Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 01-Φεβ-2018 08:17

    Watt & Volt: Οι "30ρηδες" του ρεύματος που αμφισβητούν το μονοπώλιο της ΔΕΗ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Watt & Volt: Οι "30ρηδες" του ρεύματος που αμφισβητούν το μονοπώλιο της ΔΕΗ

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Το σκηνικό της παρουσίασης της Watt & Volt στους εκπροσώπους των ΜΜΕ θύμιζε κάτι από TEDx. Ακόμη και ο χώρος (ένα μπαρ στου Ψυρρή) δεν ήταν συνηθισμένος. Χθες λοιπόν για πρώτη φορά από το 2011 που δημιουργήθηκε, αποκαλύφθηκε στους εκπροσώπους των ΜΜΕ με αφορμή τα σχέδιά της για δημιουργία νέου δικτύου η εταιρεία ηλεκτρισμού Watt & Volt.

    "Μας αρέσει να λειτουργούμε αθόρυβα, να μην τραβάμε την προσοχή, ώστε να μπορούμε να κάνουμε τα πολλά πράγματα που θέλουμε” δικαιολογήθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αναστάσιος Παπαναγιώτου. Ο ίδιος νέος άνθρωπος, όπως και η ομάδα του, καλούνται να ανταγωνιστούν σε ένα δύσκολο περιβάλλον γεμάτο εμπόδια και σκληρό ανταγωνισμό.

    "Η Watt & Volt γεννήθηκε στην Ελλάδα της κρίσης, με όλες τις δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται και το στοίχημά της ήταν να μπει σε μια δύσκολη αγορά ανταγωνιζόμενη κολοσσούς με τεράστια κεφάλαια, βασιζόμενη σε νέους ανθρώπους” ανέφερε ο Α. Παπαναγιώτου.

    Η αλήθεια είναι ότι, όπως αποκάλυψε ο ίδιος, η πρώτη επαφή με την αγορά της ενέργειας ήρθε μάλλον τυχαία: ο ίδιος και η οικογένειά του ασχολούνται με το real estate και στις αρχές της δεκαετίας θέλησαν να δουν εάν συμφέρει να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά στις στέγες των ακινήτων τους. Τότε λοιπόν ο ίδιος ασχολήθηκε για πρώτη φορά με τον ηλεκτρισμό και την αγορά που από τότε… άνοιγε. 

    Με σπουδές στο εξωτερικό (Alliance Manchester Business School, LSE, Queen Mary) ο Α. Παπαναγιώτου, δεν κρύβει το θαυμασμό του για τον Steeve Jobs και την Apple, επικαλούμενος το μότο πως "ό,τι κάνουμε θέλουμε να προκαλεί το status quo”. Επιδιώκει άλλωστε και ο ίδιος οι υπηρεσίες της Watt & Volt να είναι "όμορφες καινοτόμες και απλές στη χρήση”, όπως και οι υπολογιστές της Apple.

    Το ενδιαφέρον με την Watt & Volt είναι πως παρότι δεν είναι παραγωγός ρεύματος, ούτε έχει κάποιον μεγάλο όμιλο να την υποστηρίζει όπως άλλες σοβαρές εταιρείες του κλάδου προμήθειας ενέργειας, έχει καταφέρει αυτή τη στιγμή να έχει το τέταρτο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς μεταξύ των ιδιωτών παρόχων και να έχει ένα χαρτοφυλάκιο 48.455 πελατών εκ των οποίων 27.053 είναι οικιακοί και 21.402 είναι εταιρικοί. Μόνο το 2017 η εταιρεία κατάφερε να διπλασιάσει τα μεγέθη της (από 24.666 πελάτες το 2016). Και να σκεφτεί κανείς ότι στην αρχή, το 2012, ξεκίνησε με μόλις 1.698 πελάτες…

    Ένα μέρος της ανοδικής αυτής πορείας οφείλεται, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, στο γεγονός ότι έχει επιλέξει να αναπτυχθεί επενδύοντας στους δικούς της ανθρώπους και όχι σε outsourcing ακόμη και για λειτουργίες όπως το collection. Σήμερα απασχολούνται στην εταιρεία 200 εργαζόμενοι και 300 συνεργάτες, ενώ αναπτύσσεται δίκτυο καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα: μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχουν 30 καταστήματα και ήδη λειτουργούν 10 (Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Βέροια, Λάρισα, Τρίκαλα, Χαλκίδα, Πάτρα, Αθήνα, Γιάννενα) και είναι υπό δημιουργία 5 ακόμη σε Αθήνα, Κομοτηνή, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη και Πειραιά.

    Πως όμως έχει καταφέρει να σταθεί και να έχει κερδοφορία τα τελευταία χρόνια μια εταιρεία που δεν έχει παρουσία στην ηλεκτροπαραγωγή και είναι εκτεθειμένη στις διακυμάνσεις της αγοράς; Είμαστε η μοναδική ελληνική εταιρεία που είναι εγγεγραμμένη στο γερμανικό ενεργειακό χρηματιστήριο της Λειψίας, το ΕΕΧ, απαντά ο κ. Παπαναγιώτου, σημειώνοντας ότι η Watt & Volt έχει πρόσβαση σε μια αγορά με μεγάλη ρευστότητα και καλές τιμές. Πέρυσι μάλιστα η εταιρεία ήταν 4η στις εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας.  Όπως σημειώνει ο ίδιος, οι εισαγωγές ρεύματος που κάνει η εταιρεία του, μετά την εκτίναξη των τιμών στις τελευταίες δημοπρασίες ΝΟΜΕ είναι πιο συμφέρουσες σε σχέση με την ενέργεια που πωλεί η ΔΕΗ. 

    Σε σχέση με τα ανοιχτά θέματα της αγοράς πάντως ο κ. Παπαναγιώτου δε διστάζει να πει την άποψή του: 

    Για το άνοιγμα της αγοράς και τους μνημονιακούς στόχους: η πραγματικότητα είναι ότι η αγορά ανοίγει, ίσως όχι με τους ρυθμούς των μνημονιακών στόχων αλλά ανοίγει. Κάθε μήνα 25 χιλιάδες πελάτες φεύγουν από τη ΔΕΗ για τους ιδιώτες. Μπορεί τους τελευταίους μήνες να φαίνεται αύξηση του μεριδίου της ΔΕΗ αλλά αυτό είναι εποχικό. Στην πραγματικότητα οι πελάτες φεύγουν από τη ΔΕΗ

    Για τις δημοπρασίες ΝΟΜΕ: οι τιμές φούσκωσαν από κάποιες εταιρείες που πήραν την ενέργεια και έκαναν trading στο εξωτερικό. Πλέον  οι τιμές από τις εισαγωγές είναι πιο καλές από τα ΝΟΜΕ. Από τις δημοπρασίες αγοράζουμε για να καλύψουμε την μπάντα των πελατών μας. Εκεί που έχουν διαμορφωθεί οι τιμές δεν βοηθούν για να ενισχυθούν οι εκπτώσεις για τους καταναλωτές.

    Για τη ΔΕΗ: Έβαλε το πρώτο μεγάλο φρένο στο άνοιγμα της αγοράς τον Ιούνιο του 2016 όταν και έκανε την έκπτωση 15%. Συνετέλεσε στην αργοπορία του ανοίγματος της αγοράς. 

    Για τη χρέωση ΠΧΕΦΕΛ: επιβαρύνει όλους τους προμηθευτές δεν έχουμε καταλάβει γιατί είμαστε υπεύθυνοι να τις χρεωθούμε

    Για τα ΑΔΙ: είναι ένα σωστό μέτρο στη λογική αλλά λάθος στον τρόπο υπολογισμού. Άλλα νούμερα μας είχαν προαναγγείλει άλλα θα εφαρμοστούν

    Για τις ρευματοκλοπές και τις απώλειες δικτύου: Αυξάνονται ή μειώνονται ο ΔΕΔΔΗΕ χρεώνει όλο το ποσό. Θα έπρεπε να υπάρχει κίνητρο μείωσης

    Για τις ανεξόφλητες οφειλές: Το τελευταίο τρίμηνο βλέπουμε διαφορά στην εισπραξιμότητα, λόγω των φόρων που καλούνται όλοι να πληρώσουν. Κάνει μεγάλη διαφορά το collection να είναι μέσα στην εταιρεία και όχι με outsourcing

    Για τον ανταγωνισμό: είναι λάθος να βγάζουμε τα μάτια μας οι ανεξάρτητοι παραγωγοί μεταξύ μας. Υπάρχει μια πίτα πάνω από 6 εκατομμύρια πελατών της ΔΕΗ στην οποία μπορούμε να στραφούμε. Κάποιοι κινήθηκαν επιθετικά με τιμές κάτω του κόστους για να πάρουν πελάτες με τη λογική ότι θα τους κρατήσουν μετά. Όταν όμως αναγκάστηκαν να αυξήσουν τις τιμές τους έχασαν. Υπάρχουν μεγάλοι πελάτες που έχουν αλλάξει 4 προμηθευτές μέσα σε 4 χρόνια. Η δική μας στρατηγική είναι ξεκάθαρη εκπτωτική πολιτική, με σταθερά και μακροπρόθεσμα οφέλη.

    Για το μέλλον της αγοράς: θα υπάρξουν εξαγορές και συγχωνεύσεις, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις στην αγορά. Δεν αποκλείουμε τίποτα.

    Φέτος η Watt & Volt  εκτός από την ανάπτυξη του δικτύου των νέων καταστημάτων κυρίως από συνεργάτες (και όχι μόνο) έχει θέσει ως στόχο να φτάσει τους 100 χιλιάδες πελάτες. Η εταιρεία έχει λανσάρει εκτός από τα πακέτα προμήθειας ρεύματος και άλλες υπηρεσίες που αφορούν στο έξυπνο σπίτι  (smart watt)  και την εξοικονόμηση ενέργειας για επαγγελματίες και διαφορετικές αγορές όπως τα ξενοδοχεία, ο πρωτογενής τομέας κλπ (smart everything).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων