Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 31-Ιαν-2018 08:34

    Τι φοβούνται οι επιχειρήσεις

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Τι φοβούνται οι επιχειρήσεις

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Συγκρατημένα αισιόδοξα, για την πορεία των πωλήσεων τους και το οικονομικό κλίμα το τρέχον εξάμηνο, εμφανίζονται 158 ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην 4η κυλιόμενη εξαμηνιαία Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

    Παρά το γεγονός ότι για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια υψηλό ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν αυξητικά (σ.σ. ποσοστό 34% από 13% τον Ιούλιο του 2017 και 14% τον Ιανουάριο του 2017), εν τούτοις τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν στο καθημερινό business παραμένουν και γίνονται ακόμη πιο πιεστικά.

    Εκτός από τα εξωγενή προβλήματα, όπως η αβεβαιότητα του περιβάλλοντος, οικονομικού και κοινωνικού, που φιγουράρει στην πρώτη θέση και ο υψηλός ΦΠΑ που βρίσκεται στη δεύτερη, η χαμηλή κερδοφορία, οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, τα κόστη λειτουργίας και η πρόβλεψη της ζήτησης, αποτελούν ίσως τα σημαντικότερα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν από εδώ και πέρα. 

    Όχι άδικα αν σκεφτεί κανείς ότι οι καταναλωτές τα βγάζουν πέρα μέσω περικοπών. Κάτι που αποτυπώθηκε και σε έρευνα της Nielsen για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, σύμφωνα με την οποία 7 στους 10 Έλληνες, προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους.

    Οι κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (70%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (71%), και στα έξοδα για  ρουχισμό  (63%). Οπότε ο προβληματισμός των στελεχών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών για τις καταναλωτικές συνήθειες, την κερδοφορία τους και την πρόβλεψη της ζήτησης έχει βάση. 

    Συγκεκριμένα στην ερώτηση του ΙΕΛΚΑ για το ποια είναι τα 10 σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη (σ.σ. δόθηκαν πολλαπλές απαντήσεις), το 38% του δείγματος από 26% που ήταν στην προηγούμενη έρευνα δήλωσε η χαμηλή κερδοφορία κάτι που σχετίζεται με την υψηλή τάση των προσφορών, την ακρίβεια του δανεισμού και τον υψηλό ανταγωνισμό.

    Μεταξύ των κύριων προβλημάτων είναι οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, για το 32% του δείγματος, από 30% που ήταν ένα εξάμηνο πίσω, ενώ αδυναμία στο να προβλέψουν τη ζήτηση δήλωσε το 19% του δείγματος από 16% που ήταν στην προηγούμενη έρευνα. 

    Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου, ποσοστό 34% προβλέπει ότι αυτές θα κινηθούν ανοδικά, από 2-5% το 25% εκτίμησε ότι θα υπάρξει μείωση και το 41% ότι οι πωλήσεις θα μείνουν αμετάβλητες.

    Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,2% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιανουάριος 2018-Ιούνιος 2018 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2017. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι τα στελέχη της βιομηχανίας τροφίμων είναι αρκετά πιο αισιόδοξα για την εξέλιξη των πωλήσεων σε σχέση με τα στελέχη του λιανεμπορίου με ποσοστό 43% έναντι 25% αντίστοιχα.

    Επίσης όπως προκύπτει από την έρευνα για πρώτη φορά από το 2016 καταγράφεται θετική τάση για αποτίμηση στην εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης της χώρας το προηγούμενο εξάμηνο.

    Συγκεκριμένα, το 40% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση παρέμεινε αμετάβλητη, το 38% ότι χειροτέρεψε και το 22% ότι βελτιώθηκε. Στην προηγούμενη καταγραφή το 81% θεωρούσε ότι το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2017 η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε, το 16% ότι έμεινε αμετάβλητη και μόλις το 4% ότι βελτιώθηκε. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων