Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 15-Φεβ-2018 11:50

    TAP: Προχωρά το έργο, παραμένει το πρόβλημα στα Τενάγη

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    TAP: Προχωρά το έργο, παραμένει το πρόβλημα στα Τενάγη

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Με εκστρατεία τοπικής ενημέρωσης, αλλά και με τη συνεργασία φορέων όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος που εκπόνησε σχετική μελέτη που απαντά σε όλα τα ερωτήματα που έχουν τεθεί σε σχέση με το έργο, απαντά ο αγωγός TAP στο συνεχιζόμενο πρόβλημα στην περιοχή Τενάγη Καβάλας. Όπως είχε αποκαλύψει το "Κεφάλαιο" στην περιοχή εκεί και σε ένα επίμαχο τμήμα μήκους 10 χιλιομέτρων υπάρχουν τοπικές αντιδράσεις που δεν επιτρέπουν την υλοποίηση του έργου.

    Χωρίς αυτά τα 10 χιλιόμετρα δεν μπορεί να λειτουργήσει ο αγωγός των 500 συνολικά χιλιομέτρων, ανέφερε σήμερα σε συνάντηση με δημοσιογράφους η γενική διευθύντρια του TAP Κατερίνα Παπαλεξανδρή, επισημαίνοντας πάντως ότι υπάρχουν ενδείξεις πως η ενημέρωση και οι επαφές με την τοπική αυτοδιοίκηση πιάνουν τόπο.

    Σε ό,τι αφορά την πρόοδο του έργου πάντως η κ. Παπαλεξανδρή ανακοίνωσε ότι ο αγωγός έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί κατά τα 2/3. Συγκεκριμένα:
    532 χλμ έχουν διαμορφωθεί και ο αγωγός βρίσκεται ήδη κοντά στα Αλβανικά σύνορα στην Ιεροπηγή
    493 χλ αγωγού έχουν ενωθεί
    472 χλμ αγωγού έχουν συγκολληθεί
    394 χλμ αγωγού έχουν καλυφθεί
    280 χλμ αγωγού βρίσκονται σε φάση αποκατάστασης

    Ταυτόχρονα, όπως είπε η κ. Παπαλεξανδρή, ολοκληρώνονται οι αρχαιολογικές εργασίες, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη 130 πρωτοβουλίες και δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ). Συνολικά 17 εκ. ευρώ από τα 32 εκ. ευρώ που προβλέπεται να διατεθούν έχουν ήδη δεσμευτεί σε έργα όπως προσφορά αυτοκινήτων κοινής ωφέλειας, τοπικά έργα υποδομής και προγράμματα επιμόρφωσης αγροτών.

    Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και εφόσον δεν υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις ο αγωγός θα ξεκινήσει δοκιμαστικά να λειτουργεί στα τέλη του 2019, ενώ η κανονική λειτουργία με την μεταφορά υδρογονανθράκων είναι μια πολύμηνη διαδικασία.

    Παράλληλα, γίνονται συζητήσεις με το ΔΕΣΦΑ σε δύο μέτωπα: πρώτον για την ανάθεση της τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης του αγωγού στην Ελλάδα και δεύτερον για την κατασκευή των τριών σημείων εισόδου σε Πέλλα, Κοζάνη και Καστοριά, όπου και προβλέπεται να φτάσει το φυσικό αέριο για τους απλούς καταναλωτές, τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες.

    Να σημειωθεί τέλος ότι προ ημερών εγκρίθηκε η χρηματοδότηση ύψους 1,5 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB), ενώ το κονσόρτιουμ βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και άλλους θεσμικούς επενδυτές για το κλείσιμο του χρηματοδοτικού σχήματος.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ