Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 11-Απρ-2018 08:33

    Πώς οι τράπεζες έδωσαν χείρα βοηθείας στη "Σφακιανάκης"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πώς οι τράπεζες έδωσαν χείρα βοηθείας στη "Σφακιανάκης"

    Έπειτα από μακρόχρονες διαπραγματεύσεις που ουσιαστικά ξεκίνησαν το 2016 και οδήγησαν στην εκπόνηση ενός αναθεωρημένου business plan, η γνωστή εταιρεία εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων "Σφακιανάκης ΑΕΒΕ” πέτυχε να καταλήξει σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες για να αντιμετωπίσει το μείζον ζήτημα εξυπηρέτησης του υψηλού δανεισμού της, ύψους 292 εκατ. ευρώ.

    Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια που η Σφακιανάκης προστρέχει σε βοήθεια από τις τράπεζες. Το 2013 η εισηγμένη, έχοντας τότε ανακοινώσει ζημιές 43,6 εκατ. ευρώ για την προηγούμενη χρήση, είχε πετύχει την αναδιάρθρωση δανεισμού της ύψους 282 εκατ. ευρώ. Τώρα, η νέα συμφωνία προβλέπει την αναχρηματοδότηση του συνόλου του τραπεζικού δανεισμού του ομίλου, ο οποίος ενοποιείται σε ένα νέο κοινοπρακτικό ομολογιακό δάνειο ύψους 283 εκατ. ευρώ, με διάρκεια 5+3 έτη (αρχική διάρκεια 5 έτη με δυνατότητα ανανέωσης για 3 έτη).

    Η αναδιάρθρωση των ομολογιακών και άλλων δανειακών υποχρεώσεων αποτελούσε μονόδρομο για τη Σφακιανάκης, καθώς το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων είχε καταστεί αρνητικό, ενώ τα δάνεια (κοινοπρακτικά και διμερή) είχαν πλέον ταξινομηθεί ως βραχυπρόθεσμα. Στο πλαίσιο αυτό, οι μέτοχοι συνέδραμαν με νέα κεφάλαια την προσπάθεια και από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου συμφωνήθηκε και έχει δρομολογηθεί ΑΜΚ, ύψους 5,1 εκατ. ευρώ, για την οποία ήδη ο βασικός μέτοχος έχει καταβάλει 3 εκατ. ευρώ.

    Είχε προηγηθεί η αποεπένδυση από ζημιογόνες δραστηριότητες, στο πλαίσιο των οποίων πωλήθηκε προ διετίας η συμμετοχή (49,9%) που κατείχε η εισηγμένη στην Αθωνική Τεχνική, ενώ υλοποιήθηκαν κινήσεις για σημαντική μείωση των λειτουργικών εξόδων, όπως κλείσιμο σημείων πώλησης, μείωση προσωπικού και μείωση αμοιβών.

    Παράλληλα, εκπονήθηκε και εγκρίθηκε αναθεωρημένο επιχειρηματικό πλάνο, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, για την ερχόμενη πενταετία, με κεντρικούς άξονες την ανάπτυξη των πωλήσεων και την ενίσχυση της κερδοφορίας όλων των δραστηριοτήτων της Σφακιανάκης και θετικές ταμειακές ροές από τις λειτουργικές δραστηριότητες του ομίλου και της εταιρείας. Στόχος παραμένει η διατήρηση υψηλών μεριδίων, η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας και η διαφύλαξη της ρευστότητας σε συγκεκριμένα επίπεδα.

    Η σταδιακή βελτίωση της αγοράς του αυτοκινήτου στην Ελλάδα – και οι εκτιμήσεις για περαιτέρω βελτίωση - αποτέλεσαν πρόκριμα για τη συμφωνία της Σφακιανάκης με τις πιστώτριες. Συνολικά το 2017, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +11,7% ως προς το 2016, ενώ η Suzuki πέρυσι διατήρησε την 7η θέση μεταξύ των εισαγωγέων αυτοκινήτων.

    Ο όμιλος Σφακιανάκης εκτός από την εμπορία αυτοκινήτων (μεταξύ άλλων Alfa Romeo, Dacia, Fiat, Ford, MINI, Nissan, Opel, Renault, Skoda, Volvo), εισάγει και εμπορεύεται αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και ανταλλακτικά Suzuki (αλλά και φορτηγά Daf και λεωφορεία TEMSA, ανυψωτικά μηχανήματα διακίνησης φορτίων LINDE κ.α.). Παράλληλα, δραστηριοποιείται στον κλάδο της μίσθωσης αυτοκινήτων μέσω της Executive Lease A.E., στις μεσιτείες ασφαλειών (Executive Insurance Brokers), την εισαγωγή και εμπορία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς και την παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφορών (Speedex, στην οποία κατέχει πλέον τον πλήρη έλεγχο).

    Επίσης δραστηριοποιείται στην αγορά της Βουλγαρίας μέσω της Mirkat Ltd και στην αγορά της FYROM και της Αλβανίας μέσω της Mirkat Skopje, ως αποκλειστικός εισαγωγέας των προϊόντων Suzuki. Ακόμη, δραστηριοποιείται και στην Κύπρο μέσω της Alpan Electroline Ltd που είναι αποκλειστικός εισαγωγέας λευκών και μαύρων ηλεκτρικών ειδών Samsung, Indesit, Kuppersbusch, Korting. Το 2016 εμφάνισε κύκλο εργασιών 274,5 εκατ. ευρώ και στο πρώτο εξάμηνο του 2017 κύκλο εργασιών 142,8 εκατ. ευρώ και ζημιές προ φόρων 3,1 εκατ. ευρώ. Στο Χρηματιστήριο η Σφακιανάκης αποτιμάται μόλις στα 3,8 εκατ. ευρώ. 

    Ν. Χρυσικόπουλος

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ