Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 16-Απρ-2018 09:08

    ΕΕΕ: Απόφαση σταθμός του ΙΜΟ για τους ρύπους της ναυτιλίας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΕΕΕ: Απόφαση σταθμός του ΙΜΟ για τους ρύπους της ναυτιλίας

    Συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους που προβλέπουν τη μείωση 50% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008 καθώς και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 40% μέχρι το 2030, που μπορεί να φτάσουν έως και το 70% έως το 2050, περιλαμβάνει η στρατηγική του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας ΙΜΟ, όπως υιοθετήθηκε από την MEPC72.

    Μετά από δύο εβδομάδες έντονων και δύσκολων διαπραγματεύσεων, όπως ανακοινώθηκε σήμερα από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, η αρχική στρατηγική του ΙΜΟ υιοθετήθηκε από την MEPC72 την επιτροπή για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, στην οποία συμμετέχουν φορείς και εκπρόσωποι από τα 173 κράτη μέλη του ΙΜΟ, οργανισμοί και φορείς της ναυτιλίας. 

    Η ΕΕΕ χαιρέτισε την απόφαση του ΙΜΟ και όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ενώσεως Θ. Βενιάμης "αποτελεί ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία και θα πρέπει να αναγνωριστεί και να γίνει σεβαστή από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Η στρατηγική που συμφωνήθηκε από την MEPC 72 είναι η πρώτη του είδους, όχι μόνο επειδή υπερβαίνει τη Συμφωνία των Παρισίων χάρη στην συμπερίληψη ποσοτικών στόχων, αλλά και διότι, με τον τρόπο αυτό, η ναυτιλία γίνεται ο πρώτος βιομηχανικός κλάδος που υιοθετεί παγκοσμίως συγκεκριμένους στόχους για τη μείωση των συνολικών του εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου (GHG).”

    Η αρχική αυτή στρατηγική, η οποία προβλέπεται να οριστικοποιηθεί έως το 2023, ανοίγει το δρόμο για την υιοθέτηση παγκόσμιων μέτρων που θα επιτρέψουν στην ναυτιλία να επιτύχει τους συμφωνημένους στόχους. Ο ΙΜΟ, ο εξειδικευμένος οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών, αρμόδιος για τη θέσπιση διεθνών κανόνων στη ναυτιλία, πέτυχε έναν ισορροπημένο, πολιτικό συμβιβασμό, ο οποίος είναι και λειτουργικός για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

    "Η σημερινή απόφαση δεν είναι παρά η αρχή μιας μακράς και δύσκολης διαδικασίας με απώτερο σκοπό την εκπόνηση και εφαρμογή εφικτών και λειτουργικών παγκόσμιων μέτρων που να εγγυώνται την ασφαλή ναυσιπλοΐα και να εξασφαλίζουν ίσους όρους παγκόσμιου ανταγωνισμού, ελαχιστοποιώντας παράλληλα πιθανό αντίκτυπό τους στην αναπτυσσόμενη παγκόσμια οικονομία και το αυξανόμενο διεθνές εμπόριο. Μακροπρόθεσμα, η ικανότητα της ναυτιλίας να παραμείνει στο συμφωνημένο μονοπάτι μείωσης των εκπομπών GHG αναπόφευκτα εξαρτάται από τη διάθεση παγκοσμίως εναλλακτικών, χαμηλής ή μηδενικής περιεκτικότητας διοξειδίου του άνθρακα ασφαλών καυσίμων για την αποδοτική λειτουργία του παγκόσμιου στόλου. Αυτή η προϋπόθεση είναι απολύτως απαραίτητη για την επιτυχή απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα" δήλωσε ο κ. Βενιάμης.

    "Η στρατηγική αυτή στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στα κράτη, τους εφοπλιστές, τους προμηθευτές καυσίμων / ενέργειας, τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τις εταιρείες ναυτιλιακής τεχνολογίας καθώς και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να συνεργαστούν ώστε να παράσχουν τα απαραίτητα εργαλεία για την επιτυχή εφαρμογή αυτής της ιστορικής απόφασης. Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών σκοπεύει να εργαστεί μεθοδικά και εποικοδομητικά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προς αυτόν τον σκοπό”, κατέληξε ο κ. Βενιάμης.

    Χ. Φλουδόπουλος
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ