Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Απρ-2018 07:47

    Τι σημαίνει η απόφαση της ΕΠΑΝΤ για το deal HSW - Attica

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Τι σημαίνει η απόφαση της ΕΠΑΝΤ για το deal HSW - Attica

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Σε στενό κλοιό όρων και δεσμεύσεων για τα επόμενα 3 έως 5 χρόνια (ανάλογα με την περιοχή ή το δρομολόγιο) θα βρίσκεται ο κυρίαρχος πλέον παίκτης της ελληνικής ακτοπλοΐας, η Attica, η οποία χθες εξασφάλισε, όπως είχε ήδη γίνει γνωστό το πράσινο φως για την εξαγορά της Hellenic Seaways. Και μπορεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού να συμφώνησε σε ένα πακέτο 8 δεσμεύσεων που προέκυψε μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις, εντούτοις το αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται από τους ενδιαφερόμενους ως δίκαιο. 

    Πλέον σε επιχειρησιακό επίπεδο το πράσινο φως της ΕΠΑΝΤ και οι όροι που συμφωνήθηκαν ανοίγουν το δρόμο για τον ανασχεδιασμό των δρομολογίων των εταιρειών, οι οποίες έχουν ισχυρή παρουσία στο Αιγαίο (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Β. Αιγαίο) μέσω των Blue Star Ferries, Superfast και πλέον και της Hellenic Seaways. 

    Και βέβαια η Attica αναδεικνύεται σε αδιαφιλονίκητο κυρίαρχο της ακτοπλοΐας καθώς ελέγχει στόλο 16 πλοίων στον οποίο προστίθενται τα 18 πλοία της HSW. Αλλά και ως ενοποιημένο οικονομικό μέγεθος οι συνδυασμένες πωλήσεις των Attica και Hellenic Seaways ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορία τα 90 εκατ. ευρώ, ενώ η αναπόσβεστη αξία του στόλου τα 800 εκατ. ευρώ. 

    Άλλωστε αυτά ακριβώς τα μεγέθη, δίνουν νέα ώθηση στην Attica και επαναφέρουν στο προσκήνιο τις συζητήσεις για την επόμενη ημέρα και το μέλλον της επένδυσης της Fortress, η οποία άλλωστε φημολογείται ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις που έλαβαν χώρα το περασμένο καλοκαίρι εκπλήσσοντας την αγορά και ολοκληρώθηκαν χθες με το τυπικό κλείσιμο της εκκρεμότητας της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 

    Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση της ΕΠΑΝΤ αφορά τόσο στην έγκριση της απόκτησης του πακέτου της HSW που κατείχε η Πειραιώς τον περασμένο Αύγουστο, όσο και της συμφωνίας Attica - ομίλου Grimaldi  για την παραχώρηση του μειοψηφικού μεριδίου στη Hellenic, που έφερε την εταιρεία να ελέγχει το 100% της HSW. 

    Σε ό,τι αφορά τις επόμενες κινήσεις, πέρα από τον ανασχεδιασμό των δρομολογίων με βάση τους όρους της απόφασης (στην παρούσα φάση δεν εκτιμάται ότι θα χρειαστούν σημαντικές παρεμβάσεις) σε εκκρεμότητα βρίσκονται τα σχέδια για ναυπήγηση 3 μεγάλων πλοίων 215 μέτρων, ενός μεσαίου και ενός μικρότερου, για τα οποία πληροφορίες ανέφεραν ότι είχαν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις. 

    Εδώ να σημειωθεί ότι από τις αρχές του έτους, η ακτοπλοϊκή αγορά καλείται να διαχειριστεί το μείζον πρόβλημα της αύξησης της τιμής των καυσίμων, που υπονομεύει σημαντικά την κερδοφορία και δημιουργεί περαιτέρω προβλήματα στον κλάδο συνολικά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων του κλάδου της ακτοπλοΐας για αύξηση της τάξης του 10% στις τιμές των καυσίμων τα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών του κλάδου επιβαρύνονται με 3 έως 4%.

    Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι η επίσημη ανακοίνωση για τους όρους της ΕΠΑΝΤ, εκδόθηκε μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου, ωστόσο από το πρωί η αγορά ήταν ενήμερη ότι η υπόθεση κλείνει θετικά για την Attica. Η δημοσιοποίηση της είδησης από το πρωί οδήγησε τη μετοχή να κλείσει χθες με κέρδη 3,16%  στο 1,63 ευρώ ενώ ενδοσυνεδριακά έφτασε μέχρι και το 1,74 ευρώ που συνιστά υψηλό έτους (είχε φτάσει στα επίπεδα αυτά και στις 16 Μαρτίου) . 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων