Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 11-Ιαν-2018 07:42

    Γιατί δεν υπήρξε προσφορά για το Αίολος Κεντέρης Ι

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Γιατί δεν υπήρξε προσφορά για το Αίολος Κεντέρης Ι

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Χωρίς να εκδηλωθεί ενδιαφέρον και να κατατεθεί προσφορά έληξε χθες άγονη η διαδικασία πλειστηριασμού του πλοίου Αίολος Κεντέρης Ι. Η εξέλιξη μαρτυρά ότι στην τρέχουσα χρονική συγκυρία και ενώ η τιμή του πετρελαίου και των καυσίμων κινείται ανοδικά, η αγορά αποτιμά αρκετά χαμηλότερα την αξία του ενεργοβόρου πλοίου, που χρήζει σημαντικών επισκευών. 

    Να σημειωθεί μάλιστα ότι ο πλειστηριασμός του Αίολος Κεντέρης Ι είχε αρχικά οριστεί για τις 6 Δεκεμβρίου και με τιμή πρώτης προσφοράς στα 4,5 εκατ. ευρώ, ωστόσο μετά από ασφαλιστικά μέτρα της ΝΕΛ, το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έκανε δεκτή την αίτηση ανακοπής, ορίζοντας ως νέα ημερομηνία τη 10η Ιανουαρίου και νέα τιμή εκκίνησης στα 6 εκατ. ευρώ. 

    Ως προς την αξία του πλοίου, να σημειωθεί ότι αυτή επηρεάζεται από το γεγονός ότι το πλοίο παραμένει παροπλισμένο για επτά χρόνια και θα χρειαστεί επιπλέον εργασίες επισκευής των μηχανών και συντήρησης. Μάλιστα στο πλαίσιο της συζήτησης των ασφαλιστικών είχε σημειωθεί διαφωνία μεταξύ της επισπεύδουσας Τράπεζας Πειραιώς και την πλευρά της ΝΕΛ σε σχέση με το κόστος της συντήρησης και επισκευής. Η μεν τράπεζα είχε εκτιμήσει  ότι θα απαιτηθούν περί τα 3 εκατ. ευρώ μόνο για τη μηχανική επισκευή, η δε ΝΕΛ είχε τοποθετήσει το αντίστοιχο κόστος στο 1 εκατ. ευρώ. Το ταχύπλοο Αίολος Κεντέρης Ι ναυπηγήθηκε το 2000, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες προ ενός έτους  είχε πωληθεί πλοίο με αντίστοιχα χαρακτηριστικά, το οποίο δεν ήταν παροπλισμένο έναντι τιμήματος 7,5 εκατ. ευρώ. 

    Παρά ταύτα το ταχύπλοο πλοίο εμφανίζει πλεονεκτήματα (μπορεί να μεταφέρει φορτηγά, έχει μικρό βύθισμα και μπορεί να προσεγγίσει ρηχά λιμάνια) και εκτιμάται ότι στην κατάλληλη τιμή θα μπορούσε να προσελκύσει ενδιαφέρον από άλλες ακτοπλοϊκές. Πάντως η χρονική συγκυρία του πλειστηριασμού φαίνεται ότι έπαιξε και αυτή το ρόλο της για τη χθεσινή εξέλιξη. Θυμίζουμε ότι αυτήν την περίοδο οι τιμές του πετρελαίου, που επηρεάζουν και την τιμή του ναυτιλιακού καυσίμου, βρίσκονται σε υψηλό τριετίας. Το Αίολος Κεντέρης Ι είναι από τα πλέον ενεργοβόρα πλοία, γεγονός που είχε συντελέσει μεταξύ άλλων στα οικονομικά προβλήματα της ιδιοκτήτριας Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ιδιαίτερα στο διάστημα όταν το πετρέλαιο βρισκόταν πάνω από τα 100 δολάρια). 

    Ο πλειστηριασμός γίνεται από την Πειραιώς καθώς το πλοίο είχε κατασχεθεί από την τράπεζα από τη ΝΕΛ για χρέη ύψους 75 εκατ. ευρώ και πλέον αναμένεται να οριστεί νέα ημερομηνία, πιθανότατα με χαμηλότερη τιμή πρώτης προσφοράς. 

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ