Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 28-Δεκ-2017 08:32

    Τα deals που αλλάζουν τον χάρτη στον κλάδο των καλλυντικών

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Τα deals που αλλάζουν τον χάρτη στον κλάδο των καλλυντικών

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Με διαφορά 10 μηνών, οι οικογένειες Κουτσιανά και Κορρέ των εταιρειών Apivita και Κορρέ αντίστοιχα, αποφάσισαν εντός του 2017, να διαθέσουν πλειοψηφικό πακέτο μετοχών των εταιρειών τους ενδίδοντας σε στρατηγικούς επενδυτές, σε μια προσπάθεια οι εταιρείες τους να αποκτήσουν μεγαλύτερη θέση στον παγκόσμιο χάρτη της αγοράς των καλλυντικών, που σήμερα τζιράρει κοντά στα 400 δις. ευρώ.

    Είναι το ένα από τα κοινά που έχουν τα deal των Apivita και Κορρέ, που ανακοινώθηκαν το πρώτο στις αρχές του περασμένου Μαρτίου και το δεύτερο μόλις χθες. Το δεύτερο κοινό, το γεγονός ότι αφ ενός οι δύο οικογένειες διατηρούν σημαντικό ποσοστό των εταιρειών που δημιούργησαν και αφ ετέρου ισχυρή θέση την επόμενη ημέρα των εταιρειών τους.

    Εδώ σταματούν τα κοινά μεταξύ των δύο deals. Διότι στην περίπτωση της Apivita, ο Νίκος και η Νίκη Κουτσιανά, που ίδρυσαν την εταιρεία πριν από 37 χρόνια επέλεξαν, ως στρατηγικό συνεργάτη και βασικό μέτοχο της εταιρείας τους, μια εταιρεία του χώρου. Την ισπανική Puig, η οποία απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Apivita.

    Από όσα έχουν γίνει γνωστά (σ.σ. η εταιρεία δεν είναι εισηγμένη και δεν έχουν αναρτηθεί οι σχετικές αποφάσεις στο ΓΕΜΗ) η οικογένεια Κουτσιανά, με βάση τη συμφωνία διατηρεί ποσοστό άνω του 33%, ενώ ο κ. Κουτσιανάς παραμένει πρόεδρος της Apivita. Επίσης η εταιρεία διατηρεί την έδρα της παραγωγής της και το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης στην Ελλάδα, όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο κ. Κουτσιανάς.

    Σήμερα στα ηνία της εταιρείας βρίσκεται ο κ. Herve Leiser, ως διευθύνων σύμβουλος, ο οποίος έχει προχωρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, σε εκτεταμένη αναδιάρθρωση, ενώ δεν έχε γίνει γνωστό εάν έχει ολοκληρωθεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 15 εκατ. ευρώ, η οποία θα υποστηρίξει τα σχέδια επέκτασης.

    Στην περίπτωση της Κορρές, το deal, τις βασικές γραμμές του οποίου παρουσίασε χθες ο κ. Γιώργος Κορρές, ανοίγει την πόρτα εισόδου των Morgan Stanley και Profex μέσω της εξόδου από την εταιρεία των σημερινών στρατηγικών επενδυτών αυτής, δηλαδή της Arneta Ltd, συμφερόντων Αλεξίας Δαυίδ που κατέχει το 13,2%, της Damma Holdings, συμφερόντων Δ. Δασκαλόπουλου, που ελέγχει το 5,1% και της οικογένειας Σταματιάδη, κατόχου του 13% της Κορρές.

    Μετά την ολοκλήρωση του deal, Μorgan Stanley και Profex θα αποκτήσουν το 52,3% της εταιρείας, και μαζί με τον βασικό μέτοχο της Κορρές, Γιώργο Κορρέ (24%) και μέλη της οικογένειάς του (6%) θα ελέγχουν μέσω της εταιρείας "Nissos" το 82,3% της Κορρές. Δηλαδή ο βασικός μέτοχος και ιδρυτής της Κορρές, κ. Γιώργος Κορρές και η οικογένεια του θα "εισφέρουν” στους νέους μετόχους 6,6% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας παραμένοντας στο νέο σχήμα με 30% ενώ ο ίδιος και η ομάδα του θα διατηρήσει το management.

    Επίσης, με βάση τα όσα ανακοίνωσε χθες ο κ. Κορρές, μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας πρότασης, οι εταίροι θα προχωρήσουν σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου 10 εκατ. ευρώ στην Κορρές, τα οποία θα αξιοποιηθούν για τα επόμενα επενδυτικά βήματα της εταιρείας. 

    Σε ό,τι αφορά το business, η Profex και η εταιρεία Κορρές θα συνάψουν σύμβαση αποκλειστικής διανομής και χρήσης σημάτων σύμφωνα με την οποία η Profex θα αναλάβει την διανομή των προϊόντων της ΚΟΡΡΕΣ στην Κίνα. Αυτό μεταφράζεται, σε διπλασιασμό της παραγωγής από το εργοστάσιο των Οινοφύτων.

    Σήμερα η ελληνική εταιρεία καλλυντικών έχει συνεργασία με την Avon για την αγορά της Λατινικής Αμερικής ενώ η συνεργασία της με την Johnson & Johnson έληξε το 2013. Παράλληλα έχει αυτόνομη εμπορική ανάπτυξη σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Σκανδιναβία, φθάνοντας σήμερα το 45% περίπου των πωλήσεων της να πραγματοποιούνται στο εξωτερικό.

    Ο κλάδος των καλλυντικών και οι διεθνείς τάσεις

    Σίγουρα οι εταιρείες Apivita και Κορρές, στον παγκόσμιο χάρτη του κλάδου είναι μικρές, όπως μικρή είναι και η ελληνική αγορά η οποία με βάση τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων &. Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), τζιράρει 647 εκατ. ευρώ (σ.σ. εγχώρια κατανάλωση καλλυντικών σε τιμές χονδρικής).

    Με βάση έκθεση της Cosmetics Europe, πέρυσι λειτουργούσαν στην Ελλάδα 68 μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλλυντικών και ειδών προσωπικής υγιεινής, καταλαμβάνοντας την 19η θέση ανάμεσα σε 30 ευρωπαϊκές αγορές που εξετάζει ο οργανισμός. Σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα, η μέση κατά κεφαλήν κατανάλωση καλλυντικών στην Ελλάδα το 2016 ανήλθε στα 74 ευρώ, με το 1/3 της συνολικής παραγωγής να εξάγεται.

    Την ίδια στιγμή ο παγκόσμιος τζίρος αγγίζει τα 400 δισ. ευρώ και καταγράφει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξη 4,2% ενώ ακόμη μεγαλύτερη είναι η ανάπτυξη των φυσικών και οργανικών καλλυντικών, όπου ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των πωλήσεων αγγίζει το 5,7%.

    Εκτός από τα νούμερα ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είναι η ανάλυση για τη συμπεριφορά των καταναλωτών στα συγκεκριμένα προϊόντα. Το 71% των Ευρωπαίων καταναλωτών που συμμετείχε σε έρευνα της Cosmetics Europe δήλωσε πως τα καλλυντικά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας είναι σημαντικά ή πολύ σημαντικά στην καθημερινότητά του, με το 72% να αναφέρει πως τα εν λόγω προϊόντα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του.

    Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το στοιχείο ότι οι καταναλωτές θεωρούν τα συγκεκριμένα προϊόντα περισσότερο σημαντικά για την ποιότητα ζωής τους - ακόμη και πάνω από τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα ή μια ικανοποιητική δουλειά -, ενώ 8 στους 10 τα ανέφεραν ως σημαντικά ή πολύ σημαντικά για την οικοδόμηση της αυτοεκτίμησης. Οπότε οι διεθνείς τάσεις, απαντούν εν μέρει γιατί, οι ελληνικές εταιρείες φυσικών καλλυντικών Apivita και Κορρές, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων