Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 07-Μαϊ-2018 16:33

    "Μύλος" με τα ΕΛΤΑ για τους λογαριασμούς της ΔΕΗ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    "Μύλος" με τα ΕΛΤΑ για τους λογαριασμούς της ΔΕΗ

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Να ξεμπλέξει το "κουβάρι" που έχει προκληθεί από την καθυστέρηση απόδοσης από τα ΕΛΤΑ των χρηματικών ποσών που έχει εισπράξει για λογαριασμό της ΔΕΗ σε εξόφληση των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, προσπαθεί η Ανεξάρτητη Αρχή "Συνήγορος του Καταναλωτή".

    Στο πλαίσιο αυτό απέστειλε επιστολή στις δύο επιχειρήσεις με την οποία τους ζητά να προβούν σε συγκεκριμένες ενέργειες, ενώ επιφυλάσσεται να προβεί σε περαιτέρω ενέργειες στο πλαίσιο διερεύνησης του θέματος. Συγκεκριμένα η Ανεξάρτητη Αρχή ζητά από τα ΕΛΤΑ:

    - Ενημέρωση σχετικά με τους λόγους της μη απόδοσης ή της μη έγκαιρης απόδοσης των ποσών που έχουν καταβληθεί από τους καταναλωτές προς τα ΕΛΤΑ,

    - Αποκατάσταση της τακτικής και εμπρόθεσμης απόδοσης των καταβολών των καταναλωτών που εισπράττει για λογαριασμό της ΔΕΗ.

    - Να γίνει ειδική ενημέρωση της ΔΕΗ από τα ΕΛΤΑ, σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης χρηματικών ποσών, τα οποία έχουν καταβληθεί εμπροθέσμως από τους καταναλωτές, κατά προτίμηση με ηλεκτρονικά μέσα και χωρίς να χρειάζεται η μαζική προσέλευση των καταναλωτών στα κατά τόπους καταστήματα, ώστε να μην προχωρήσει η εταιρεία στη λήψη μέτρων σε βάρος τους.
     
    Από τη ΔΕΗ ζητά:

    - Να προβεί σε αναστολή των μέτρων αξίωσης των σχετικών οφειλών, κατόπιν ειδικής ενημέρωσης από τα ΕΛΤΑ ή από τους καταναλωτές για τις περιπτώσεις καθυστέρησης εκ μέρους της στην απόδοση των ποσών που εισέπραξε για λογαριασμό της ΔΕΗ.

    - Να μεριμνήσει για την απρόσκοπτη χορήγηση των "εκπτώσεων συνέπειας” επί εμπρόθεσμης εξόφλησης (15%), εφόσον διαπιστώνεται ότι οι τυχόν καθυστερήσεις έγιναν χωρίς υπαιτιότητα των καταναλωτών, προβαίνοντας σε σχετικές ανακοινώσεις προς τους καταναλωτές, ιδίως ως προς τους προτεινόμενους τρόπους εξόφλησης των λογαριασμών.

    Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δηλώνει ότι επιφυλάσσεται για περαιτέρω ενέργειες στο πλαίσιο της διερεύνησης του θέματος.

    Η καθυστέρηση απόδοσης από τα ΕΛΤΑ των χρηματικών ποσών, τα οποία έχει εισπράξει για λογαριασμό της ΔΕΗ σε εξόφληση των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας είναι συχνά μεγάλη και έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της "έκπτωσης συνέπειας” (15%) που χορηγείται στον καταναλωτή σε περίπτωση έγκαιρης εξόφλησης, καθώς και, το σημαντικότερο, τη διακοπή της ηλεκτροδότησης. 

    Οι καταναλωτές, αν και διαθέτουν τις αποδείξεις εμπρόθεσμης εξόφλησης των λογαριασμών τους - και παρότι έχουν πληρώσει και σχετική προμήθεια στα ΕΛΤΑ για τις υπηρεσίες τους, ώστε να διασφαλίσουν το εμπρόθεσμο της εξόφλησης του λογαριασμού τους - επωμίζονται τις δυσμενείς συνέπειες ενός προβλήματος που αφορά τις σχέσεις της ΔΕΗ με έναν από τους επίσημους συνεργάτες της. 

    Όπως σημειώνει η ανεξάρτητη αρχή σε επιστολή της τόσο προς τη ΔΕΗ όσο και προς τα ΕΛΤΑ, σε κάποιες περιπτώσεις πρόκειται για ευάλωτους καταναλωτές (ηλικιωμένους, χρονίως πάσχοντες κλπ.), οι οποίοι ταλαιπωρούνται, αναζητώντας το λόγο για τον οποίο στερούνται της "έκπτωσης συνέπειας” του 15% και καλούνται να ξαναπληρώσουν ποσά που έχουν ήδη καταβάλει.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων