Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 23-Αυγ-2018 07:48

    Υδατοδρόμιο, ελικοδρόμιο και ξενοδοχεία στις μαρίνες Αλίμου-Χίου

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
     
    Χρήσεις που ενισχύουν την απόδοση των μαρίνων Αλίμου και Χίου περιλαμβάνουν τα προεδρικά διατάγματα που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αφορούν το γενικό σχεδιασμό των δύο προς αποκρατικοποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων. Όπως αναφέρουν όσοι παρακολουθούν τις σχετικές εξελίξεις, τα εν λόγω προεδρικά διατάγματα για τη χωροθέτηση και την ανάπτυξη των δύο μαρίνων είναι τα πρώτα που εκδίδονται ύστερα από πολλά χρόνια. Στο δια ταύτα, η χωροταξική οργάνωση της χερσαίας ζώνης των δύο μαρίνων εκτιμάται ότι θα ενθαρρύνει την υποβολή προσφορών από τον μεγαλύτερο αριθμό σχημάτων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Βέβαια, αυτό μέλει να φανεί τον προσεχή χειμώνα οπότε αναμένεται το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
     
    Τι προβλέπουν τα γενικά προγραμματικά σχέδια για τις δύο μαρίνες ;
     
    Μαρίνα Αλίμου
     


    Το προεδρικό διάταγμα προβλέπει σε επιφάνεια 57.836 τ.μ. (τομέας 3) τη δημιουργία χρήσεων τουρισμού -αναψυχής, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας. Θα αναπτυχθούν δηλαδή, εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία, συνεδριακά κέντρα, μουσεία, ενυδρείο, αθλητικές εγκαταστάσεις, χώροι στάθμευσης και παιδικές χαρές-παιδότοποι. Για το συγκεκριμένο τομέα προβλέπεται μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση 9.015 τ.μ., συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,22.  
     
    Επίσης, σε επιφάνεια 4.265 τ.μ. (τομέας 2) θα αναπτύσσονται, μεταξύ άλλων, λειτουργίες διοίκησης και λειτουργίας που περιλαμβάνουν λιμεναρχείο, τελωνείο, πύργο ελέγχου, super market, χώρους γραφείων και εστίασης κτλ. Προβλέπεται η δημιουργία ελικοδρομίου και η ανάπτυξη υδατοδρομίου, ώστε να είναι εφικτή η προσέγγιση υδροπλάνου εντός της λιμενολεκάνης της μαρίνας.
     
    Όσον αφορά τα στερεά απόβλητα, προωθείται  η επαναχρησιμοποίηση - ανακύκλωση, ενώ στο όριο της μαρίνας και πλησίον των δύο στάσεων τραμ, που βρίσκονται σε επαφή με αυτό,  καθορίζονται είσοδοι μεγάλου πλάτους για τους πεζούς, καθώς και πεζόδρομοι αντίστοιχου πλάτους που οδηγούν από τις εισόδους αυτές στο θαλάσσιο μέτωπο.
     
    Σημειώνεται ότι για την μαρίνα Αλίμου ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οκτώ σχήματα: Anas International Enterprise S.p.A., Freyja Holdings Sarl (Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp), Roadis Transportation Holding S.L.U. - Άκτωρ Παραχωρήσεις,  Sichuan Communications Investment Group-Damco Energy, Vinci Highways - Vinci Concessions -Mytilineos Holdings , ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis projects και Δίολκος κατασκευαστική.  
     
    Κατά πληροφορίες, το προσεχές διάστημα αναμένεται να πραγματοποιηθεί η αδειοδότηση της μαρίνας Αλίμου.
     
    Μαρίνα Χίου

    Μαρίνα Χίου


    Αντίστοιχες χρήσεις με την μαρίνα Αλίμου προβλέπονται για τον τουριστικό λιμένα Χίου, όπου ορίζεται ως  συντελεστής δόμησης 0,196 και μέγιστη επιτρεπόμενη δόμησης 6.900 τ.μ. (για το σύνολο της χερσαίας δόμησης).  
     
    Στις χρήσεις εξυπηρέτησης και αναψυχής κοινού περιλαμβάνονται εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα και καταστήματα παροχής υπηρεσιών, ξενοδοχεία - ξενώνες, εκθεσιακοί χώροι, συνεδριακά κέντρα, χώροι πολιτιστικών δραστηριοτήτων (στεγασμένοι/υπαίθριοι) και συνάθροισης κοινού (θέατρα, κινηματογράφοι), ενυδρείο, αθλητικές εγκαταστάσεις (γυμναστήρια, υπαίθριες και στεγασμένες αθλητικές εγκαταστάσεις, υδροθεραπευτήρια-spa). Όπως και η διαμόρφωση χώρων στάθμευσης (κτίρια, γήπεδα) και παιδικών χαρών-παιδότοπων.
     
    Προβλέπεται η κατασκευή ελικοδρομίου, όπως και υδατοδρομίου.
     
    Για τη μαρίνα Χίου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον η Κάσος Κτηματική που διαχειρίζεται το ξενοδοχείο Alimounda Mare στην Κάρπαθο, η Pan Brothers Associates που, με έδρα τις ΗΠΑ, δραστηριοποιείται στους τομείς ανάπτυξης ακινήτων και χρηματιστηριακών υπηρεσιών. Και η Avlum Entreprises Company-Ιωάννης & Ηλίας Τέφας Ναυπηγοεπισκευαστικής-Κλεοπάτρα Μαρίνα Α.Ε. και τουριστικός λιμένας Πρέβεζας Α.Ε. ειδικού σκοπού.
     
    Υπόλοιπες μαρίνες
     
    Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τις μαρίνες σε Ζάκυνθο, Αργοστόλι, Ιτέα, Ρόδο, Αρετσού (Θεσσαλονίκης) τοποθετείται σταδιακά από το Φθινόπωρο. 
     
    Για τον τουριστικό λιμένα Μυκόνου, καταρχάς, θα πρέπει να προσδιοριστεί εάν θα αξιοποιηθεί μόνο η θαλάσσια ζώνη ή και η χερσαία επιφάνεια.
     
    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων