Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 25-Μαϊ-2018 08:38

    ΜΟΗ: Ρεκόρ εξαγωγών και παραγωγής παρά τα αδύναμα περιθώρια

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΜΟΗ: Ρεκόρ εξαγωγών και παραγωγής παρά τα αδύναμα περιθώρια

    Του Χάρη Φλουδόπουλου 

    Μπορεί τα δημοσιευμένα αλλά και τα προσαρμοσμένα αποτελέσματα της Motor Oil Hellas να πιέστηκαν από την άνοδο των τιμών, τον περιορισμό των περιθωρίων αλλά και την αρνητική επίπτωση της ισοτιμίας του δολαρίου, ωστόσο σε επίπεδο λειτουργίας καταγράφηκε ένα ακόμη ρεκόρ παραγωγής στα 3,379 εκατ. μετρικούς τόνους, που είναι η υψηλότερη παραγωγή πρώτου τριμήνου στην ιστορία του διυλιστηρίου. Ταυτόχρονα το γεγονός ότι 2,560 εκατ. μτ κατευθύνθηκαν σε εξαγωγές συνιστά ένα ακόμη ρεκόρ, όπως τόνισε η διοίκηση της ΜΟΗ παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα α τριμήνου στους αναλυτές.

    Σε ό,τι αφορά το μακροοικονομικό περιβάλλον πάντως, η ΜΟΗ περιλαμβάνεται μεταξύ των εταιρειών που επωφελούνται από την άνοδο του δολαρίου, η οποία βοηθά σημαντικά στην ενίσχυση των περιθωρίων. 

    Σε ό,τι αφορά την εσωτερική αγορά, όπως τόνισε χθες η διοίκηση της ΜΟΗ, η ζήτηση για καύσιμα κίνησης και θέρμανσης υποχώρησε κατά 6,2%, αν και μόνο στα καύσιμα κίνησης υπήρξε αύξηση 3,8% (λίγο πάνω από 1% οι βενζίνες και 5,8% το πετρέλαιο κίνησης) ωστόσο το πετρέλαιο θέρμανσης κατέγραψε υποχώρηση 22%.

    Ενδιαφέρον εξάλλου παρουσιάζουν και οι εξελίξεις ως προς το δανειακό προφίλ, με τη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους, η οποία αποτυπώθηκε και στον ισολογισμό. Συγκεκριμένα το χρηματοοικονομικό κόστος στο πρώτο τρίμηνο έπεσε από τα 17,9 εκατ. στα 11,4 εκατ. και όπως ανέφερε η διοίκηση έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση του δανεισμού, με τη μετάθεση σε βάθος χρόνου της επόμενης μεγάλης αποπληρωμής (415 εκατ. το 2022). Όπως αναφέρθηκε, θα υπάρξει και νέα μείωση στα χρηματοοικονομικά κόστη, όχι μόνο από την μείωση των επιτοκίων αλλά και εξαιτίας του περιορισμού του χρέους, κατά 100 εκ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2018. 

    Για τις εξελίξεις στην Τουρκία τονίστηκε ότι δεν αναμένεται ιδιαίτερη επίπτωση από τη λειτουργία του νέου διυλιστηρίου της  Tupras στα τέλη του 2019, καθώς η αγορά είναι σημαντικά ελλειμματική στα προϊόντα  diesel και jet που εξάγονται. Τέλος η διοίκηση της ΜΟΗ σημείωσε ότι θα είναι πολύ εύκολο για τον όμιλο να αντικαταστήσει εάν αυτό απαιτηθεί, τις ποσότητες αργού που αγοράζει από το Ιράν. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων