Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 05-Μαϊ-2018 08:36

    "Ανοίγει" η αγορά της πΓΔΜ για τις τεχνικές εταιρείες

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    "Ανοίγει" η αγορά της πΓΔΜ για τις τεχνικές εταιρείες

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σημαντικές ευκαιρίες δραστηριοποίησης προσφέρει ο τομέας μεταφορών και υποδομών της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας Μακεδονίας (πΓΔΜ), σύμφωνα με όσα αναφέρει στο ενημερωτικό δελτίο του το ελληνικό γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στα Σκόπια. Κι αυτό επειδή το οδικό δίκτυο της χώρας, συνολικού μήκους 14.426 χλμ. έχει ανάγκη από εργασίες ανακατασκευής, ενώ στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που εκτείνεται σε 700 χλμ. και αποτελεί το δεύτερο σημαντικότερο τρόπο μεταφοράς, απαιτούνται εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης.

    Εξάλλου, πριν από μερικές ημέρες, ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ Ζόραν Ζάεφ εγκαινίασε τον οδικό άξονα μήκους 28,18 χλμ., που συνδέει την πόλη των περίπου 3.800 κατοίκων Demir Kapija με το χωριό Smokvica.

    Το έργο, με προϋπολογισμό 227 εκατ. ευρώ και μήκος 28,18 χλμ., υλοποίησε η τεχνική εταιρεία Άκτωρ. Οι εργασίες ξεκίνησαν στις 27 Ιουλίου 2012 και ολοκληρώθηκαν συμβατικά τέλη Φεβρουαρίου 2018.

    Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα του ελληνικού γραφείου, ο τομέας των μεταφορών στην πΓΔΜ παρουσιάζει ευκαιρίες δραστηριοποίησης για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για την αγορά της πΓΔΜ μπορούν, μεταξύ άλλων, να συμμετάσχουν σε έργα ανάπτυξης οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών, στους τομείς του εξοπλισμού κατασκευών και δομικών υλικών, στον εξοπλισμό σταθμών διοδίων, στην προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού επεξεργασίας δεδομένων και παρακολούθησης της κυκλοφορίας, στις υπηρεσίες διαχείρισης έργων και στην παροχή τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού.

    "Μέχρι σήμερα, ο προϋπολογισμός συντήρησης του οδικού δικτύου της πΓΔΜ ήταν ανεπαρκής, με αποτέλεσμα να μην δύναται να διατηρηθεί σε καλή κατάσταση. Υπάρχουν τμήματα στο οδικό δίκτυο που απαιτούν επέκταση της χωρητικότητας λόγω της αύξησης της κυκλοφορίας. Η επέκταση των τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου θα προσφέρει πρόσθετες ευκαιρίες για ελληνικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις, καθώς και για τις επιχειρήσεις δομικών υλικών” αναφέρεται.

    Τα οδικά έργα

    Τα βασικότερα οδικά έργα περιλαμβάνουν:

    -Την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης πΓΔΜ - Κοσσόβου, ως προς το σκέλος Σκοπίων – Blace, όπου σε πρώτη φάση, θα ανακατασκευασθεί ο υφιστάμενος δρόμος, έργο το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2018 και υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 4 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια θα κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος.

    - Την ολοκλήρωση της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Σκόπια (Miladinovci) – Štip (47 χλμ.).

    - Τον αυτοκινητόδρομο Kičevo – Αχρίδα (57 χλμ.) για τον οποίο η κυβέρνηση της πΓΔΜ προσανατολίζεται στη λήψη δανείου, λόγω αύξησης του προϋπολογισμού του έργου (κατά 143 εκατ .ευρώ) από την κινεζικών συμφερόντων ανάδοχο Sinohydro Corporation LTD.

    Ο σιδηρόδρομος

    Σύμφωνα με το σημείωμα του ελληνικού γραφείων των Σκοπίων, η πΓΔΜ ανέλαβε να ολοκληρώσει τη σιδηροδρομική γραμμή μέχρι τα σύνορα με τη Βουλγαρία (Kriva Palanka – Deve Bair), έως το 2025 και η Βουλγαρία να κατασκευάσει τη σιδηροδρομική γραμμή από τη Σόφια μέχρι τα σύνορα με την πΓΔΜ (μέσω Pernik - Radomir), έως το 2027.

    Στην πλευρά της πΓΔΜ, ο σιδηρόδρομος που θα συνδέσει τις δυο γειτονικές χώρες θα είναι μήκους 89 χλμ. Η διαδρομή από το Kumanovo μέχρι το Beljakovce βρίσκεται σε φάση υλοποίησης. Το κόστος κατασκευής της ανέρχεται σε 46 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης. Όσον αφορά στην κατασκευή της δεύτερης διαδρομής από το Beljakovce μέχρι την Kriva Palanka μήκους 34 χλμ., το έργο βρίσκεται στην τελική φάση της τεχνικής τεκμηρίωσης και αναμένεται ότι μέχρι τα μέσα του τρέχοντος έτους θα έχει επιλεγεί και η κατασκευαστική εταιρεία. Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου, συνολικού κόστους 152 εκατ. ευρώ, σχεδιάζεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2021.

    Η πΓΔΜ εξασφάλισε στο πλαίσιο της Συνόδου Κορυφής Δυτικών Βαλκανίων, στην Τεργέστη τη χρηματοδότηση του έργου με 70 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα κεφάλαια αναμένεται να αντληθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕBRD). Η κατασκευή της τελευταίας διαδρομής από την Kriva Palanka έως τα σύνορα με τη Βουλγαρία μήκους 24 χλμ. σχεδιάζεται να αρχίσει το 2020 και να ολοκληρωθεί το 2025. Εκτιμάται ότι δεν κοστίζει περισσότερο από 400 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 60 εκατ. ευρώ διατέθηκαν μέσω κονδυλίων του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας (ΙΡΑ).

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων