Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 30-Μαρ-2018 07:53

    ΦΑΓΕ: Γιατί καθυστερεί η επένδυση στο Λουξεμβούργο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΦΑΓΕ: Γιατί καθυστερεί η επένδυση στο Λουξεμβούργο

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Αδυναμία να προσδιορίσει τον χρόνο ολοκλήρωσης της νέας της επένδυσής στο Λουξεμβούργο δηλώνει στην ετήσια οικονομική της έκθεση για τη χρήση του 2017, η ΦΑΓΕ.

    Η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας αναφέρει πως η ημερομηνία ολοκλήρωσης της νέας μονάδας δεν μπορεί να καθοριστεί, εν μέρει λόγω των καθυστερήσεων στην εξασφάλιση των απαιτούμενων περιβαλλοντικών αδειών από τις αρχές του Λουξεμβούργου. Θέμα το οποίο είχε αναδείξει το Κεφάλαιο σε προ μηνών σχετικό του άρθρο.

    Για τη δημιουργία της συγκεκριμένης μονάδας η ΦΑΓΕ σκοπεύει να επενδύσει περί τα 170 εκατ. δολ. ενώ η παραγωγική δυναμικότητα αναμένεται ότι θα αγγίξει τους 40.000 τόνους. Μέχρι την ολοκλήρωση της η παραγωγή στην Ελλάδα αυξάνεται προκειμένου να ανταποκριθεί στην ευρωπαϊκή ζήτηση.

    Πέρυσι η ΦΑΓΕ "είδε” τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 5,2% στα 619,6 εκατ. δολάρια ως αποτέλεσμα της υποχώρησης των πωλήσεών της κατά 5,7% στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία, 1,5% στην Ιταλία και 5,2% στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις στις εκτός Ελλάδας αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, μειώθηκαν συνολικά κατά 5,2%. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις σε αξία εκτός Ελλάδος να αποτελούν το 85% των συνολικών πωλήσεων τόσο το 2017 όσο και το 2016.

    Ακόμη μεγαλύτερη πάντως ήταν η υποχώρηση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, καταγράφοντας μείωση κατά 8,1%. Αυτό οφείλεται στη μείωση των πωλήσεων σε όγκο στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελλάδα κατά 6,5%, 10% και 19,3% αντιστοίχως, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των όγκων πωλήσεων στην Ιταλία κατά 1,3%.

    Οι κύριοι λόγοι για τη μείωση των πωλήσεων σε αξία και όγκο στην ελληνική αγορά ήταν: η διαρκής οικονομική κρίση στην Ελλάδα, η απόφασή της γαλακτοβιομηχανίας να μειώσει τις πωλήσεις σε λιγότερο αξιόπιστους πελάτες σε μια προσπάθεια να μειώσει την πιστωτική της έκθεση και το γεγονός ότι ο όμιλος δεν πωλεί πλέον γάλα από τις 31 Μαΐου 2016. Παρά τις πιέσεις που συνεχίζεται να δέχεται η ΦΑΓΕ στην ελληνική αγορά, διατηρεί την πρώτη θέση στον κλάδο γιαούρτης με μερίδιο 21,4% σε όγκο και 24% σε αξία με βάση στοιχεία 9μήνου του 2017 της Nielsen που επικαλείται η διοίκησή της.

    Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα, τα προ φόρων κέρδη της ΦΑΓΕ ενισχύθηκαν κατά 110% στα 97,5 εκατ. δολάρια, τα καθαρά αποτελέσματα αυξήθηκαν κατά 40% στα 86,4 εκατ. δολάρια, ενώ τα EBITDA σημείωσαν άνοδο κατά 8,2% ανερχόμενα στα 153,3 εκατ. δολάρια.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων