Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Ιαν-2018 08:04

    Λ. Αυγενάκης: Ανύπαρκτο το έργο για το ΒΟΑΚ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Λ. Αυγενάκης: Ανύπαρκτο το έργο για το ΒΟΑΚ

    Πενιχρό είναι το έργο που έχει πραγματοποιήσει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε σχέση με την προώθηση της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, όπως ανέφερε ο Γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Ηρακλείου  Λευτέρης Αυγενάκης  σε εκδήλωση της παράταξης της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών (ΔΚΜ) του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήματος Ανατολικής Κρήτης (ΤΕΕ/ΤΑΚ).

    Στην ίδια εκδήλωση, το "παρών" έδωσε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, ο οποίος σημείωσε ότι δεν υπάρχει καν χάραξη για τον ΒΟΑΚ.

    Αναλυτικά, σύμφωνα με τον κ. Αυγενάκη, τα σημερινά δεδομένα του έργου είναι ότι υπάρχει προκαταρκτική μελέτη για το τμήμα Χανιά–Ηράκλειο, ενώ εκκρεμούν οι περιβαλλοντικοί όροι (διαβούλευση, προτάσεις φορέων, εισήγηση Περιφέρειας, απόφαση Υπουργού) και οι απαλλοτριώσεις.

    Επίσης, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, η οριστική μελέτη θα γίνει από τον παραχωρησιούχο.  

    Τι έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση κατά τον κ. Αυγενάκη;

    1) Ο κ. Τσίπρας στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Κρήτης (20-21 Σεπτεμβρίου 2017) είχε ανακοινώσει ότι:

    α) εντός του Οκτωβρίου 2017 θα ξεκινούσε η δημοπράτηση για τη Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας για το ΒΟΑΚ και

    β) ότι το 2019 θα ξεκινούσαν τα έργα

    "Βέβαια, έχουμε άλλη μια κωλοτούμπα: ουδέποτε προκηρύχθηκε η μελέτη. Η σύνταξη μιας τέτοιας μελέτης απαιτεί διάστημα 2–2,5 χρόνια περίπου", σημείωσε ο κ. Αυγενάκης.

    2) Ο κ. Σπίρτζης διαψεύδει τον Πρωθυπουργό! Ανακοίνωσε στις αρχές του Ιανουαρίου 2018 ότι άμεσα ξεκινά το πρώτο στάδιο της διαδικασίας για την προ-επιλογή αναδόχων, που έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην υλοποίηση ενός έργου, όπως ο ΒΟΑΚ, ύψους 1,5 δισ. ευρώ περίπου.

    Σε επόμενο στάδιο, και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, θα ακολουθήσει η υποβολή τεχνικών και οικονομικών προσφορών και η επιλογή του αναδόχου - παραχωρησιούχου.

    Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών έχει ήδη αναρτήσει ανακοίνωση για την επιλογή τεχνικού συμβούλου, νομικού συμβούλου και χρηματοοικονομικού συμβούλου.

    Ο κ. Αυγενάκης ανέφερε ότι ο Χρ. Σπίρτζης εμπαίζει τους πολίτες της Κρήτης. Κι αυτό επειδή, όπως σημείωσε, προφανώς, "η Κυβέρνηση αδιαφορεί για την ουσία και θέλει να κερδίσει επικοινωνιακά τις εντυπώσεις, να δείξει ότι κάτι γίνεται τώρα και να το παρουσιάσει σε περίπτωση εκλογών".

    Και πρόσθεσε : "ουσιαστικά, ο Κ. Σπίρτζης προσπαθεί αν βρει μεθόδους για να καλύψει το ανύπαρκτο έργο του! Τα προβλήματα που θα προκύψουν στη συνέχεια θα τα χρεώσει στην επόμενη Κυβέρνηση".

    Εξήγησε ότι η διαδικασία της προ-επιλογής αναδόχων έχει, μεταξύ άλλων, τα εξής προβλήματα:

    1) Θα χρειασθεί ενάμισης περίπου για την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών όρων.

    2) Δεν υπάρχει τεχνική λύση, αλλά θα προτείνουν λύσεις οι εταιρείες, μέσω τεχνικού συμβούλου.

    3) Δεν υπάρχουν όλα τα δεδομένα (οικονομικοί όροι, επικαιροποίηση κυκλοφοριακού φόρτου, χρηματοοικονομικό μοντέλο, κλπ).

    4) Η προοπτική να μείνει μέρος του ΒΟΑΚ ως έχει (υφιστάμενο οδικό δίκτυο, στροφές, κλπ), να γίνει δια-πλάτυνση και να μπει μόνο στηθαίο στη διαχωριστική λωρίδα είναι επικίνδυνο και εγκληματικό

    "Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου το 2019 (που διατυμπανίζει η Κυβέρνηση). Ακόμη και στην περίπτωση που όλα κινήσουν ομαλά (με περιβαλλοντικές μελέτες, αρχαιολογική υπηρεσία, απαλλοτριώσεις, κλπ), θα χρειασθούν αναθεωρήσεις της σύμβασης παραχώρησης" όπως είπε.    

    Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι ακόμη και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ, Γιάννης Χαρωνίτης, δήλωσε χθες στο ΣΚΑΙ Κρήτης 92,1: "…θα ήμασταν αιθεροβάμονες αν πιστεύαμε ότι το έργο θα ξεκινήσει μέσα στο 2018".

    "Σαφώς, η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού είναι η πιο ενδεδειγμένη, αλλά και πιο χρονοβόρα (πριν την έναρξη του έργου) διαδικασία.

    Οι λύσεις που προτείνει η Κυβέρνηση δείχνουν ότι κάτι ξεκινά τώρα, αλλά θα υπάρχουν καθυστερήσεις και προβλήματα και παρατάσεις στην πορεία" τόνισε.

    Τι προτείνει η Νέα Δημοκρατία

    Ο Πρόεδρος της ΝΔ κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, σε εκδήλωση που είχε γίνει στο Ηράκλειο, την 1η Σεπτεμβρίου 2017 είχε πει:

    · Ο ΒΟΑΚ, ο άξονας Κίσσαμος – Σητεία είναι κομβικής σημασίας. Δεσμευόμαστε ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει. Είναι θέμα ασφάλειας και θέμα ανάπτυξης.

    · Το έργο θα γίνει. Είναι το τελευταίο μεγάλο οδικό έργο στη χώρα που πρέπει να πραγματοποιηθεί.

    · Μόλις έχουμε το σύνολο των δεδομένων θα αποφασίσουμε το πώς. Το να γίνουν τώρα λεπτομερείς και οριστικές ανακοινώσεις δεν είναι υπεύθυνο. Διότι δυστυχώς δεν έχουμε ακόμα Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας που να αναλύει όλα τα δεδομένα, κυρίως ως προς τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης.

    · Πρόθεσή μας είναι να αποτελέσει ένα έργο ΣΔΙΤ (σύμβαση παραχώρησης με ρήτρες διαθεσιμότητας). Δηλαδή, χρηματοδότηση από τον ιδιώτη ανάδοχο και αποπληρωμή του από το Κράτος, όταν ολοκληρωθεί το έργο με βάση τις προδιαγραφές που έχουν συμφωνηθεί για την παράδοση και τη συνεχή συντήρησή του.

    · Η βασική χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς. Έχουμε, ως ΝΔ, ήδη, κάνει σχετικές επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον. 

    · Αν χρειαστεί να βρεθεί ένα μικρό ποσοστό χρηματοδότησης από άλλους πόρους – σε καμία περίπτωση το σύνολο της χρηματοδότησης - θα το εξετάσουμε όταν έχουμε όλα τα δεδομένα. Δεν αποκλείουμε προκαταβολικά, γιατί δεν έχουμε όλα τα δεδομένα και δεν λέμε λόγια του αέρα.

    · Για παράδειγμα, αν χρειαστεί ένα τμήμα να χρηματοδοτηθεί από τους τουρίστες που χρησιμοποιούν το δρόμο, λαμβάνοντας φυσικά ειδική πρόνοια για τους μόνιμους κατοίκους, θα το εξετάσουμε όταν έχουμε πλήρη εικόνα.

    · Σε κάθε περίπτωση όμως, η δέσμευσή μας είναι απόλυτη. Το έργο θα προχωρήσει άμεσα και με τον πλέον επωφελή για τους πολίτες τρόπο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Ροή Ειδήσεων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ