Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 28-Σεπ-2018 11:31

    Πώς η Σκλαβενίτης κερδίζει την "παρτίδα"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πώς η Σκλαβενίτης κερδίζει την "παρτίδα"

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Δύο χρόνια έχουν περάσει από τις 30 Σεπτεμβρίου του 2016, όταν στο κτήριο 2 των Δικαστηρίων της Ευελπίδων, κατατίθεντο από τη Μαρινόπουλος, την Ξυνός, την Express M και την Πειραϊκόν οι αιτήσεις για υπαγωγή τους στο άρθρο 106 β&θ, οι έγγραφες συναινέσεις των πιστωτών τους και το επιχειρηματικό σχέδιο εξυγίανσής τους από τη Σκλαβενίτης.

    Δύο χρόνια μετά από εκείνη την ημέρα, και 19 μήνες από τη στιγμή που το δίκτυο της Μαρινόπουλος πέρασε στον έλεγχο της εταιρείας Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη οπότε και ανέλαβε να φέρει εις πέρας ένα από τα μεγαλύτερα σχέδια διάσωσης επί ελληνικού εδάφους, το "στοίχημα” που είχε βάλει η οικογένεια Σκλαβενίτης, το κερδίζει.

    Και αυτό γιατί στήριξε ένα δίκτυο, από το καλοκαίρι του 2016 –σ.σ. δηλαδή πριν το αναλάβει με την απόφαση του δικαστηρίου–, το οποίο τζίραρε μηνιαίως 5 εκατ. ευρώ  και σήμερα 19 μήνες μετά έχει καταφέρει να το γυρίσει στα επίπεδα που ήταν αυτό εν έτει 2014 όπου τζίραρε πάνω από τα 100 εκατ. ευρώ.

    Το "κέρδος", σύμφωνα με πηγές της αγοράς, είναι διπλό, αφού ο "κανιβαλισμός" με το υπάρχον δίκτυο της Σκλαβενίτης περιορίσθηκε στο 5%. Δηλαδή το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος, κατάφερε, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, να πάρει πίσω τον τζίρο που έχασε, όχι από το δίκτυο της Σκλαβενίτης αλλά κυρίως από τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς που επωφελήθηκαν όταν αυτό φυλλορροούσε. 

    Αποτέλεσμα οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου (σ.σ. εκτός της μητρικής συμπεριλαμβάνονται οι συμμετοχές στη The Mart και στην Χαλκιαδάκης), τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα επίπεδα των 3 δισ. ευρώ και σε επίπεδο μητρικής στα 2,35 με 2,4 δισ. ευρώ.

    Σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία, ο όμιλος, ο οποίος θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα για το 2017 εντός της ημέρας, αναμένεται να περάσει σε κερδοφορία το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις για τη φετινή χρονιά αυτές υπολογίζονται στα 50 εκατ. ευρώ ενώ για το 2019 στα 75 εκατ. ευρώ.

    Βέβαια απαιτούνται να γίνουν ακόμη πολλά, όπως η ολοκλήρωση της ανακαίνισης των "τελευταίων" 110 καταστημάτων του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος που δεν έχουν αναμορφωθεί πλήρως, σε Ελλάδα και Κύπρο, η "ενοποίηση" των συστημάτων με SAP και η δημιουργία μεγάλου logistic center στην Αττική. Η πλήρης ενοποίηση των συστημάτων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019, ενώ η δημιουργία logistic center άνω των 100.000 τ.μ. στην Αττική τοποθετείται για την περίοδο 2020-2021.

    Στα σχέδια της Σκλαβενίτης είναι και η δημιουργία e-shop. Ο σχεδιασμός, σύμφωνα με πληροφορίες έχει ξεκινήσει, ενώ η έναρξη λειτουργίας του τοποθετείται για τα τέλη του 2019. Η δημιουργία e-shop, δεν περιορίζεται στη δημιουργία πλατφόρμας, κομβικό σημείο είναι να οργανωθεί το logistic κομμάτι της όλης διαδικασίας, μέσω της δημιουργίας delivery centers και του συντονισμού που απαιτείται για να παραδίδονται οι παραγγελίες που γίνονται όπου επιθυμεί ο πελάτης.

    Εντός των στόχων τα αποτελέσματα της Σκλαβενίτης το 2017

    Εντός των στόχων που είχαν τεθεί στο επιχειρηματικό σχέδιο για την απορρόφηση του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος βρίσκονται τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου Σκλαβενίτης για το 2017.

    Συγκεκριμένα, ο Όμιλος πέτυχε ενίσχυση του κύκλου εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 2,5 δισ. ευρώ, με την εταιρεία Ι. & Σ. Σκλαβενίτης να καταγράφει κύκλο εργασιών 1,4 δισ. ευρώ στο σύνολο του έτους και την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ) 653 εκατ. ευρώ από τη 1η Μαρτίου 2017.

    Τα μεικτά αποτελέσματα της μητρικής εταιρείας, αλλά και του Ομίλου παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα παρά τον έντονο ανταγωνισμό, το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον του 2017, αλλά και τις πιέσεις που ασκήθηκαν στο πλαίσιο του εγχειρήματος στήριξης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση. 

    Τα λειτουργικά αποτελέσματα (προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) διαμορφώθηκαν σε 56,5 εκ. ευρώ και τα καθαρά αποτελέσματα σε 11 εκ. ευρώ. Η μείωση που παρατηρείται στα αποτελέσματά της σε σχέση με το 2016 οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στη στήριξη του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.

    Αντίστοιχα η ΕΥΣ, από 1η’ Μαρτίου 2017 κατέγραψε αρνητικά λειτουργικά αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (-97 εκ. ευρώ) και καθαρά αποτελέσματα (-87 εκατ. ευρώ), τα οποία ήταν σύμφωνα με τις προβλέψεις του επιχειρηματικού σχεδίου που έχει καταρτιστεί. Οι πιέσεις που ασκήθηκαν στα μεγέθη της, συνδέονται με το γεγονός ότι σημαντικό τμήμα του δικτύου καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος ετίθεντο σε λειτουργία σταδιακά, κατά τη διάρκεια του έτους.

    Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η εικόνα της εταιρείας βελτιωνόταν σημαντικά όσο προχωρούσε η ενοποίηση και η επαναλειτουργία του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος. Αυτό καταδεικνύεται και από τη συνεχή αυξητική τάση που σημειώνουν οι πωλήσεις της ΕΥΣ, οι οποίες ενδεικτικά:

    το τελευταίο τετράμηνο του 2017 εμφανίζονται αυξημένες κατά 85% σε σχέση με το 1ο τετράμηνο λειτουργίας της (Μάρτιος – Ιούνιος 2017). 
    το διάστημα Ιουν-Αυγ 2018 αυξήθηκαν άνω του 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

    Αυτή η αυξητική τάση αναμένεται να συνεχισθεί όχι μόνο στο τελευταίο 4μήνο του 2018, αλλά και το 2019, με την ολοκλήρωση του προγράμματος επενδύσεων και την "ωρίμανση" των ήδη ανακαινισμένων καταστημάτων.

    Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, εντός του β’ εξαμήνου του 2018, ο Όμιλος αναμένεται να έχει θετική λειτουργική κερδοφορία.

    Να σημειωθεί επίσης, ότι ο συνολικά θετικός ρυθμός βελτίωσης οδήγησε τη διοίκηση της Σκλαβενίτης να προχωρήσει νωρίτερα από τον προγραμματισμένο χρόνο και με απτά βήματα, στην κατεύθυνση της ενοποίησης, ολοκληρώνοντας τη συγχώνευση της Ι.Σ. Σκλαβενίτης με την ΕΥΣ εντός του Ιανουαρίου 2018.

    Το 2017, η ΕΥΣ αποπλήρωσε χρέη της πρώην Μαρινόπουλος προς προμηθευτές, Ελληνικό Δημόσιο (Φόροι και ασφαλιστικές εισφορές) και τρίτα πρόσωπα της τάξης των 380 εκατ. ευρώ, ενώ προχώρησε στην ενοποίηση των εργαζομένων της εταιρείας και την υιοθέτηση μίας ενιαίας κουλτούρας.

    Τέλος, 198 Καταστήματα έχουν ανακαινιστεί πλήρως κι έχουν επανέλθει σε κανονική λειτουργία, ενώ συγχρόνως ενισχύθηκαν σημαντικά οι πρόσθετες υπηρεσίες των 33 hyper markets Σκλαβενίτης, με παιδότοπους, εστιατόρια, αρτοπωλεία κ.α. Τα υπόλοιπα 113 Καταστήματα θα ανακαινιστούν εντός του 2019. Το συνολικό κόστος των επενδύσεων θα υπερβεί τα 75 εκ. ευρώ.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων