Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 18-Απρ-2018 18:01

    ΣτΕ: Συνταγματική η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΣτΕ: Συνταγματική η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ

    Του Παναγιώτη Στάθη 

    Συνταγματική κρίνει η Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας την κρατικοποίηση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), απορρίπτοντας όλες  τις 4 αιτήσεις ακύρωσης των σχετικών υπουργικών αποφάσεων του καλοκαιριού του 2017. Η Ολομέλεια του δικαστηρίου με 4 αποφάσεις της έκρινε πως σωστά  ο   νομοθέτης μετέβαλε τις αντιλήψεις του "προς το καλύτερο για το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου" και ανέθεσε την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης σε κρατικό Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου που είναι οι Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ). Κρίνουν επίσης πως είναι εκτός συνταγματικού πλαισίου το γεγονός ότι  είχε δοθεί στον "Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης" (ΟΑΣΘ) το αποκλειστικό προνόμιο της εκτέλεσης του αστικού συγκοινωνιακού έργου της κοινής ωφέλειας  στην συμπρωτεύουσα.

    Το σκεπτικό

    Το σκεπτικό των αποφάσεων του ΣτΕ  (870-873/2018 με πρόεδρο το Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητές τους συμβούλους Επικρατείας Μιχάλη Πικραμένο και Ηλία Μάζο) αναφέρει πως η ανάθεση της αποκλειστικής δραστηριότητας στον ΟΑΣΘ "δεν ήταν αποτέλεσμα της συνταγματικά κατοχυρωμένης, ως ατομικού δικαιώματος, οικονομικής ελευθερίας και ιδιωτικής οικονομικής ελευθερίας από επιχειρήσεις που μπορούσαν να ιδρυθούν ελεύθερα με οποιαδήποτε νομική μορφή προς ενάσκηση του έργου αυτού ως επιχειρηματική δραστηριότητα".   Έτσι, "ακολούθως, μεταβλήθηκαν οι αντιλήψεις του νομοθέτη ως προς το καλύτερο για το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου, για τον τρόπο εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, το οποίο ήταν αντικείμενο δημόσιας υπηρεσίας". Η ολομέλεια αναφέρει πως στην εισηγητική έκθεση του νόμου 4482/2017  αναφέρεται ότι "αδυνατεί ο ΟΑΣΘ να παράσχει προσηκόντως το μεταφορικό έργο που του ανατέθηκε, λόγω φαινομένων κακής διαχείρισης και άρνησης της διοίκησης και των μετόχων να εφαρμόσουν το κοινοτικό και εθνικό πλαίσιο  προμηθειών". Στο δικαστήριο είχαν προσφύγει  399 πρώην   μέτοχοι του ΟΑΣΘ, μεταξύ αυτών, ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης και άλλα τρία άτομα του παλαιού Διοικητικού Συμβουλίου.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων