Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 05-Απρ-2018 08:23

    Ποδαρικό με νέα πτώση στο λιανεμπόριο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ποδαρικό με νέα πτώση στο λιανεμπόριο

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    "Ποδαρικό" με νέα πτώση της κατανάλωσης έκανε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Λιανέμποροι και προμηθευτές ελπίζουν πλέον να μαζέψουν μέρος του χαμένου τζίρου, τις ημέρες που διανύουμε, εν όψει του Πάσχα. Η νέα υποχώρηση το πρώτο δίμηνο του έτους αν και οριακή, μόλις 0,2%, είναι σημαντική αν αναλογιστεί κανείς πως η σύγκριση γίνεται με το περσινό πρώτο δίμηνο, όπου το δίκτυο της πρώην Μαρινόπουλος, πριν αυτό περάσει στα χέρια της Σκλαβενίτης, είχε επί της ουσίας εξαφανιστεί από τον χάρτη και υπήρχε διαρροή καταναλωτών σε άλλα δίκτυα πέραν του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

    Το βάθος της κρίσης στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα η συγκεκριμένη αγορά, παρά τα όποια προβλήματά αντιμετώπιζε είχε καταφέρει να εμφανίσει ρυθμό ανάπτυξης 2,3% σε αξία και 3,4% σε όγκο σε σχέση με το 2016 όπου η πτώση της κατανάλωσης είχε αγγίξει το -6,5% σε αξία και το -8,9% σε όγκο πωλήσεων.

    Από τα στατιστικά στοιχεία της εταιρείας μέτρησης της κατανάλωσης IRI προκύπτει πως η πτώση το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου ήταν 0,2% σε αξία ενώ αύξηση 0,6% σημείωσε ο όγκος πωλήσεων. Ειδικότερα τον Ιανουάριο, καταγράφηκε πτώση πωλήσεων της τάξης του 1,1% σε αξία και -1,3% σε όγκο, ενώ τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις κινήθηκαν οριακά θετικά σε αξία +0,5% και +1,2% σε όγκο, ως αποτέλεσμα και της έντασης των προσφορών.  

    Σε ό,τι αφορά τους τύπους των καταστημάτων, στους μεγάλους κερδισμένους, το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα, ήταν τα υπερμάρκετς, δηλαδή τα καταστήματα εμβαδού άνω των 2.500 τ.μ. Οι πωλήσεις του συγκεκριμένου τύπου καταστήματος, που αντιπροσωπεύει το 11,7% της συνολικής πίτας στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, εμφάνισε αύξηση 30,2%.

    Αυτό οφείλεται στην επαναδραστηριοποίηση του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος υπό τον Σκλαβενίτη. Επίσης η αύξηση αυτή δείχνει, πως η οικογένεια Σκλαβενίτη, η οποία ανέλαβε επισήμως την τύχη του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος από την 1η Μαρτίου του 2017, έχει καταφέρει να φέρει πίσω σημαντική μερίδα των καταναλωτών της Μαρινόπουλος που έφυγαν όταν το δίκτυο της τελευταίας κατέρρεε.

    Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους τύπους καταστημάτων, τα καταστήματα εμβαδού 1.000-2.500 τ.μ., μέσω των οποίων πραγματοποιείται το 39,7% του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου εμφάνισαν πτώση 2,7%, υποχώρηση τζίρου 4,8% κατεγράφη στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ που ελέγχουν το 35,3% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου, ενώ οριακή πτώση 0,4% κατέγραψαν τα μικρού εμβαδού σημεία έως 400 τ.μ.

    Αναφορικά με τις τιμές αυτές, εμφανίζονται με βάση τα στοιχεία της IRI να έχουν υποχωρήσει κατά 0,8%, από πτώση 1,1% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και άνοδο 2,4% το πρώτο δίμηνο του 2016.

    Τέλος σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες προϊόντων, μόνον ο τομέας των τροφίμων διατήρησε έστω και οριακά θετικό πρόσημο +0,1% στο α' δίμηνο του 2018 σε αξία, μείωση 0,8% παρουσίασε η κατηγορία καθαριστικών και ειδών οικιακής χρήσης, υποχώρηση 1,7% τα είδη προσωπικής υγιεινής και των καλλυντικών, ενώ νέα πτώση 4,3% κατέγραψαν οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Παρά την πτώση του τζίρου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το μερίδιό τους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 αυξήθηκε κατά 0,2 μονάδες και διαμορφώθηκε στο 16,5%, κάτι που οφείλεται στη μείωση της συνολικής πίτας. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων