Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 23-Απρ-2018 11:02

    Μισθοί 6.000 ευρώ, σπατάλες και "γκρίζες" προμήθειες στη Unicef Hellas

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Μισθοί 6.000 ευρώ, σπατάλες και "γκρίζες" προμήθειες στη Unicef Hellas

    Εύλογα ερωτήματα για το ρόλο της Εθνικής Επιτροπής της Unicef στην Ελλάδα προκαλούνται από τα στοιχεία και τις καταγγελίες που έρχονται σταδιακά στο φως της δημοσιότητας όπου και αποκαλύπτουν σοβαρές οικονομικές παρατυπίες, υπέρογκους μισθούς εργαζομένων και υψηλόβαθμων στελεχών που ξεπερνούσαν ακόμη και τα 6.000 ευρώ, ανεξήγητες σπατάλες και "σκοτεινές" προμήθειες.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, η κακοδιαχείριση που προέκυψε, μετά από έρευνα που έγινε σε βάθος δεκαπενταετίας, στο ταμείο του Ελληνικού Τμήματος οδήγησαν πριν από λίγες ημέρες, τη Διεθνή Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Unicef να διακόψει αιφνιδιαστικά τη συμφωνία της με την Εθνική Επιτροπή της Unicef στην Ελλάδα.

    Αν και για την ώρα οι υπεύθυνοι τηρούν "σιγήν ιχθύος", το πόρισμα "καίει" σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, "πρόσωπα και καταστάσεις" στην Ελληνική Εθνική Επιτροπή της Unicef ενώ την ίδια στιγμή, σημαντικά ευρήματα των ερευνών βρίσκονται ήδη στο γραφείο του εισαγγελέα για την περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης.

    Στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Παραρτήματος έχουν αναρτηθεί οι απολογισμοί από το 2010 έως και το 2015 ενώ πουθενά δεν υπάρχει ο απολογισμός του 2016. Αυτό που αν μη τι άλλο "γεννά" πολλά ερωτήματα είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες δαπάνες προορίζονταν για τις γενικές και διοικητικές ανάγκες, για το… marketing και, μεταξύ άλλων, την προώθηση των πωλήσεων. Και όχι για τη Unicef, δηλαδή τα ίδια τα παιδιά, η προστασία των οποίων είναι και ο βασικότερός της σκοπός.

    Μελετώντας κάποιος προσεκτικά τους οικονομικούς απολογισμούς των ετών 2013 έως 2015 θα διαπιστώσει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ότι περισσότερα ευρώ δαπανήθηκαν για το marketing και λιγότερα για τα προγράμματα εμβολιασμού και Επείγουσας Βοήθειας.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2015 τα έσοδα της Επιτροπής τα οποία προέρχονταν από πωλήσεις ανήλθαν συνολικά στα 4.365.375,06.

    Τα έξοδα άγγιξαν τα 2.394.027,52. Ενδεικτικά τα 317.919,89 αφορούσαν σε αμοιβές και έξοδα υποστήριξης πωλήσεων, τα 116.578,61 το marketing και την προώθηση πωλήσεων και τα 730.130,10 τις αμοιβές και τα έξοδα υποστήριξης προγραμμάτων δωρεών.

    Επιπλέον, τα έξοδα marketing και προώθησης δωρεών ανέρχονταν σε 320.954 καθώς και τα γενικά διοικητικά έξοδα σε 429.409,61.

    Την ίδια στιγμή, στη Unicef αποδόθηκαν 1.971.347,53 (χρήση 2015) καθώς και 283.069,53 (κεφάλαια προηγούμενων ετών).

    Κάτι ανάλογο συνέβη και το 2014. Τα έσοδα ανήλθαν τη χρονιά εκείνη στα 4.685.366,58 και τα έξοδα στα 2.439.577,57.

    Ως προς τις έρευνες που διενέργήθηκαν, από τις οποίες σύμφωνα με τις πληροφορίες, διαπιστώθηκαν οικονομικές παρατυπίες, όπως δήλωσε η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Unicef στη χώρα μας, Σοφία Τζιτζίκου στο φύλο του Σαββάτου του Ελεύθερου Τύπου, "με πρωτοβουλία δική μου ζητήσαμε από μια ανεξάρτητη ελεγκτική αρχή να προχωρήσει σε διαχειριστικό έλεγχο για το χρονικό διάστημα 2013 έως και 2015". Το πόρισμα βγήκε μέσα στο 2017 και ενημέρωσε τις εισαγγελικές αρχές. "Ενημέρωσα τα κεντρικά της Unicef ότι υπάρχει ένα ζήτημα μη κανονικό. Τότε η οργάνωση αποφάσισε να κάνει έλεγχο σε βάθος 15ετιας".

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων