Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 25-Ιουν-2018 18:56

    Πέντε κορυφαίοι εξαγωγείς και τα συστατικά για επιτυχημένες εξαγωγές

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πέντε κορυφαίοι εξαγωγείς και τα συστατικά για επιτυχημένες εξαγωγές

    Καθώς η Ελλάδα αποτελεί μία παραδοσιακά εσωστρεφή οικονομία, οι ελληνικές εξαγωγές, παρά το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί την τελευταία δεκαετία, φαίνεται ότι έχουν αρκετό δρόμο ακόμα μπροστά τους. Είναι πολλές οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν καταφέρει, παρά τα εμπόδια και την αρνητική εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό με μεγάλη επιτυχία και – σε αρκετές περιπτώσεις – να εξάγουν πάνω από το 80% της παραγωγής τους.  

    Όπως ανέδειξε πρόσφατη έρευνα της ΕΥ Ελλάδος για τις εξαγωγές, υψηλή φορολογία, πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες, αλλά και χαμηλές τιμές από τον ανταγωνισμό, αποτελούν τα βασικά εμπόδια που συναντούν οι ελληνικές επιχειρήσεις στα εξαγωγικά τους εγχειρήματα.

    Και πώς ξεπερνιούνται αυτά τα εμπόδια; Σύμφωνα με τον πολύπειρο κ. Κώστα Παπαδημητρίου, Πρόεδρο της εταιρείας Papadimitriou, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εξαγωγέων Κορινθιακής Σταφίδας δεν ξεπερνιούνται! Απλώς τα δέχεσαι και οπλισμένος με επιμονή, υπομονή και ένα σταθερά ποιοτικό προϊόν καταφέρνεις να κερδίσεις την μάχη των εξαγωγών. Με αυτά τα εφόδια η εταιρεία του μετρά 78 έτη λειτουργίας και καλύπτει τρεις γενιές, περνώντας αλώβητη μέσα από πολύ δύσκολες χρονικές περιόδους της ελληνικής οικονομικής πραγματικότητας. Και κάπως έτσι τα προϊόντα της, ανάμεσα τους το πολύ γνωστό Βαλσάμικο Ξίδι Kalamata Papadimitriou, το οποίο δημιούργησε ο κ. Παπαδημητρίου, βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων σε περισσότερες από 35 χώρες σε όλο τον κόσμο.

    Με αυτήν την άποψη συμφωνεί και ο κ. Ιωάννης Καντώνιας, Αντιπρόεδρος και Εμπορικός Διευθυντής της Cosmos Aluminium, ενώ προσθέτει ότι η συνέπεια είναι εξαιρετικά σημαντική για να σε εμπιστευτεί ο πελάτης σου και κτίσεις μαζί του μια μακροχρόνια εξαγωγική σχέση, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα τόσο απαιτητικό προϊόν, όσο το αλουμίνιο. Συνέπεια σε όλες τις εκφάνσεις της, σε ποιότητα και ποσότητα προϊόντος, αλλά και σε χρόνους παράδοσης. Με αυτά τα συστατικά, η εταιρεία εξάγει το 99,7% των προϊόντων της σε 20 χώρες στην Ευρώπη, αλλά και στο Ισραήλ, ενώ έχει τζίρο €80 εκατ. Νούμερα που επιτεύχθηκαν μόλις σε μία δεκαετία από την ίδρυση της εταιρείας.

    Τα παραπάνω συστατικά για επιτυχημένες εξαγωγές συνυπογράφει και κ. Θεόδωρος Πασχαλίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Grantex, μιας εξηντάχρονης εταιρείας, ενώ συμπληρώνει ως σημαντικό συστατικό και τη διάθεση να αναλάβει ο επιχειρηματίας το ανάλογο επιχειρηματικό ρίσκο. Παράγοντας 50.000 σετ φρένων φορτηγών το μήνα, όταν οι ανάγκες της Ελλάδας φτάνουν τα 10.000 σετ φρένων φορτηγών τον χρόνο, είναι βέβαιο ότι έλαβε πολλά επιχειρηματικά ρίσκα στην εξαγωγική πορεία της εταιρείας του που αποτελούσε μονόδρομο για την κερδοφορία της. Και αυτά μετουσιώθηκαν σε ποσοστό εξαγωγών 85%, με συνεχή άνοδο και παρουσία σε 75 χώρες, ανάμεσά τους και οι "δύσκολες" Ρωσία, Κίνα, Ιράν, Κολομβία και Νιγηρία, αλλά και οι "απαιτητικές" Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Κορέα και Ιαπωνία.

    Ο κ. Αθανάσιος Τζιρίτης, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ISOMAT, σημειώνει χαρακτηριστικά: "Ξεχάστε ότι έχετε κάνει μέχρι τώρα"! Υποδηλώνοντας τη διαφορετική νοοτροπία κάθε χώρας που πρέπει να συνυπολογίζεται σε κάθε νέα εξαγωγική προσπάθεια. Δοκιμασμένη συνταγή, καθώς η εταιρεία του, που ξεκίνησε το 1980, πλέον αποτελεί μία από τις σημαντικότερες βιομηχανίες δομικών υλικών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Τρεις παραγωγικές μονάδες σε Ελλάδα, Ρουμανία και Σερβία, επτά θυγατρικές εταιρείες σε Γερμανία, Ρωσία, Τουρκία, Ρουμανία, Σερβία, Βουλγαρία και Σλοβενία και εξαγωγικές πωλήσεις σε περισσότερες από 50 χώρες παγκοσμίως, με εφόδια την καλή σχέση ποιότητας-τιμής, την ευελιξία, το μάρκετινγκ, την εξυπηρέτηση πελατών και το R&D. Και η χρυσή συμβουλή, σύμφωνα με τον ίδιο; H εταιρεία που θέλει να εξάγει πρέπει να ψάξει το συγκριτικό της πλεονέκτημα.

    Στην Lariplast, που δραστηριοποιείται στον χώρο των πλαστικών μίας χρήσης, ο κ. Γιάννης Τσερέπας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, σημειώνει ότι οι δυσκολίες τελικά ανοίγουν νέους δρόμους. Οι διαδοχικές απεργιακές κινητοποιήσεις στα λιμάνια και τα τελωνεία οδήγησαν την εταιρεία να σκεφτεί και να υλοποιήσει τις εξαγωγές της και μέσω του οδικού δικτύου. Με εξαγωγικό προσανατολισμό από το 1996, που ξεπερνά τα 2/3 του τζίρου της και με παραγωγική μονάδα και στη Γαλλία από το 2013, εξάγει στις ΗΠΑ και σε άλλες 19 χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Νότιας Αφρικής, ενώ αναφέρει ως σημαντικά εφόδια σε αυτήν την προσπάθεια τη μεθοδικότητα, την υπομονή, τη συνέπεια, αλλά και την καλή διοίκηση και την καλλιέργεια εξαγωγικής κουλτούρας.

    Συνέπεια στην ποιότητα του προϊόντος, αλλά και εξαγωγική συμπεριφορά, υπομονή, επιμονή, μεθοδικότητα, ανοικτό μυαλό και εξαγωγική κουλτούρα, αλλά και αναζήτηση του συγκριτικού πλεονεκτήματος της εταιρείας που θέλει να εξάγει τα συστατικά για επιτυχημένες εξαγωγές. Προσυπογράφουν πέντε πολύπειροι εξαγωγείς σε ετερόκλητους κλάδους. Και ο σύμβουλος; Ο Διευθύνων Σύμβουλος της EY Ελλάδος, κ. Παναγιώτης Παπάζογλου, συμφωνεί και προσθέτει το κερασάκι στην τούρτα: "Οι εξαγωγές δεν είναι υπόθεση μόνο του Τμήματος Εξαγωγών. Η εξαγωγική νοοτροπία πρέπει να διαπνέει ολόκληρη τη λειτουργία της επιχείρησης"!

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ