Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 18-Απρ-2018 07:45

    Τα μεγάλα comeback των Maersk, Cosco, CMA στη Θεσσαλονίκη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Τα μεγάλα comeback των Maersk, Cosco, CMA στη Θεσσαλονίκη

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Η νέα διοίκηση του ΟΛΘ χθες έκανε τα αποκαλυπτήρια της στρατηγικής και των στόχων της,  χωρίς να κρύβει τον προβληματισμό της για ανοιχτά θέματα που υπονομεύουν την ανάπτυξη του λιμανιού. Έθεσε μάλιστα ως προϋπόθεση για την υγιή ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, την τήρηση από πλευράς του Δημοσίου των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν έναντι των επενδυτών.

    Στρατηγικός μας στόχος είναι να αναδείξουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όχι απλώς ως πρότυπο τεχνολογίας και διαδικασιών αλλά στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου, της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Σ. Θεοφάνης, ο οποίος αποκάλυψε ότι στο διάστημα των δύο εβδομάδων που έχει αναλάβει η νέα διοίκηση ήδη καταγράφονται οι πρώτες νίκες. 

    Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η επιστροφή τριών μεγάλων εταιρειών οι οποίες πρόσφατα είχαν διακόψει τς τροδοφοτικές γραμμές που διατηρούσαν στο λιμάνι και χρησιμοποιούσαν κοινά feeders. Οι εταιρείες αυτές επανακάμπτουν με δικά τους πλοία και αυτό είναι το πρώτο δείγμα ανταπόκρισης ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση ανέφερε ο κ. Θεοφάνης.

    Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι εταιρείες που επέστρεψαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι οι  οι τρεις μεγάλοι Liners της παγκόσμιας αγοράς Maersk, Cosco και CMA, που μαζί με την MSC (η οποία δεν είχε διακόψει την παρουσία της στη Θεσσαλονίκη) αποτελούν τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. 

    Ταυτόχρονα όμως, στις δύο εβδομάδες που έχει αναλάβει το λιμάνι η νέα διοίκηση, έχει επιτευχθεί σημαντική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πλοίων και μείωση στους χρόνους αναμονής. Συγκεκριμένα από 130 έως και 150 ώρες αναμονής το Δεκέμβριο, σήμερα τα πλοία περιμένουν 50 ή και ακόμη λιγότερες ώρες, χωρίς καν να υπάρχει αλλαγή στην υποδομή, παρά μόνο με την καλύτερη συνεργασία των συνεργατών και της εταιρείας. 

    "Η αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού συνδέεται με την πελατοκεντρική μας αντίληψη, επισκεφθήκαμε όλους τους πελάτες μας στα γραφεία τους, αυτοί είναι που δίνουν ζωή στην εταιρεία” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοφάνης. Ο ίδιος απέδωσε τη μείωση των χρόνων εξυπηρέτησης των χρηστών του λιμανιού στο καλύτερο μάνατζμεντ. Το τελευταίο δεκαπενθήμερο δεν έχει υπερβεί ο χρόνος παραμονής τις 15 ώρες και αυτό σημαίνει κάτι, καλύτερη τήρηση των ωραρίων, πιο σφιχτή λειτουργία, λιγότερες ώρες αχρησίας του εξοπλισμού καλύτερη διαχείριση ανταλλακτικών και διαδικασίας επισκευών, πρόσθεσε.

    Και μπορεί οι νέοι παραχωρησιούχοι του λιμανιού της Θεσσαλονίκης να εντόπισαν ορισμένα προβλήματα στον εξοπλισμό που θα τους οδηγήσουν να επισπεύσουν επενδύσεις και να ξοδέψουν επιπλέον χρήματα (27 εκ. ευρώ) για να διασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού, ωστόσο ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι ευρύτερος και αφορά στην συνολική υλοποίηση νωρίτερα του προβλεπόμενου χρόνου  των υποχρεωτικών και όχι μόνο επενδύσεων, που θα ανοίξουν το δρόμο για την περαιτέρω ανάπτυξη του ΟΛΘ.

    Κεντρικό ρόλο σε αυτήν την κατεύθυνση όπως τονίστηκε από τη διοίκηση θα παίξει η επιμήκυνση του προβλήτα 6 για τα εμπορευματοκιβώτια κατά 40 μέτρα που θα καταστήσει εφικτή την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων Panamax και ταυτόχρονα η προμήθεια 4 γερανογεφυρών για να μπορούν να εξυπηρετούνται τα συγκεκριμένα φορτηγά. Θέλουμε να ξεκινήσουμε το συντομότερο δυνατό τις υποχρεωτικές μας επενδύσεις γιατί χωρίς αυτές δεν έχουμε ελπίδα, εάν δεν έχουμε mainliners το λιμάνι δεν έχει καμία τύχη τόνισε ο κ. Θεοφάνης.

    Στο πλαίσιο αυτό ελήφθη η πρώτη απόφαση για τον προγραμματισμό των υποχρεωτικών επενδύσεων, με στόχο εάν υπάρξουν οι απαραίτητες διευκολύνσεις από την πλευρά του κράτους, να γίνουν στον ελάχιστο τεχνικά εφικτό χρόνο, δηλαδή σε 4 έως 4,5 χρόνια αντί για 7 που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.

    Τι ζητούν από το κράτος

    Βασικό αίτημα της κοινοπραξίας που έχει αναλάβει τις τύχες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι να προχωρήσει η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού. Αυτό αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη, αφού ακόμη και εάν έρθουν τα μεγαλύτερα πλοία και αυξηθεί η διακίνηση του λιμανιού, τα φορτία δε θα μπορούν να μεταφερθούν τόσο στην ενδοχώρα, όσο και στα Βαλκάνια αλλά και στην κεντρική Ευρώπη όπου είναι οι αγορές στόχοι του ΟΛΘ. 

    Ακόμη πιο άμεσο και επείγον είναι το αίτημα της νέας διοίκησης να παράσχει το κράτος ελεγκτικούς μηχανισμούς σε 24ωρη βάση, όπως προσφέρει ο ΟΛΘ στους πελάτες του. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθούνται, ο ΟΛΘ θα ανταποκριθεί στα αιτήματα των πελατών και θα αλλάξει τον τρόπο υποδοχής των εμπορευματοκιβωτίων που γινόταν με αναχρονιστικό τρόπο. Οι αλλαγές θα λειτουργήσουν πιλοτικά εντός του έτους και θα είναι σε πλήρη λειτουργία τους επόμενους μήνες, αφαιρώντας κάθε έρεισμα για την αποχή των τελωνειακών από την τρίτη βάρδια. 

    Πέραν της ανάγκης για επιπλέον έκτακτες επενδύσεις ύψους 27 εκ. ευρώ, που προέκυψε σύμφωνα με τους νέους ιδιοκτήτες εξαιτίας της κακής κατάστασης του λιμανιού, υπάρχει βεβαίως το ζήτημα του ισολογισμού και του ελέγχου που γίνεται από ανεξάρτητους ορκωτούς λογιστές. Για το θέμα αυτό η νέα διοίκηση επιφυλάχθηκε να πάρει θέση εάν θα ζητήσει ενεργοποίηση ρητρών της σύμβασης, μέχρι το τέλος Απριλίου όταν και θα δημοσιοποιηθεί ο ισολογισμός. 

    Είναι σαφές πάντως ότι η διοίκηση του ΟΛΘ έχει την πλήρη στήριξη και των τριών μετόχων (DIEP, Terminal Link, Belterra) στα θέματα που ήγειρε, όπως φάνηκε από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων της κάθε εταιρείας στο ΔΣ. "Είμαστε αισιόδοξοι και θέλουμε να προχωρήσουμε γρήγορα τις αλλαγές στο λιμάνι ώστε να αποτελεί έναν προορισμό επιλογής για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Κύριος στόχος μας είναι να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών που χάθηκαν στο παρελθόν και τους τελευταίους μήνες λόγω των προβλημάτων με τις τελωνειακές αρχές”, ανέφερε ο Boris Wenzel, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link και αντιπρόεδρος του  ΔΣ του ΟΛΘ.

    Αλλά και ο Alexander Wilhelm Von Mellenthin Μέλος ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της DIEP αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρξει χρόνος ώστε να ερευνηθεί καλύτερα η πραγματική εικόνα της εταιρείας, υπογράμμισε ωστόσο ότι η εταιρεία και οι νέοι μέτοχοι είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις.

    Ανταγωνισμός - Αγορές στόχοι

    Σε κάθε περίπτωση χθες δόθηκε το περίγραμμα της μεσομακροπρόθεσμης στρατηγικής  για τις αγορές στόχους του λιμανιού. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανέκαθεν ήταν εξαγωγικό γιατί η Β. Ελλάδα είναι η κύρια εξαγωγική περιοχή της χώρας και στόχος της στρατηγικής των νέων βασικών μετόχων είναι να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε το λιμάνι να χρησιμοποιείται ως εξαγωγικός κόμβος. 

    Μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι το λιμάνι να μπορεί να δέχεται πλοία με μεγάλο βάθος και αυτό θα αλλάξει την τοποθέτησή του στη διεθνή αγορά, θεωρούμε ότι εκτός από τις γειτονικές όμορες χώρες το λιμάνι μπορεί να φτάσει να εξυπηρετεί χώρες της κεντρικής Ευρώπης, ανέφερε ο αν. διευθύνων σύμβουλος και γενικός εμπορικός διευθυντής του ΟΛΘ Rui Pinto. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ