Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Μαϊ-2018 08:26

    Πώς ψώνισαν οι Έλληνες τη Σαρακοστή

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πώς ψώνισαν οι Έλληνες τη Σαρακοστή

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Μισογεμάτο ήταν το φετινό σαρακοστιανό καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία μέτρηση της κατανάλωσης IRI.

    Σύμφωνα με αυτά, η αγορά των ταχυκίνητων κωδικών FMCG’s (σ.σ. δηλαδή τρόφιμα, ποτά, απορρυπαντικά, είδη προσωπικής φροντίδας κ.ά.) εμφάνισε αύξηση 6,1% σε αξία πωλήσεων και 6,3% σε όγκο την Σαρακοστή και +5,4% σε αξία και +4,6% σε όγκο τη Μεγάλη Εβδομάδα. Η σύγκριση γίνεται με την αντίστοιχη περίοδο ένα χρόνο πριν. Βέβαια πέρυσι το Πάσχα, που εφέτος έπεσε στις 8 Απριλίου, ήταν μια εβδομάδα μετά, δηλαδή στις 16 Απριλίου. Αυτό δικαιολογεί εν μέρει την αύξηση που καταγράφηκε εφέτος τη συγκεκριμένη περίοδο αλλά και τη ραγδαία υποχώρηση των πωλήσεων την εβδομάδα μετά το φετινό Πάσχα, που ξεπέρασε σε ποσοστό το 25% σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς.

    Σε ό,τι αφορά τώρα την πορεία των πωλήσεων τη Σαρακοστή και τη Μεγάλη Εβδομάδα, η άνοδος προήλθε κυρίως από τα επώνυμα FMCG’s, οι πωλήσεις των οποίων "έτρεξαν” με ρυθμό ανάπτυξης 7,2% σε αξία και 7,8% σε όγκο πωλήσεων. Τη Μεγάλη Εβδομάδα τα επώνυμα προϊόντα ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους κατά 6,3% σε αξία και 5,6% σε όγκο πωλήσεων. Εν αντιθέσει με τα επώνυμα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κινήθηκαν οριακά θετικά, +0,6% σε αξία και +1,3% σε όγκο την Σαρακοστή και +0,8% σε αξία και +1,2% σε όγκο τη Μεγάλη Εβδομάδα.

    Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στα τρόφιμα κατέγραψαν τα κατεψυγμένα προϊόντα, κυρίως ψάρια, πίτες, λαχανικά. Δηλαδή υποκατηγορίες που έχουν και τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην κατηγορία των κατεψυγμένων. Σημαντική ήταν και η αύξηση των πωλήσεων στα Snacks, λόγω των κατηγοριών του μπισκότου, των chips πατάτας αλλά και των εποχικών προϊόντων όπως σοκολάτες, σοκολατένια αυγά κ.ά. Στην κατηγορία των αλκοολούχων ποτών, η πτώση προέρχεται από τις μπίρες, που είναι η δεύτερη κατηγορία σε αξία πωλήσεων τη Μεγάλη Εβδομάδα, ενώ η νούμερο 1 κατηγορία σε πωλήσεις σε αξία τη Μεγάλη Εβδομάδα ήταν τα αναψυκτικά, που παρουσίασαν ανάπτυξη πωλήσεων.

    Συγκεκριμένα στους μεγάλους κερδισμένους της περιόδου ήταν τα snacks, οι πωλήσεις των οποίων "έτρεξαν" με +9,9% τη Σαρακοστή και 10,1% τη Μεγάλη Εβδομάδα, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αύξηση 13,8% των πωλήσεών τους τη Σαρακοστή και 15,3% τη Μεγάλη Εβδομάδα, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής που είδαν τις πωλήσεις τους να ενισχύονται 10,1% τη Μεγάλη Εβδομάδα και 4,9% την περίοδο της Σαρακοστής αλλά και τα συσκευασμένα τρόφιμα οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 7,6% τη Σαρακοστή και 8,8% τη Μεγάλη Εβδομάδα. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ