Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 19-Απρ-2018 07:42

    Το Brexit προβληματίζει την ΚΡΙ ΚΡΙ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Το Brexit προβληματίζει την ΚΡΙ ΚΡΙ

    της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Προβληματισμένη, για τις πολιτικές εξελίξεις αναφορικά με την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η εξέλιξη στις εργασίες της εμφανίζεται η διοίκηση της ΚΡΙ ΚΡΙ. Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, το 15% του τζίρου της οποίας πραγματοποιείται σήμερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκτιμά ότι το BREXIT ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την εξαγωγική δραστηριότητα της. 

    Προβληματισμός όμως υπάρχει και για την κατάσταση στην εγχώρια αγορά, με τη διοίκησή της να διατηρεί επιφυλακτική στάση αναφορικά με την κατάσταση και τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον. Όπως σημειώνει στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2017, "το 2018 αποτελεί πρόκληση η εφαρμογή κατάλληλων πολιτικών που θα εξασφαλίσουν επάρκεια ρευστότητας και διατήρηση ικανοποιητικής κερδοφορίας.” Λόγω αυτής της αβεβαιότητας τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και διεθνώς, η διοίκηση της ΚΡΙ ΚΡΙ δεν προχωρά σε πρόβλεψη για την πορεία των αποτελεσμάτων για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης.

    Πέρυσι πάντως η Σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, που επί της ουσίας ξεκίνησε ως φασονατζής παγωτών για λογαριασμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ και μεγάλου πολυεθνικού παίκτη, και εξελίχθηκε σε βασικό παίκτη στην εγχώρια αγορά παγωτού και γιαούρτης και ορατός παραγωγός στην ευρωπαϊκή αγορά, πέτυχε σημαντική αύξηση των μεγεθών της.

    Ο τζίρος της ανήλθε σε 79,25 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 19% σε σχέση με το 2016, τα EBITDA άγγιξαν τα 12,45 εκατ. ευρώ από 10,99 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους τα 7,34 εκατ. ευρώ από 6,24 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά της διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 48,28% στα 10,141 εκατ. ευρώ. 

    Στην ελληνική αγορά παγωτού, η Κρι Κρι ενίσχυσε τη θέση της επιτυγχάνοντας συνολική αύξηση πωλήσεων 8,2%. Βασικό μοχλό ανάπτυξης αποτέλεσε η αύξηση των πωλήσεων στα τυποποιημένα branded παγωτά Κρι Κρι (+19%), που κατατάσσει τη μάρκα Κρι Κρι στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 15% (στοιχεία NIELSEN Δεκ. 2017).

    Στην ελληνική αγορά γιαούρτης, στην οποία η Κρι Κρι κατέχει τη δεύτερη θέση, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 8,4%, ενώ στις κατηγορίες των λειτουργικών γιαουρτιών και των παιδικών βρίσκεται στην πρώτη θέση με μερίδιο σε όγκο 35% (στοιχεία IRI, Δεκ. 2017). Στις διεθνείς αγορές, οι πωλήσεις γιαούρτης ενισχύθηκαν πέρυσι κατά 60,4%, με αποτέλεσμα πλέον η συμμετοχή των εξαγωγών να ξεπερνά το 30% επί των συνολικών πωλήσεων του 2017.

    Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της ύψους 18 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του εργοστασίου γιαουρτιού αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τα τέλη του έτους. Για τα σχέδια αυτά, η εταιρεία έχει υποβάλλει αιτήσεις υπαγωγής τους στον αναπτυξιακό νόμο 4399/2016.

    Αναφορικά με τη μερισματική της πολιτική, για χρήση του 2017, το διοικητικό συμβούλιο της αποφάσισε να προτείνει προς την τακτική γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,115 ευρώ ανά μετοχή. Την χρήση του 2016, η γενική συνέλευση είχε αποφασίσει τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,09 ευρώ ανά μετοχή. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ