Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 28-Σεπ-2018 08:29

    Η FORTHcrs και ο νέος μέτοχος από την Ελβετία

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η FORTHcrs και ο νέος μέτοχος από την Ελβετία

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Μπορεί το όνομα FORTHcrs να μην είναι ιδιαίτερα γνωστό στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, εντούτοις, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της χρησιμοποιούνται καθημερινά από χιλιάδες ανθρώπους. Για την ακρίβεια, εάν κάποιος έχει ταξιδέψει με πλοίο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό κυρίως στη Μεσόγειο τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχει κάνει χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας που δημιουργήθηκε πριν από 18 χρόνια, ως spin off και παρέμενε μέχρι χθες θυγατρική της Forthnet. Άλλωστε το αντικείμενο και ο κύριος κορμός των υπηρεσιών της FORTHcrs είναι η εξυπηρέτηση των συστημάτων διαχείρισης των εισιτηρίων για την ακτοπλοΐα.

    Μάλιστα η ελληνική εταιρεία, που χθες πέρασε στον έλεγχο του ομίλου Ελβετικών συμφερόντων North star είναι στο χώρο της, μια από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη, στον κόσμο. Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές διεθνώς προέρχονται από τη Σκανδιναβία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, με την FORTHcrs να έχει 52 πελάτες όταν ο αμέσως επόμενος έχει 35. 

    Σημειώνεται ότι παράλληλα με το σύστημα διαχείρισης εισιτηρίων, η FORTHcrs παρέχει και ένα δεύτερο επίπεδο υπηρεσιών μέσω της πλατφόρμας που συνδέει τα συστήματα κρατήσεων των εταιρειών με τα πρακτορεία, δίνοντας τη δυνατότητα για online κράτηση και διαχείριση των εισιτηρίων από τα δίκτυα πωλήσεων. Στο κομμάτι της διανομής η εταιρεία συνεργάζεται με 82 εταιρείες και πάνω από 2000 πρακτορεία σε όλο τον κόσμο με έμφαση στην Ευρώπη.

    "Κάθε πρακτορείο που εκδίδει ελληνικό ακτοπλοϊκό εισιτήριο έχει δική μας μηχανή” αναφέρει στο Capital.gr ο διευθύνων σύμβουλος της FORTHcrs Γ. Παπασταματίου, ο οποίος θα παραμείνει επικεφαλής της εταιρείας και μετά την εξαγορά από τη North Star.

    Την τελευταία 4ετία, ωστόσο, η εταιρεία ξεκίνησε προσπάθεια για επέκταση των δραστηριοτήτων της όχι μόνο σε νέες αγορές προϊόντων, όπως η διαχείριση εισιτηρίων και για άλλους τομείς των μεταφορών (ΚΤΕΛ, τρένα ή ακόμη και κρουαζιέρα), αλλά και γεωγραφικά. 

    Έτσι σχετικά πρόσφατα η εταιρεία απέκτησε παρουσία στην Αδριατική, την Τουρκία, τη Δ. Μεσόγειο αλλά και τη Β. Αφρική, ενώ κινήσεις έχουν γίνει και στην Καραϊβική αλλά και τη Βαλτική.   Μεταξύ των πελατών της συγκαταλέγονται εκτός των Ελληνικών ακτοπλοϊκών (ANEK, Hellenic Seaways, Blue Star, Fast, Seajets, Golden Star κλπ) και ακτοπλοϊκές του εξωτερικού όπως ο όμιλος Grimaldi, η  GNV, η Balearia, η Laziomar, η CDI και άλλες. Συνολικά η εταιρεία έχει παρουσία σε 14 χώρες και διαθέτει περί τα 24 εκατομμύρια εισιτήρια ετησίως. 

    "Κάπου εκεί συνειδητοποιήσαμε ότι εάν θέλει η εταιρεία να επεκταθεί και να διεθνοποιηθεί περισσότερο θα χρειαστεί ενέσεις κεφαλαίων για επενδύσεις που θα υποστηρίξουν αυτά τα ανοίγματα”, τονίζει ο κ. Παπασταματίου, δίνοντας και το στίγμα πίσω από την προσπάθεια που ξεκίνησε με την αναζήτηση νέου μετόχου και ολοκληρώθηκε χθες με την εξαγορά από τον επενδυτικό όμιλο North Star. 

    Όπως εξηγεί ο κ. Παπασταματίου σε κάθε νέα αγορά που μπαίνει η εταιρεία εκτός από την υπηρεσία που προσφέρει, χρειάζεται να κάνει επενδύσεις ξεκινώντας από την τεχνολογία, την προσαρμογή στο νομικό πλαίσιο, τη γλώσσα, μέχρι το μάρκετινγκ. "Χρειαζόμασταν ένα δυνατό χέρι που θα μας βοηθήσει να ανοίξουμε ακόμη περισσότερες αγορές” λέει χαρακτηριστικά.

    Εκτός όμως από την εξωστρέφεια, οι εξελίξεις στην τεχνολογία έχουν χαμηλώσει αρκετά τα barriers to entry στην αγορά εν γένει, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό και δίνοντας επιπλέον κίνητρο να επιδιωχθεί η είσοδος ενός νέου ισχυρού μετόχου. "Έχουμε ένα καλό προϊόν, επιδίωξή μας είναι να εξελιχθεί ακόμη περισσότερο και η εταιρεία να μετασχηματιστεί, να μεγαλώσει και να αναπτυχθεί ακόμη πιο πολύ εκτός Ελλάδος” τονίζει ο κ. Παπασταματίου. Εξάλλου θα πρέπει να επισημανθούν και τα προβλήματα που αντιμετώπιζε ο προηγούμενος μέτοχος και τα οποία έπαιξαν το ρόλο τους στις εξελίξεις, με δεδομένο ότι οι ανάγκες για επενδύσεις σε νέα τεχνολογία είναι διαρκείς. 

    Σε ό,τι αφορά τον ελβετικό επενδυτικό όμιλο, ο οποίος έχει σχέση με τη ναυτιλία καθώς μεταξύ άλλων δραστηριοποιείται και στο asset leasing χωρίς ωστόσο να λειτουργεί ο ίδιος στόλους, η απόφαση για την εξαγορά της FORTHcrs στηρίχθηκε καθαρά σε επενδυτικά κίνητρα. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία εμφανίζει πωλήσεις ύψους 4,66 εκατ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία EBITDA ξεπέρασε πέρυσι τις 800 χιλιάδες ευρώ.

    Σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει συμφωνηθεί, η βάση και η λειτουργία της εταιρείας θα παραμείνουν στην Ελλάδα, η διοικητική ομάδα θα μείνει η ίδια με προοπτική να ενισχυθεί περισσότερο το δυναμικό ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν από τις πιθανές επεκτάσεις, ενώ μετά το τέλος του 2018 θα εκπονηθεί συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο, με έμφαση την ενδυνάμωση της θέσης της εταιρείας στην Ευρώπη, την Κεντρική Αμερική αλλά και την είσοδο στις αγορές της Άπω Ανατολής. 

    "Το σημαντικό για εμάς είναι να πετύχουμε την υλοποίηση αυτών των επεκτάσεών μας. Ταυτόχρονα όμως είναι σημαντικό ότι μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν 18 χρόνια και έχει τύχει αναγνώρισης διεθνώς, παραμένει στην Ελλάδα και συμβάλει στην εξωστρέφεια της χώρας μας” λέει ο κ. Παπασταματίου, προσθέτοντας ότι η νέα μετοχική σύνθεση μπορεί να αξιοποιήσει και να δώσει προοπτική στην ήδη υπάρχουσα τεχνογνωσία και στην αρτιότητα των συστημάτων της FORTHcrs. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων