Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 08-Μαϊ-2018 11:51

    Παρέμβαση ΡΑΕ για το θέμα ΕΛΤΑ – ΔΕΗ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Παρέμβαση ΡΑΕ για το θέμα ΕΛΤΑ – ΔΕΗ

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Επιστολή προς όλους τους προμηθευτές αλλά και τη ΔΕΗ έστειλε χθες η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την υπόθεση που έχει ανακύψει με την παρακράτηση από τα ΕΛΤΑ χρημάτων που έχουν καταβληθεί από καταναλωτές για εξόφληση λογαριασμών ρεύματος. Το θέμα που έρχεται για δεύτερη φορά στη δημοσιότητα (υπήρξαν και πέρυσι ανάλογες διαμαρτυρίες), λαμβάνει διαστάσεις αφενός μεν γιατί καταναλωτές εμφανίζονται να χάνουν την έκπτωση συνέπειας 15% που έχουν οι εμπρόθεσμοι πελάτες της ΔΕΗ, αφετέρου δε διότι έχει κινηθεί το ενδιαφέρον των εποπτικών ανεξάρτητων αρχών. Συγκεκριμένα, υπήρξε παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, ενώ χθες η ΡΑΕ με επιστολή της ζητά να πληροφορηθεί τις ακριβείς διαστάσεις και επιπτώσεις του φαινομένου.

    Όπως αναφέρει αναλυτικά η επιστολή του Ρυθμιστή:

    ΡΑΕ έχει γίνει το τελευταίο διάστημα αποδέκτης παραπόνων καταναλωτών, οι οποίο παρότι εξόφλησαν εμπρόθεσμα, ως όφειλαν, τους λογαριασμούς για την κατανάλωση ενέργειας μέσω εταιρειών/ φορέων που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ), διαμαρτύρονται για την απώλεια του δικαιώματαος "εκπτώσεων συνέπειας” η οποία οφείλεται στην καθυστέρηση απόδοσης των εισπραχθέντων από τις εταιρείες αυτές ποσών στους Προμηθευτές. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, η καθυστέρηση αυτή δύναται  να επιφέρει ακόμη και τη διακοπή παροχής ενέργειας από τους προμηθευτές με την αιτιολογία ύπαρξης ανεξόφλητων οφειλών. Δεδομένου ότι το εν λόγω ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό, έχει δε αποτελέσει αντικείμενο δημοσιευμάτων, καλείσθε να ενημερώσετε την Αρχή για τα ακόλουθα:

    α) Εάν έχουν λάβει χώρα καθυστερήσεις στην απόδοση των ποσών που καταβάλλονται εμπροθέσμως από τους καταναλωτές από εταιρείες που έχουν εισπρακτικό ρόλο (όπως τα ΕΛΤΑ ή και άλλες). Στο πλαίσιο αυτό να αναφερθεί ι) ο αριθμός των διαπιστωμένων σχετικών περιστατικών ιι) ο μέσος όρος υπερημερίας, πέραν των προβλεπόμενων στη σχετική σύμβαση ιιι) το ύψος των ποσών σωρευτικά αντιστοίχως

    β) εάν η ως άνω καθυστέρηση οδήγησε σε απώλεια εκπτώσεων συνέπειας ή/ και σε διακπή παροχής ενέργειας και σε πόσες περιπτώσεις

    γ) πως πραγματοποιείται η παρακολούθηση της εμπρόθεσμης καταβολής, αλλά και απόδοσης των ποσών λογαριασμών ενέργειας πελατών σας από τρίτους φορείς που εισπράττουν για λογαριασμό σας οφειλές καταναλωτών, βάσει και των συμβάσεων που τυχόν έχουν συναφθεί με αυτές, προκειμένου να διασφαλίζεται το δικαίωμα των καταναλωτών για την παροχή ειδικών προνομίων, όπως είναι οι εκπτώσεις συνέπειας, αλλά και η αποφυγή διακοπής ρεύματος που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των καταναλωτών.

    Παρακαλούμε για την παροχή των ανωτέρω εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας”. 

    Από την πλευρά των ΕΛΤΑ, δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια επίσημη ενημέρωση για το θέμα, ενώ επιστολές σε ΔΕΗ και ταχυδρομεία έχει στείλει και ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Συγκεκριμένα η ανεξάρτητη αρχή ζητεί από τα ΕΛΤΑ να αποκαταστήσουν την εμπρόθεσμη απόδοση των καταβολών των καταναλωτών και να υπάρξει ενημέρωση για τους καταναλωτές που έχουν πληρώσει αλλά δεν έχουν αποδοθεί τα χρήματα στη ΔΕΗ. Από την πλευρά της ΔΕΗ ζητείται να ανασταλούν οι όποιες κυρώσεις σε σχέση με την έκπτωση συνέπειας ενώ επιφυλάσσεται για περαιτέρω ενέργειες. 

    Διαβάστε ακόμα:

    -Πώς δεν θα χάσετε την έκπτωση 15% στη ΔΕΗ, λόγω ΕΛΤΑ

    -Μανιάτης: Τα ΕΛΤΑ παρακρατούν παράνομα χρήματα από τις πληρωμές στη ΔΕΗ
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων