Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 22-Φεβ-2018 08:15

    Σ. Θεοδωρόπουλος: Ο πιο δύσκολος στόχος είναι η παράδοση της σκυτάλης

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Σ. Θεοδωρόπουλος: Ο πιο δύσκολος στόχος είναι η παράδοση της σκυτάλης

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    "Για εμένα ο πιο δύσκολος στόχος από εδώ και πέρα είναι η παράδοση της σκυτάλης στην επόμενη γενιά. Είναι ένας στόχος τον οποίο πάρα πολλοί επιχειρηματίες με μεγάλη καριέρα σε όλη την ζωή τους σε αυτό τον στόχο απέτυχαν. Και υπάρχουν αντίθετα επιχειρηματίες που έκαναν μέτρια καριέρα αλλά στο θέμα του πως παρέδωσαν την σκυτάλη ήταν πραγματικά αξιοθαύμαστοι.”

    Αυτό είπε χθες ο ισχυρός άνδρας της Chipita Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο του ΣΕΒ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. "Για εμένα”, είπε ο ίδιος "η μεγαλύτερη ανησυχία μου και η μεγαλύτερη έγνοια μου είναι να παραδοθεί η σκυτάλη με έναν σωστό τρόπο, καθώς η ποιότητα της ζωής χιλιάδων ανθρώπων εξαρτάται από αυτή την κίνηση (σ.σ. αναφερόταν στους εργαζόμενους στον όμιλο Chipita) αλλά υπάρχουν και πολλά ακόμη που έχουν να γίνουν και θα είναι κρίμα να μην συνεχίσει μία ελληνική, διεθνοποιημένη, επιχείρηση την παρουσία της στον τόπο που δημιουργήθηκε. Πιστεύουμε και θέλουμε η Chipita να μείνει εδώ, να έχει έδρα εδώ, να φορολογείται εδώ και δίνει προκοπή και δουλείες στη Ελλάδα". 

    Με την εμπειρία και τον αέρα, των 40 και πλέον επιτυχημένων ετών στο επιχειρείν, ο κ. Θεοδωρόπουλος, σημείωσε πως οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να επενδύσουν στην καινοτομία. Τόνισε πως η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει τα φθηνότερα προϊόντα, γιατί όπως είπε υπάρχουν χώρες με χαμηλό εργατικό κόστος που είναι αδύνατον να τις ανταγωνιστούμε, ούτε μπορεί να έχει προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, γιατί είμαστε μία μικρή αγορά. Τι μπορεί να κάνει η Ελλάδα; ο μόνο που μας μένει είναι η καινοτομία, και στην Ελλάδα έχουμε αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει σημαντικά στην καινοτομία. Είναι κάτι που πρέπει να μπει στην κουλτούρα και στην νοοτροπία των νέων επιχειρηματιών", σημείωσε. 

    Αναφερόμενος στις start ups ανέφερε πως έχουν υπερεκτιμηθεί, σημειώνοντας πως μία χώρα δεν μπορεί να ζήσει μόνο από τις νεοφυείς επιχειρήσεις. "Σήμερα όλα τα νέα παιδιά θέλουν να βρουν μία τεχνολογική καινοτομία η οποία θα πετύχει πολύ γρήγορα, σε τρία τέσσερα χρόνια να βρεθεί κάποιος πολύ μεγάλος να τους "σκάσει χοντρά λεφτά” για να τους εξαγοράσει, να έχουν την πρώτη τους επιτυχία και μετά να συνεχίσουν στο επόμενο βήμα τους”, είπε. "Πρέπει να παράγουμε, πρέπει να κοιτάξουμε να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας και τους υπόλοιπους τομείς. Η οικονομία έχει παρά πολλούς κλάδους που υπάρχουν ευκαιρίες", σημείωσε.

    Τόνισε τη σημασία των συνεργασιών για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, αναφέροντας πως "στην Ελλάδα δεν έχουμε κουλτούρα συνεργασιών, αλλά εγώ δεν έκανα ποτέ μια δουλειά μόνος μου. Από την πιο μικρή στην πιο μεγάλη πάντα είχα συνεταίρους". Ο ίδιος ανέφερε πως μια μικρή επιχείρηση αν έχει ανθρώπους που πιστεύουν σε αυτή, ένα καλό προϊόν και πλάνο μπορεί να βρει σχετικά εύκολα συνεργάτες και χρηματοδότες.

    "Τα επενδυτικά κεφάλαια λειτουργούν πάρα πολύ απλά. Έχουν συγκεκριμένες βλέψεις και στόχους, άρα αν ένας παραγωγός έχει ένα καλό πλάνο και πιστεύει στο προϊόν του είναι εύκολο να τους πείσει", είπε. Για τον ρόλο των μεγάλων επιχειρήσεων, είπε πως είναι κομβικός στην υποστήριξη των μικρομεσαίων. "Είναι προς όφελος των μεγάλων επιχειρήσεων να βοηθούν τις μικρές επιχειρήσεις. Η οικονομία είναι μια βάρκα στην οποία είμαστε όλοι μαζί μέσα". 

    Αναφερόμενος στο brand Ελλάδα, είπε πως αυτή τη στιγμή δεν σκοράρει ψηλά, όμως έσπευσε να συμπληρώσει πως "όλα στην οικονομία είναι κυκλικά. Κάποτε σκοράραμε πάρα πολύ ψηλά, τώρα σκοράρουμε χαμηλά, εγώ πιστεύω ότι αν προσπαθήσουμε όλοι μαζί θα σκοράρουμε πάλι ψηλά". 

    Για την Chipita και πως ο ίδιος ξεκίνησε την παραγωγή κρουασάν, αποκάλυψε πως την ιδέα του συσκευασμένου κρουασάν, δηλαδή ενός προϊόντος μακράς διαρκείας, την συνέλαβε στην δεκαετία του ‘70 όταν ένα κατάστημα στην Πατησίων στο οποίο πούλαγε πραλίνα φουντουκιού γέμιζε κρουασάν με το συγκεκριμένο προϊόν. Ιδέα, η οποία έφαγε πόρτα από 21 Έλληνες επιχειρηματίες, πριν η ιδέα του βρει ευήκοα ώτα στον όμιλο Olayan. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων