονται σε συνομιλίες για να καλύψουν το ήμισυ του κόστους, αν και άλλοι εξωτερικοί εργολάβοι έχουν δείξει ενδιαφέρον, μεταξύ άλλων από το Καζακστάν, το Αζερμπαϊτζάν, την Τουρκία, το Ιράν και τη Μαλαισία".

    ΟΛΠ  δεν είναι τόσο ανταγωνιστικός"

    Οι Ιταλοί, όπως αναφέρεται, είναι πεπεισμένοι ότι η Τεργέστη θα αντικαταστήσει τον Πειραιά ως θαλάσσια πύλη της Κίνας προς τη Νότια Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι ο ΟΛΠ έχει αυξήσει την κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων μετά την εξαγορά του από την COSCO το 2016. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 70% του σημερινού εμπορίου μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης,  με βάση την αξία, γίνεται δια θαλάσσης.

    Πέρυσι, ο ΟΛΠ χειρίστηκε 3,75 εκατομμύρια TEU και ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 4 εκατομμύρια φέτος. Αλλά οι Ιταλοί πιστεύουν ότι μπορούν να πάρουν ένα μεγάλο κομμάτι του θαλάσσιων φορτίων της Κίνας επειδή θεωρούν ότι η γεωγραφική τους θέση είναι πολύ πιο ισχυρή.

    "Μετά την επέκτασή του, το λιμάνι της Τεργέστης θα είναι αρχικά συμπληρωματικό του λιμανιού του Πειραιά. Στη συνέχεια θα υπάρξει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ τους" τόνισε ο D'Agostino. Ωστόσο, σημείωσε ότι η μοναδική γεωγραφική του θέση και το ολοκληρωμένο του σύστημα καθιστούν το λιμάνι της Τεργέστης πολύ πιο ανταγωνιστικό από αυτό του Πειραιά ως σημείο εισόδου για τα εμπορεύματα που αποστέλλονται από την Ανατολική Ασία. Το ελληνικό λιμάνι βρίσκεται στην περιφέρεια της Ευρώπης, ενώ η Τεργέστη είναι πιο κοντά στην καρδιά της.

    "Έχω πει στους Κινέζους συνομιλητές μου ότι έκαναν λάθος που εστίασαν στον Πειραιά και τη Βαλκανική διαδρομή, συμπεριλαμβανομένου του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας Βελιγραδίου-Βουδαπέστης", ανέφερε. "Τα κινεζικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξοικονομούν χρήματα πλέοντας περαιτέρω προς τα βόρεια, στην Τεργέστη, όπου εξυπηρετούνται επίσης από σιδηροδρομική σύνδεση με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη".

    Επιμέλεια Ελευθερία Κούρταλη

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων