Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 07-Φεβ-2018 13:27

    Ψήφο εμπιστοσύνης στην πράσινη γεωργία δίνει η Bayer CorpScience

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Την ψήφο εμπιστοσύνης της στην πράσινη γεωργία, που ασκείται με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον, με τη χρήση νέων τεχνολογιών και με μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη για τους παραγωγούς, δίνει η Bayer CropScience, όπως επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της για την Ελλάδα και την Κύπρο, Απόστολος Κλοντζάρης, εκφράζοντας ταυτόχρονα την έντονη ανησυχία των ανθρώπων του ομίλου για τη χρήση και διακίνηση παράνομων προϊόντων φυτοπροστασίας και στη χώρα μας. "Το εμπόριο και η χρήση των παράνομων προϊόντων φυτοπροστασίας αντιτίθεται στην προσπάθεια μας για ενίσχυση της βιώσιμης γεωργίας στην χώρα, ενώ παράλληλα ελλοχεύει κίνδυνος για τον χρήστη, τον καταναλωτή και το περιβάλλον. Και εδώ ακριβώς είναι που επηρεάζεται ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, και για αυτό πρέπει όλοι μας να μας επιθυμούμε και να επιδιώκουμε το τέλος τέτοιων παράνομων ενεργειών" υπογράμμισε ο κ. Κλοντζάρης.

    Υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος της Bayer λαμβάνει μέτρα για την καταπολέμηση των παράνομων προϊόντων, επενδύοντας σημαντικά σε χρόνο και οικονομικούς πόρους για το σκοπό αυτό, σε συνεργασία με τις τοπικές και διεθνείς αρχές, ο ίδιος σημείωσε ότι "η εισαγωγή, διαχείριση, εμπόριο και χρήση των παράνομων προϊόντων φυτοπροστασίας είναι στην πραγματικότητα ένα σοβαρό πρόβλημα και στην Ελλάδα. Όταν μιλάμε για παράνομη χρήση προϊόντων φυτοπροστασίας πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι αυτό γίνεται με διαφορετικούς τρόπους: από τη χρήση εγκεκριμένων προϊόντων εκτός ενδείξεων (off - label), την κακή χρήση των αδειών παράλληλων εισαγωγών, την εισαγωγή προϊόντων από γειτονικές χώρες μέχρι την εισαγωγή των μη-εγκεκριμένων προϊόντων από την Κίνα ή άλλες χώρες".

    Για το συγκεκριμένο ζήτημα, ο κ. Κλοντζάρης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι το υπουργείο Aγροτικής Aνάπτυξης και Τροφίμων εντείνει τις δράσεις του στην καταπολέμηση των παράνομων προϊόντων, επιβάλλοντας πρόστιμα στις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες που εμπλέκονται σε τέτοιες παράνομες δραστηριότητες. Ξεκαθάρισε δε, ότι "η Bayer τόσο στην Ελλάδα, όσο και παγκοσμίως αξιοποιεί πλήρως όλα τα νομικά μέτρα".

    Αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της βιοτεχνολογίας και της παροχής ολοκληρωμένων λύσεων στους Έλληνες αγρότες, ο επικεφαλής του ομίλου για την Ελλάδα και την Κύπρο, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται, αλλά και στον πυρήνα εστίασης.

    Όπως εξήγησε, ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά, η παρουσία της Bayer είναι συνυφασμένη με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας για τον παραγωγό και μέσω της συνεχούς και στενής επαφής μαζί τους, αναπτύσσονται μέσω της σχετικής έρευνας "συνεχώς νέες λύσεις για τις ανάγκες των παραγωγών παγκοσμίως".

    Όλα κάτω από την ομπρέλα της βιώσιμης γεωργίας

    Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος υπενθύμισε ότι τη διετία από το 2015 η Bayer έφερε στην ελληνική αγορά 16 καινούργια προϊόντα με έξι νέες δραστικές ουσίες, καλύπτοντας το φάσμα τόσο των συμβατικών προϊόντων όσο και των προϊόντων φυσικής προέλευσης, ενώ πέρυσι εισήγαγε τέσερα ακόμη νέα σκευάσματα υψηλής τεχνολογίας "για να δώσουν λύσεις σε σημαντικούς εχθρούς και ζιζάνια". Προανήγγειλε, ότι εντός του 2018 αναμένεται η έγκριση για το καινούργιο "block buster εντομοκτόνο Sivanto™ Prime, που θα συνεισφέρει καθοριστικά σε ένα νέο τρόπο αντιμετώπισης των εχθρών πολλών καλλιεργειών".

    Πάντως, όπως ξεκαθάρισε στόχος του ομίλου είναι ο εκσυγχρονισμός της ελληνικής γεωργίας με ψηφιακές λύσεις τεχνολογίας και projects που φέρνουν το διεθνές εμπόριο πιο κοντά στους Έλληνες παραγωγούς (Food Chain Partnerships). "Και πάνω από όλα θα συνεχίζουμε να βάζουμε όλα αυτά κάτω από την ομπρέλα της Βιώσιμης Γεωργίας, στοχεύοντας σταδιακά σε ολοκληρωμένες υπηρεσίες και προϊόντα που παρέχουν λύση ανά στρέμμα (AgroPharmacy™) με τον σταυρό της Βayer. Στοχεύουμε σε μια καλύτερη ζωή για τον Έλληνα παραγωγό μέσα από σημαντικές επενδύσεις στη βελτίωση της παραγωγής, ποιότητας αλλά και της υπεραξίας των προϊόντων του που θα μπορέσουν να κατακτήσουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στις premium αγορές της Βόρειας Ευρώπης" υπογράμμισε.

    Στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο επικεφαλής της Bayer για την Ελλάδα και την Κύπρο αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα Certified Sustainable FiberMax, για τις καλλιέργειες βαμβακιού. Υπογράμμισε ότι οι ποικιλίες FiberMax είναι γνωστές στους Έλληνες παραγωγούς για την σταθερότητα της παραγωγής, το ποιοτικό βαμβάκι που παράγουν και την προσαρμοστικότητα των ποικιλιών σε όλες τις εδαφοκλιματικές συνθήκες.

    Μέσω του προγράμματος "Παραγωγή βαμβακιού με Βιώσιμες πρακτικές" (Certified Sustainable FiberMax/CSF) που είναι βασισμένο στους τρεις "πυλώνες" των βιώσιμων γεωργικών πρακτικών, "Περιβάλλον", "Κοινωνία" & "Οικονομία", ο όμιλος στοχεύει στο να μετατρέψει την καλλιέργεια των ποικιλιών FiberMax για την χώρα μας, σε μια ολοκληρωμένη πρόταση αξίας στην καλλιέργεια του βαμβακιού.

    Μείωση κατά 60% του κόστους σποράς στο βαμβάκι για τον Ελληνα παραγωγό

    Στο μεταξύ, ο όμιλος έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο με πέντε εκκοκκιστήρια, τα οποία "αναγνωρίζοντας την αξία του ποιοτικού βαμβακιού πήραν την πρωτοβουλία να ανταμείψουν με premium τιμής τον ΄Ελληνα παραγωγό". Για το 2016 και 2017 αυτό μεταφράζεται σε 0,02€-0,03 €/κιλό σύσπορο που αντιστοιχεί σε περίπου 60% του κόστους αγοράς σπόρων FiberMax. 

    "Συνεπώς, πετύχαμε να μειώσουμε κατά 60% το κόστος σποράς του Έλληνα παραγωγού! Ταυτόχρονα με την κίνηση αυτή συμβάλλουμε στην ανάδειξη του ελληνικού βάμβακος στις παγκόσμιες αγορές καθώς τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια μεγάλη στροφή και ζήτηση προς το πιστοποιημένο βαμβάκι παραγόμενο με βιώσιμες γεωργικές πρακτικές από όλες τις μεγάλες αλυσίδες εμπορίας προϊόντων βαμβακιού (π.χ. IKEA, Η&Μ, Αdidas, Marks & Spencer κλπ)", τόνισε χαρακτηριστικά.

    "Ο Έλληνας αγρότης πρέπει να αλλάξει τακτική. Αντί πρώτα να παράγει και μετά να αναρωτιέται που θα πουλήσει το προϊόν του, θα πρέπει να κάνει το ακριβώς αντίθετο. Για να πάρει τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση στην επένδυση που κάνει, πρέπει να εστιάσει στις αγορές που μπορούν να έχουν τη μεγαλύτερη αξία για αυτόν, δηλαδή να εστιάσει στις αγορές της βόρειας Ευρώπης και όχι στις βαλκανικές, όπου το διαθέσιμο εισόδημα των κατοίκων είναι συγκριτικά χαμηλό", σημείωσε μεταξύ άλλων.

    Αναγνώρισε δε ότι "ο μεμονωμένος παραγωγός, ο μικρός παραγωγός, είναι δύσκολο να αναζητήσει μόνος του αγορές που υπόσχονται υψηλές τιμές. Σε αυτό το σημείο η Bayer βάζει το κλειδί της ολοκληρωμένης λύσης που παρέχει, την δοκιμασμένη ορθή καλλιεργητική πρακτική, βάζει την πιστοποίηση, διευκολύνοντας μάλιστα τους αγρότες να πουλήσουν στα σούπερ μάρκετ της βόρειας Ευρώπης. Για παράδειγμα η γερμανική ΜΕΤRO, είχε ζητήσει τη βοήθεια της Bayer για να οργανώσει το supply chain της αλυσίδας".

    Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ