Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 04-Σεπ-2018 07:53

    Ο Μασούτης ψάχνει τζίρο στην Αθήνα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ο Μασούτης ψάχνει τζίρο στην Αθήνα

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Χρειάσθηκαν κοντά στα πέντε χρόνια για να πάρει την απόφαση να κατέβει στην πρωτεύουσα και πλέον ετοιμάζεται μέχρι το τέλος του 2019 να αυξήσει κατά 20% το δίκτυό στην Αττική και να αναπτύξει όλους τους τύπους καταστημάτων που διαθέτει. Ο λόγος για την Βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, η οποία μετά και τα χθεσινά επίσημα εγκαίνια του καταστήματος της στο Παλαιό Φάληρο, ξεκίνησε και επισήμως την δραστηριοποίηση της στην πρωτεύουσα.

    Στην παρούσα φάση το δίκτυο της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας στην Αττική αριθμεί 53 καταστήματα, όσα και τα καταστήματα που εξαγόρασε από την Προμηθευτική προ ολίγων μηνών, από την οποία έλαβε και "προίκα" τρία ακόμη καταστήματα στην Άνδρο και έναν αποθηκευτικό χώρο στο Μαρκόπουλο έκτασης 8.000 τ.μ. τον οποία σκοπεύει να επεκτείνει άμεσα.

    Θέμα χρόνου είναι και η "κάθοδος" στην πρωτεύουσα και των υπολοίπων τύπων καταστήματος που αναπτύσσει σήμερα η Δ. Μασούτη. Σε σχετική ερώτηση του Capital.gr, ο επικεφαλής της αλυσίδας κ. Γιάννης Μασούτης ανέφερε πως μέσα στο επόμενο διάστημα θα δημιουργηθεί ένα ακόμη κατάστημα Μασούτης στο Γαλάτσι (σ.σ. το συγκεκριμένο κατάστημα βρίσκεται στη Λεωφ. Βεΐκου ανήκε στη Μαρινόπουλος, πέρασε στη Σκλαβενίτης και το επόμενο διάστημα θα αλλάξει εκ νέου ταμπέλα).

    Το πλάνο προβλέπει τη δημιουργία ακόμη 10 καταστημάτων στην Αττική μέσα στο 2019, προκειμένου η αλυσίδα να αποκτήσει κρίσιμη μάζα όπως είπε ο ίδιος, ενώ στα σχέδια περιλαμβάνεται η δημιουργία τεσσάρων Grand Μασούτης, δηλαδή καταστημάτων μεγαλύτερων των 2.000 τ.μ. και ενός καταστήματος Cash & Carry.

    Γιατί όμως η Μασούτης επέλεξε να κατέβει τώρα στην Αττική και τι προσδοκά μέσω αυτής της κίνησης; Η σκέψη για κάθοδο στην πρωτεύουσα, όπως είπε ο κ. Μασούτης υπήρχε εδώ και μια πενταετία ωστόσο καταλυτική ήταν έρευνα γνώμης που διενήργησε η MRB σύμφωνα στην οποία αποτυπωνόταν το γκελ που κάνει το συγκεκριμένο brand και στους καταναλωτές της Αττικής. Οπότε η αλυσίδα θέλησε να εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία. 

    Είναι όμως αυτός ο μόνο λόγος; Ο προφανής λόγος είναι ότι η αλυσίδα Μασούτης, από τους μεγάλους κερδισμένους της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος, από την ημέρα της επαναδραστηριοποίησης του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό τη Σκλαβενίτης, δέχεται πιέσεις.

    Αυτό φάνηκε στα αποτελέσματα του 2017. Πέρυσι οι πωλήσεις της υποχώρησαν κατά 4,9%, τα λειτουργικά της κέρδη κατά 27,86%, τα EBITDA 17,88% και τα καθαρά της κέρδη 23,8%. Αντίστοιχες πιέσεις δέχονται τα μεγέθη της και τη φετινή χρονιά, με τον κ. Μασούτη να εκτιμά ότι ο τζίρος του βασικού της δικτύου (σ.σ. εξαιρείται το δίκτυο της Αττικής) να κινείται στο -5%. Απώλειες τις οποίες εκτιμά ότι θα υπερκαλύψει από τον τζίρο που "αγόρασε” στην Αττική. Για το δίκτυο της Αττικής ο ίδιος εκτιμά πως ο τζίρος του θα αγγίξει τα 139 εκατ. ευρώ στον ένα χρόνο πλήρους λειτουργίας του.

    Βέβαια για να διατηρήσει και φυσικά για να αυξήσει τον τζίρο που αγόρασε από την Προμηθευτική, όταν εξαγόρασε την τελευταία προ μηνών, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα είναι αποφασισμένη να ρίξει ζεστό χρήμα σε προσφορές, προωθητικές ενέργειες και μειώσεις τιμών σε συνεργασία με τους προμηθευτές της. Ήδη θα "ρίξει” 1,8 εκατ. ευρώ μέσα στις επόμενες πέντε εβδομάδες (σ.σ. 1,5 εκατ. ευρώ για προσφορές και 300 χιλ. ευρώ για διαφημιστική προβολή), ενώ όπως είπε ο ίδιος οι προσφορές θα είναι αυξημένες 30% τις επόμενες εβδομάδες.

    Για το μέλλον ο κ. Μασούτης τάσσεται υπέρ της αυτόνομης πορείας της αλυσίδας του ενώ εκτιμά ότι θα μείνουν στην αγορά το πολύ 5 μεγάλοι παίκτες. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων