Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Ιαν-2018 08:03

    Στα όριά τους προμηθευτές και λιανέμποροι

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Στα όριά τους προμηθευτές και λιανέμποροι

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Απογοητευτικό, παρά την οριακή αύξηση 1,6% μετά από επτά χρόνια πτώσης, χαρακτηρίζουν το 2017, λιανέμποροι και προμηθευτές καταναλωτικών προϊόντων, που μίλησαν στο Capital.gr.

    "Δεν είμαστε ικανοποιημένοι με την κατάσταση της αγοράς", ανέφερε στο Capital.gr ιδιοκτήτης μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, με μεγάλο προμηθευτή να σημειώνει "ο Δεκέμβριος κινήθηκε πολύ χειρότερα από ό,τι περιμέναμε."

    Και αν το 2017 αποτελεί παρελθόν, το μέλλον δεν προδιαγράφεται ευοίωνο. Προμηθευτές και λιανέμποροι εκτιμούν ότι το 2018 το οργανωμένο λιανεμπόριο θα κινηθεί μεν οριακά θετικά, αναμένεται αύξηση τζίρου 1-3% σε σχέση με το 2017, αλλά αυτή η αύξηση θα προέλθει από την επιστροφή μερίδας καταναλωτών που είχαν "μεταναστεύσει" τη διετία 2016-2017 σε μικρότερα δίκτυα, εξαιτίας της κατάρρευσης του δικτύου της Μαρινόπουλος.

    Δηλαδή ο οποίος τζίρος "επαναπατριστεί" στα μεγαλύτερα δίκτυα θα λείψει από τα μικρότερα, κάτι που για τους προμηθευτές σημαίνει ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις. Και αυτό γιατί, εν αντιθέσει με τα μικρότερα δίκτυα, οι μεγάλοι του κλάδου του οργανωμένου λιανεμπόριου τροφίμων πιέζουν για πολύ μεγαλύτερες προσφορές και παροχές.

    Το θέμα τον προσφορών αποτελεί άλλωστε και το μεγαλύτερο "αγκάθι" για όλους ανεξαιρέτως τους κρίκους της αλυσίδας. Σύμφωνα με τους ίδιους "η αγορά στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων θα συνεχίσει να σέρνεται και να κινείται στην πλειοδοσία των προσφορών και τη φετινή χρονιά." Αυτό, όπως υποστηρίζουν, στο τέλος της ημέρας θα αναγκάσει μερίδα προμηθευτών να "πετάξει" λευκή πετσέτα και να πιέσει ακόμη περισσότερο ορισμένες αλυσίδες. Η ουσία είναι πως η υπερπληθώρα προσφορών (σ.σ. 1 στα 2 επώνυμα προϊόντα βρίσκονται σε προσφορά) έχει προκάλεσε vertigo στην αγορά και έχει αρνητικό αντίκτυπο σε όλους τους κρίκους της αλυσίδας, οι οποίοι αναζητούν τζίρο σε νέες κατηγορίες προϊόντων για να γεμίσουν τα ταμεία τους. 

    Το πρόβλημα είναι ότι για να έρθει τζίρος, θα πρέπει να αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημα. Μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Αντιθέτως και το 2018 αναμένεται ότι θα σημαδευτεί από νέες περικοπές δαπανών, φέρνοντας στα όριά τους μερίδα προμηθευτών και λιανεμπόρων.

    Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, 7 στους 10 Έλληνες, προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται στην μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (70%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (71%), και στα έξοδα για  ρουχισμό  (63%).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ