Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 23-Μαϊ-2018 09:25

    Πώς προχωρά το σίριαλ Attica Group – Fortress

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πώς προχωρά το σίριαλ Attica Group – Fortress

    Η προγραμματισμένη για αύριο τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της Hellenic Seaways (HSW) αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ανάδειξη του ομίλου της Attica Group ως ηγετικό πόλο στον κλάδο της εγχώριας ακτοπλοΐας.

    Οι μέτοχοι, μεταξύ άλλων θεμάτων, θα κληθούν να εκλέξουν τα νέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, με την Attica Group να έχει ήδη αποκτήσει, μέσω διαγωνισμού, το πακέτο που κατείχε η Πειραιώς στην HSW.

    Με νέα διοίκηση πλέον και με βασικές παραδοχές της κατ΄ αρχήν συμφωνίας μεταξύ Attica Group - Grimaldi Group να έχουν πληρωθεί, θα δοθούν και τυπικά οι εταιρικές και άλλες εγκρίσεις για να ολοκληρωθεί η παραχώρηση στην Attica του ποσοστού (48,53%) του ιταλικού ομίλου στην HSW.

    Η κατ' αρχήν συμφωνία που ανακοινώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο προβλέπει, μεταξύ άλλων, τίμημα 78,5 εκατ. ευρώ, την αγορά του πλοίου "SUPERFAST XII” από εταιρεία του Οµίλου Grimaldi έναντι 74,5 εκατ. ευρώ και την αγορά από τις Μινωικές του "HIGHSPEED 7” έναντι 25 εκατ. ευρώ.

    Με την Attica Group να κατέχει πλέον στα χέρια της το 100% της HSW, δύναται να ενεργοποιηθεί το σενάριο της εισόδου, ως στρατηγικού επενδυτή, του Fortress Investment Group στο μετοχικό κεφάλαιο της Attica Group. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο που μένει να διαπιστωθεί εάν και πότε θα υλοποιηθεί, θα μεταφραστεί στην εξαγορά του συνόλου, το πιθανότερο, του ποσοστού (89,38%) που ελέγχει η ΜΙG στην Attica Group από το επενδυτικό κεφάλαιο Fortress.

    Η πιθανότητα μιας τέτοιας συμφωνίας, για την οποία υπήρξαν διεργασίες ήδη από το περασμένο καλοκαίρι τοποθετείται από την αγορά στα επίπεδα πλέον των 300 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, όμως, η απαρχή ενός πιθανού deal εντοπίζεται το 2014, όταν το fund κάλυψε πλήρως την έκδοση, ύψους 75 εκατ. ευρώ, μετατρέψιμου ομολόγου από την Blue Star Ferries, θυγατρική της Attica, και στη συνέχεια ενεπλάκη ενεργά στο turn around story του ελληνικού ακτοπλοϊκού ομίλου.

    Στα τέλη του 2016, το fund απέκτησε μέσω διαγωνισμού ομολογιακό δάνειο της MIG με συνολικό ανεξόφλητο κεφάλαιο 150 εκατ. ευρώ, που είχε στην κατοχή της η Eurobank. Το ομολογιακό δάνειο είχε εκδοθεί στο παρελθόν από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο με εγγύηση μετοχές εταιρειών της MIG, μεταξύ των οποίων της Attica Συμμετοχών. Ως αποτέλεσμα, τα επενδυτικά κεφάλαια της Softbank είναι σήμερα ομολογιούχοι δανειστές σε κοινό ομολογιακό δάνειο και σε ομολογιακό δάνειο μετατρέψιμο σε μετοχές της Attica.

    Από αυτή τη βάση, το Fortress εμφανίστηκε να αποτελεί δυνητικό αγοραστή και να ξεκινά προ μηνών διαπραγματεύσεις για να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του ακτοπλοϊκού ομίλου που περιλαμβάνει τις Blue Star Ferries, Superfast Ferries, Africa Morocco Link, HSW. Η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με τις αιρέσεις που έθεσε για την εξαγορά της HSW, ουσιαστικά επικύρωσε ότι δεν θα τεθούν σοβαρά εμπόδια σε ρυθμιστικό επίπεδο.

    Τύποις, η MIG έχει ενημερώσει τις Αρχές πως δεν έχει γίνει αποδέκτης προσφοράς για την Attica από την Fortress. Επίσης, έχει διατυπωθεί ότι η διοίκηση της MIG έχει εκφράσει ενστάσεις για το ενδεχόμενο ο όμιλος να απολέσει σημαντικές συμμετοχές του. Ωστόσο το ζήτημα της μείωσης του δανεισμού του ομίλου είναι μείζον, ενώ οι απαιτήσεις του SSM για ταχείες κινήσεις από πλευράς Πειραιώς καθίστανται επιτακτικές.

    Στην αγορά θεωρούν πως αποτελεί ζήτημα χρόνου το Fortress να υποβάλει δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του ελέγχου της Αttica Group, εξέλιξη που μάλιστα τοποθετείται χρονικά εντός Ιουνίου. Εφόσον η πρόταση γίνει αποδεκτή, θα ακολουθεί δημόσια προσφορά. Ωστόσο, ήδη υπάρχουν σενάρια περί μετάθεσης του εγχειρήματος, παρότι οι συνθήκες ωθούν προς την επίτευξη ενός deal, με δεδομένη την πίεση που ασκεί ο επόπτης, αλλά και την άνοδο των τιμών του πετρελαίου.

    Η Fortress που πλέον ανήκει στον ιαπωνικό όμιλο Softbank Group, θα έχει στο χαρτοφυλάκιο της τον ηγέτη της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς η Attica ελέγχει στόλο 16 πλοίων στον οποίο προστίθενται τα 18 πλοία της HSW. Ως ενοποιημένο οικονομικό μέγεθος οι συνδυασμένες πωλήσεις των Attica και Hellenic Seaways ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορία τα 90 εκατ. ευρώ, ενώ η αναπόσβεστη αξία του στόλου τα 800 εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε ακόμη:

    * Τι σημαίνει η απόφαση της ΕΠΑΝΤ για το deal HSW - Attica

    * Τι ψάχνει η Fortress Group στην ελληνική αγορά

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ