Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 23-Σεπ-2018 08:02

    Ν. Τσάκος: Το οξύμωρο του νέου κανονισμού για ναυτιλιακά καύσιμα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ν. Τσάκος: Το οξύμωρο του νέου κανονισμού για ναυτιλιακά καύσιμα

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Ολοένα και πιο έντονα έρχεται στο προσκήνιο το θέμα της περιβαλλοντικής συμμόρφωσης της ναυτιλίας στους νέους κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ τα επόμενα χρόνια και θα επιβάλουν αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές ρύπων.

    Χρονικά, πιο κοντά από όλους τους νέους κανονισμούς, βρίσκεται η αλλαγή στις προδιαγραφές των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα εμπορικά πλοία και τα οποία θα πρέπει να περιορίσουν από την 1η Ιανουαρίου του 2020 την περιεκτικότητά τους σε θείο στο 0,5% (Sulphur Cap 2020).

    Το θέμα θεωρείται φλέγον για τον κλάδο της ναυτιλίας και αυτό κατέστη φανερό για μια ακόμη φορά, προ ημερών, σε κλειστή εκδήλωση που διοργάνωσε η BP στη βρετανική πρεσβεία, στο πλαίσιο της παρουσίασης της ετήσιας έκθεσης "BP World Energy Outlook”.

    Το "παρών" στην εκδήλωση έδωσαν ως προσκεκλημένοι και δύο γνωστοί εφοπλιστές, ο Νικόλας Τσάκος (ΤΕΝ) και ο Γ. Προκοπίου (Dynacom), που παρακολούθησαν μαζί με άλλους επιχειρηματίες τα συμπεράσματα αλλά και τις εκτιμήσεις του ενεργειακού κολοσσού για το ενεργειακό μέλλον.

    Οι δύο εφοπλιστές διαπίστωσαν όπως και όλοι οι παριστάμενοι προσκεκλημένοι της BP, ότι -όπως επισημαίνει και η έκθεση της BP- ο κλάδος των μεταφορών (του οποίου το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά στα αυτοκίνητα και σε ένα μικρότερο ποσοστό τις μεταφορές με πλοία) ευθύνεται μόλις για το 20% της ζήτησης ενέργειας. Επιπρόσθετα, η έκθεση σημείωνε ότι ακόμη και στο υποθετικό σενάριο της καθολικής απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τότε η μείωση της συνολικής κατανάλωσης πετρελαίου θα έφτανε το 8 έως 10% με αμελητέα επίπτωση στις εκπομπές ρύπων.

    Βρισκόμαστε ενώπιον μιας οξύμωρης κατάστασης, σχολίασε κατά τη σύντομη παρέμβασή του στην εκδήλωση, ο Ν. Τσάκος, ο οποίος σημειώνεται είναι πρόεδρος της Intertanko (Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων), προσθέτοντας ότι περίπου 40 χιλιάδες πλοία θα κληθούν να συμμορφωθούν χωρίς πρακτικά να έχουν εξασφαλιστεί οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή του νέου κανονισμού.

    Υπάρχει μια τεχνολογία, τα σκράμπερ, τα οποία πρακτικά μεταφέρουν τη ρύπανση από την ατμόσφαιρα στη θάλασσα, ωστόσο ακόμη και με τα σκράμπερ υπάρχει πρόβλημα και μέχρι τον Ιανουάριο του 2020 μόλις 1.000 πλοία θα μπορούν να έχουν προμηθευτεί έγκαιρα τον εξοπλισμό.

    Επιπλέον, για τα νέα καύσιμα χαμηλού θείου δεν πραγματοποιηθεί τα αναγκαία τεστ και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να δημιουργηθούν τεράστια τεχνικά προβλήματα.

    "Δεν υπάρχει ικανό χρονικό διάστημα για τη συμμόρφωση της ναυτιλίας στο νέο κανονισμό για τα καύσιμα, εμείς ως Intertanko μεταβαίνουμε τις επόμενες ημέρες στο Λονδίνο προκειμένου να ζητήσουμε την επιμήκυνση της μεταβατικής περιόδου για την προσαρμογή στο νέο κανονισμό”, τόνισε ο κ. Τσάκος.

    Ο ίδιος κατέληξε υπογραμμίζοντας ότι η ποντοπόρος ναυτιλία, μέσω της οποίας πραγματοποιείται περίπου το 50% των εμπορικών συναλλαγών του πλανήτη, ευθύνεται μόλις για το 1% των παραγόμενων ρύπων.

    Σημειώνεται ότι η θέση που διατύπωσε ο πρόεδρος της Intertanko, ευθυγραμμίζεται με την επίσημη άποψη που έχει διατυπωθεί από όλους τους οργανωμένους φορείς εκπροσώπησης της ελληνόκτητης ναυτιλίας, προεξαρχούσης της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων