Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 17-Ιουν-2018 08:46

    Η Unilever στη μετά Ελαΐς εποχή

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η Unilever στη μετά Ελαΐς εποχή

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Στη μερική αντικατάσταση του παραγωγικού τζίρου που χάνει εξαιτίας της πώλησης, στο fund KKR, της δραστηριότητας των ελαιολάδων και των μαργαρινών (σ.σ. το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Ιουλίου), προχωρά η Unilever. Σήμερα το 65% του τζίρου που "παράγουν" οι θυγατρικές του πολυεθνικού ομίλου Unilever στην Ελλάδα προέρχονται από προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα. Ποσοστό το οποίο θα υποχωρήσει στο 35% μετά την ολοκλήρωση της πώλησης των ελαίων και των μαργαρινών (σ.σ. το σήμα Ελαΐς, το οποίο απέκτησε το 1982 ο διεθνής όμιλος, θα παραμείνει στα "χέρια” της Unilever). Σε μια προσπάθεια να μειώσει αυτή την ψαλίδα στο 45%, θα φέρει στην Ελλάδα η παραγωγή υγρών απορρυπαντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας.

    Στο πλαίσιο αυτό θα φέρει το σύνολο της παραγωγής των προϊόντων περιποίησης Lux, (σ.σ. σήμερα παράγονται στη Σαουδική Αραβία), την οποία θα αναλάβουν Έλληνες παραγωγοί για λογαριασμό της Unilever. Ήδη οι εταιρείες Παπουτσάνης και Rolco έχουν αναλάβει την παραγωγή κάποιων κωδικών Lux.

    Εν τω μεταξύ το πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή υγρών απορρυπαντικών Skip από το εργοστάσιο που διατηρεί η Unilever στου Ρέντη. Τα συγκεκριμένα προϊόντα σήμερα εισάγονται από την Ιταλία. Για την παραγωγή τους στο εργοστάσιο του Ρέντη θα χρειασθεί να επενδυθούν 5 εκατ. ευρώ για τη νέα γραμμή παραγωγής. Συνολικά την οκταετία 2010-2017 η θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου έχει επενδύσει στη χώρα 120 εκατ. ευρώ, όπως είπε ο Ζαν Φρανσουά Ετιέν, γενικός διευθυντής της Unilever Ελλάδας, Κύπρου και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παρέθεσε την Παρασκευή από το εργοστάσιο τοματοειδών της εταιρείας στη Γαστούνη.

    Σε ότι αφορά τη μονάδα στη Γαστούνη, η διευθύντρια του εργοστασίου κα. Γεωργανά Στέλλα, ανέφερε πως από το 2011, οπότε και ξεκίνησε το πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας, έχει αυξηθεί η παραγωγή κατά 33% στους 45.000 τόνους, 25% η καλλιεργήσιμη έκταση και οι εξαγωγές 158% στους 25.000 τόνους, με τον τζίρο της δραστηριότητας να προσεγγίζει τα 24 εκατ. ευρώ. Σήμερα ποσότητες χυμού τομάτας εξάγονται από το εργοστάσιο της Γαστούνης σε Πολωνία, Γαλλία, Ολλανδία και Αγγλία για τις ανάγκες των άλλων εργοστασίων του ομίλου. Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα υπήρξε πέρυσι έντονη φημολογία ότι θα έχει την τύχη των ελαίων και των μαργαρινών, δραστηριότητες οι οποίες πουλήθηκαν, καθώς πρόκειται για μια τοπική κατηγορία.

    Σήμερα η Unilever, όπως είπε ο κ. Ετιέν, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας μετά την αποχώρηση της κ. Ηρούς Αθανασίου, είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής των ελληνικών σούπερ μάρκετ με το 3-4% των πωλήσεών τους να αφορούν σήματα του πολυεθνικού ομίλου.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ