Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 03-Απρ-2018 08:03

    Αστερίσκους στη μεταβίβαση της HSW στην Attica βάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Αστερίσκους στη μεταβίβαση της HSW στην Attica βάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Παράταση για τις 19 Απριλίου παίρνει η υπόθεση της μεγαλύτερης συμφωνίας των τελευταίων ετών στον τομέα της ακτοπλοΐας, καθώς στην ημερομηνία αυτή θα συνεδριάσει η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία καλείται να αποφανθεί για την έγκριση της εξαγοράς της Hellenic Seaways από την Attica Group.

    Σύμφωνα με την εισήγηση, πάντως, διαπιστώνεται ότι η συγκεκριμένη εξαγορά μπορεί να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, "ιδίως με τη δημιουργία ή ενίσχυση δεσπόζουσας θέσεις στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε ζεύγη λιμένων” και "συνεπώς κρίνεται αναγκαία η λήψη κατάλληλων διορθωτικών μέτρων, προκειμένου να εγκριθεί η γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση”.

    Αν και η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφανθεί αφού εξετάσει και τις θέσεις των εμπλεκομένων στη συμφωνία εξαγοράς, εντούτοις είναι σαφές ότι η εισήγηση ανοίγει το δρόμο για τη λήψη μέτρων στην κατεύθυνση της μείωσης της επιρροής στην αγορά του νέου σχήματος.

    Αυτό πρακτικά, όπως έχουν δείξει ανάλογες υποθέσεις στο παρελθόν, σημαίνει ότι για να εγκριθεί η εξαγορά θα πρέπει να υποβληθούν προτάσεις και να γίνουν αποδεκτές για μείωση της παρουσίας του νέου σχήματος σε συγκεκριμένες γραμμές ή και για πώληση κάποιων πλοίων. Ενδεικτικά, η έγκριση της συμφωνίας εξαγοράς της BP από τα Ελληνικά Πετρέλαια είχε οδηγήσει σε υποχρεωτική πώληση δικτύου σε περιοχές όπου είχε διαπιστωθεί ότι οι δύο εταιρείες είχαν δεσπόζουσα θέση όπως η Κρήτη. 

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2016 Attica και HSW διαθέτουν από κοινού στόλο 33 πλοίων αξίας 800 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνδυασμένος κύκλος εργασιών φτάνει τα 400 εκατ. ευρώ. Οι εταιρείες δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες, το Β. Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα, και σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ στην Κρήτη. Επίσης η Attica (15 πλοία) δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος στην Αδριατική και στη γραμμή Ταγγέρη Αλχεθίρας, εξυπηρετώντας συνολικά 40 προορισμούς εντός και εκτός Ελλάδος (κύκλος εργασιών 268,6 εκατ. ευρώ, κέρδη EBITDA  46,22 εκατ. ευρώ) . Αντίστοιχα η HSW με 18 πλοία προσεγγίζει 36 προορισμούς (κύκλος εργασιών 2016 131,5 εκατ. κέρδη EBITDA 18,4 εκατ.). 

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ