Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 01-Απρ-2018 08:27

    Σε αναζήτηση νέων αγορών βρίσκεται η ΦΑΓΕ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Σε αναζήτηση νέων αγορών βρίσκεται η ΦΑΓΕ

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση  

    Διέξοδο σε νέες αγορές για να καλύψει τις συνεχιζόμενες απώλειες που καταγράφει στην εσωτερική αγορά και τις πιέσεις που δέχεται στις ΗΠΑ, αναζητά η ΦΑΓΕ. Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρει και στην οικονομική έκθεση για το 2017, χρονιά όπου οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 5,2%, εξετάζει την είσοδο της και σε άλλες αγορές. Ήδη τα προϊόντα της γαλακτοβιομηχανίας, η οποία δημιούργησε παγκόσμιο trend με το ελληνικό γιαούρτι, βρίσκονται σε 44 χώρες. 

    Σε ότι αφορά τις βασικές τις αγορές, η διοίκηση της διαβλέπει σημαντική προοπτική ανάπτυξης στις ΗΠΑ, παρά το γεγονός ότι πέρυσι η αγορά γιαούρτης στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού πιέστηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Όσον αφορά τις πωλήσεις της ΦΑΓΕ, αυτές υποχώρησαν κατά 5,7%, δηλαδή με πολλαπλάσιο ρυθμό από την πτώση κατά 1,5% που σημείωσε η κατηγορία του λευκού γιαουρτιού (σ.σ. χωρίς γεύσεις και άρωμα φρούτων, κομμάτια φρούτων κ.λπ.) στις ΗΠΑ. Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, τα οποία επικαλείται η ΦΑΓΕ, το μερίδιό της το 2017 διαμορφώθηκε στο 5,5% σε αξία και 3,8% σε όγκο και αποτελεί τον τέταρτο μεγαλύτερο παίκτη της κατηγορίας.

    Στη Μεγάλη Βρετανία όπου οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ υποχώρησαν πέρυσι κατά 5,7%, η αγορά του ελληνικού γιαουρτιού και του ελληνικού τύπου γιαουρτιού ενισχύθηκε κατά 9,3% σε αξία και 7,9% σε όγκο. Στη συγκεκριμένη υποκατηγορία η ΦΑΓΕ είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης με μερίδιο 12,8% σε αξία και 7% σε όγκο, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να είναι ο market leader με μερίδιο 25,5% σε αξία και 35% σε όγκο πωλήσεων.

    Στη γειτονική Ιταλία, όπου η συνολική κατανάλωση προϊόντων γιαούρτης μειώθηκε πέρυσι κατά 1,3% και οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ υποχώρησαν κατά 1,5%, η γαλακτοβιομηχανία διατήρησε την πέμπτη θέση με μερίδιο 8% σε αξία στο σύνολο της αγοράς και την πρώτη θέση με μερίδιο 34,8% σε αξία στην κατηγορία των γιαουρτιών με χαμηλά λιπαρά. Το ενδιαφέρον είναι ότι Ιταλοί παίκτες όπως η Granarolo και η Parmalat βρίσκονται στην 12η θέση με μερίδιο 1,7% και στην 7η θέση με μερίδιο 3,1%, αντίστοιχα. Στην ελληνική αγορά, παρά τις πιέσεις που συνεχίζει να δέχεται η γαλακτοβιομηχανία παραμένει market leader, διατηρώντας την πρώτη θέση στον κλάδο γιαούρτης με μερίδιο 21,4% σε όγκο και 24% σε αξία με βάση στοιχεία της Nielsen που επικαλείται η διοίκησή της.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων