Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 21-Αυγ-2018 08:20

    Συνδικαλιστικός παραλογισμός κρατά δέσμια λιμάνια, πλοία και τουρισμό

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Συνδικαλιστικός παραλογισμός κρατά δέσμια λιμάνια, πλοία και τουρισμό

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Με ωράριο… δημοσίου καλείται να λειτουργήσει το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, καθώς όπως καταγγέλλουν οι παραγωγικοί φορείς της πόλης μετά από συνδικαλιστικές πιέσεις καταργήθηκε η τρίτη βάρδια του Α Τελωνείου Εισαγωγών - Εξαγωγών Θεσσαλονίκης. Την ίδια στιγμή οι ακτοπλόοι και οι φορείς του τουρισμού συνεχίζουν να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ενόψει των κινητοποιήσεων της ΠΝΟ, η οποία ζητεί την επαναφορά των μισθών στα προ μνημονίου επίπεδα.

    Ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη, η απόφαση να καταργηθεί η νυχτερινή βάρδια των τελωνειακών στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης προκάλεσε την έντονη αντίδραση των παραγωγικών φορέων της πόλης, οι οποίοι μιλούν για απόφαση που υποκινήθηκε από συντεχνιακή λογική και δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία. Αποκορύφωμα η αιχμηρή ανακοίνωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, ο οποίος κάνει λόγο για αψυχολόγητη κίνηση, που δημιουργεί ανταγωνιστικό μειονέκτημα για το λιμάνι.

    "Θα πρέπει επιτέλους οι αρμόδιοι να αποφασίσουν αν θα είναι με την ανοιχτή οικονομία, την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια ή με τα συνδικάτα, τον κρατικισμό και τον δημοσιοϋπαλληλισμό. Και με τα δύο δεν γίνεται” αναφέρει ο Σύνδεσμος, υπογραμμίζοντας ότι θα πρέπει να αποφασίσουν οι αρμόδιοι εάν θέλουν ένα λιμάνι ανοιχτό ανταγωνιστικό, ελκυστικό στις ναυτιλιακές εταιρίες και χρήσιμο στις εξαγωγές ή ένα λιμάνι κλειστοφοβικό και συντεχνιακό που θα εξυπηρετεί απλώς την ενδοχώρα. Θέλουμε ένα διεθνή λιμένα ή ένα μικρό λιμανάκι; Στην απόφαση που περιορίζει το ωράριο λειτουργίας του Α Τελωνείου που καλύπτει την Ελεύθερη Ζώνη του ΟΛΘ, από τις 6 το πρωί έως τις 10 το βράδυ, αντιδρά επίσης και το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Θεσσαλονίκης που κάνει λόγο για αιφνιδιαστική και αψυχολόγητη απόφαση με αρνητικές επιπτώσεις για την επιχειρηματική κοινότητα. 

    Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των τελωνειακών υπεραμύνονται της αλλαγής του ωραρίου και κάνουν λόγο για απόφαση που αποκαθιστά τη νομιμότητα.

    Την ίδια στιγμή που μπαίνει ωράριο στη λειτουργία του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, το οποίο πέρυσι έφυγε από τον έλεγχο του Δημοσίου σε μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα τα τελευταία χρόνια, εντείνονται οι ανησυχίες των φορέων του τουρισμού και της ακτοπλοΐας ενόψει της απεργίας της ΠΝΟ στις αρχές Σεπτεμβρίου.

    Μετά τον ΣΕΤΕ, παρέμβαση για το θέμα έκανε και η η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού (FEDHATTA) η οποία απέστειλε επιστολή στους αρμόδιους υπουργούς ναυτιλίας και τουρισμού ζητώντας να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια ώστε να ανακληθεί η κινητοποίηση. Η FEDHATTA επισημαίνει ότι η απεργία θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα στα λιμάνια όλης της χώρας με μεγάλες καθυστερήσεις, αλλαγές και ακυρώσεις δρομολογίων. Προειδοποιεί για τις επιπτώσεις για τον τουρισμό, αφού τουρίστες κινδυνεύουν να χάσουν πτήσεις, ή  να καθυστερήσουν να φτάσουν στους προορισμούς τους και να υποστούν ταλαιπωρία που θα δυσφημίσει τη χώρα και θα πλήξει τον τουρισμό.

    "Πρέπει να βρεθεί λύση "με σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων αλλά και στα δικαιώματα των καταναλωτών/τουριστών προκειμένου να εξασφαλιστούν οι συνθήκες για την απρόσκοπτη ροή τους λαμβάνοντας υπόψη το κοινό συμφέρον και τα οφέλη για τη χώρα, καθώς και να αποφευχθούν γεγονότα που δυσφημούν την Ελλάδα και ταλαιπωρούν τους επισκέπτες της" καταλήγει η επιστολή της FEDHATTA. 
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων