Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 13-Δεκ-2017 16:13

    Επιστολή ΕΝΕΔ για τις εργοδοτικές εισφορές υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Επιστολή ΕΝΕΔ για τις εργοδοτικές εισφορές υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ

    Σειρά αιτημάτων για το θέμα της χρηματοδότησης του ΕΔΟΕΑΠ καταθέτει η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου με επιστολή της προς τους αρμόδιους υπουργούς.

    Στην επιστολή της η Ένωση επισημαίνει ότι "ο κλάδος των Ελληνικών επιχειρήσεων διαδικτυακών εκδόσεων βρίσκεται συνολικά επί ξηρού ακμής" και προειδοποιεί ότι η νομοθετική πρόβλεψη περί εργοδοτικής εισφοράς 2% επί του κύκλου εργασιών υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ "επιτείνει την προβληματική αυτή κατάσταση και τις φέρνει καθολικά μπροστά σε αδύνατα διλήμματα που θα οδηγήσουν σε δύσκολες και δυσάρεστες αποφάσεις για τις ίδιες τις εταιρίες και τους εργαζόμενους σε αυτές".

    Ολόκληρη η επιστολή:

    ΠΡΟΣ:  
    1)    Αξιότιμο    Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κύριο Νικόλαο Παππά,
    2)    Αξιότιμη Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κυρία Έφη Αχτσιόγλου
    3)    Αξιότιμο Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κύριο Αναστάσιο Πετρόπουλο
    4)    Αξιότιμο Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, κύριο Ελευθέριο Κρέτσο

    ΑΘΗΝΑ, 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017

    Αγαπητοί,

    I.    Όπως ενδεχομένως γνωρίζετε ο κλάδος των Ελληνικών επιχειρήσεων διαδικτυακών εκδόσεων βρίσκεται συνολικά επί ξηρού ακμής. Οι επιχειρήσεις μας αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα τόσο σε επίπεδο αποτελεσμάτων (ζημιών) όσο και σε επίπεδο ταμειακών ροών. Επιπρόσθετα η πρόσφατη νομοθετική πρόβλεψη περί εργοδοτικής εισφοράς 2% επί του κύκλου εργασιών των μελών μας υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ (ως εισήχθη με τον Ν. 4498/2017 - ΦΕΚ A' 172/16.11.2017) επιτείνει την προβληματική αυτή κατάσταση και τις φέρνει καθολικά μπροστά σε αδύνατα διλήμματα που θα οδηγήσουν σε δύσκολες και δυσάρεστες αποφάσεις για τις ίδιες τις εταιρίες και τους εργαζόμενους σε αυτές.

    Σε συνέχεια, συνεπώς, προσφάτων συζητήσεων που είχαμε μεταξύ μας, αναφορικά με το θέμα του ΕΔΟΕΑΠ όσο και στο πλαίσιο της από 28/11/2017 συνάντησης εκπροσώπων μας με τον πρώτο εξ υμών αλλά και ενόψει της έναρξης εφαρμογής του νέου νομοθετικού πλαισίου για τη χρηματοδότηση του ΕΔΟΕΑΠ, θα θέλαμε να σας υποβάλλουμε τα εξής αιτήματα, προκειμένου να μετριασθούν, έστω, οι δυσμενέστατες συνέπειες που επέρχονται στο χώρο των επιχειρήσεων διαδικτυακών εκδόσεων (και δεδομένου ότι οι τελευταίες δεν είχαν καμία συμμετοχή στη δημιουργία του χρέους του ΕΔΟΕΑΠ):

    α) όπως η ειδική εργοδοτική εισφορά 2% επί του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων μέσων μαζικής ενημέρωσης (η οποία εισήχθη με το άρθρο 24 του Ν. 4498/2Θ17) δεν ισχύσει από τον επόμενο μήνα της δημοσίευσης του εν λόγω νόμου (ως προβλέπεται από το άρθρο 24 παρ. 5 αυτού) αλλά από τον επόμενο μήνα μετά την έγκριση από τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης του οικείου Κανονισμού του Δ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ.

    β) όπως οι εργοδοτικές εισφορές του τροποποιηθέντος άρθρου 3Α του Ν. 248/1967 (από τον ως άνω Ν. 4498/2017) ομοίως δεν ισχύσουν αναδρομικά από 1/1/2017 αλλά επίσης από τον επόμενο μήνα μετά την έγκριση από τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης του οικείου Κανονισμού του Δ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ.

    γ) όπως ληφθεί σχετική μέριμνα ώστε να αποτυπωθεί ορθώς στον οικείο κανονισμό του Δ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ ότι, με την ειδική εργοδοτική εισφορά 2% επί του κύκλου εργασιών των διαδικτυακών επιχειρήσεων μέσων μαζικής ενημέρωσης, βαρύνονται αποκλειστικά και μόνο τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών διαφημιστικής προβολής στο διαδίκτυο. Είναι προφανές ότι είμαστε στη διάθεση τόσο υμών όσο και των μελών του Δ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ προκειμένου να διατυπωθεί ορθώς η οικεία πρόβλεψη.

    δ) όπως διατυπωθεί ορθώς και εφαρμοσθεί, δυνάμει επίσης του οικείου κανονισμού του Δ.Σ. του ΕΔΟΕΑΠ, ο θεσμός της ειδικής εισφοράς 2% επί των αμοιβών των υπηρεσιών διαφήμισης ή προβολής ή εν γένει προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή διάθεσης υπηρεσιών που τελούνται αποκλειστικά ή κατά κύριο λόγο μέσω διαδικτύου (internet), εφόσον ο λήπτης των εν λόγω υπηρεσιών έχει κατοικία ή έδρα στην Ελλάδα και ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή έδρας του παρόχου των υπηρεσιών (ως η εν λόγω εισφορά εισήχθη με το άρθρο 24 παρ. 2 του Ν. 4498/2017).

    II.    Επιπλέον των ως άνω θα θέλαμε και εγγράφως να θέσουμε προς τον πρώτο εξ υμών το ζήτημα της μείωσης του συντελεστή ΦΠΑ επί διαδικτυακών διαφημίσεων, από 24% σε 6%, για τις επιχειρήσεις που έχουν εγγραφεί ή θα εγγραφούν στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης (Ν.4339/2015). Η εν λόγω ρύθμιση, μετά την επιβολή των ως άνω ασφαλιστικών εισφορών (αλλά και τη μείωση του ειδικού φόρου τηλεόρασης που ουσιαστικά αναμένεται να "μεταφέρει" μεγάλη μερίδα της διαφήμισης προς την τηλεόραση) είναι, πλέον, η μόνη λύση για την επιβίωση των ελληνικών επιχειρήσεων διαδικτυακών εκδόσεων. Περαιτέρω η πρότασή μας αυτή κατατίθεται λαμβάνοντας υπόψη και την σημερινή πραγματικότητα της αγοράς (η οποία καταδεικνύει την δεινή θέση στην οποία βρίσκονται οι ελληνικές εταιρίες) και τεκμηριώνεται στις παρακάτω σκέψεις:

    α) Παρότι δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή, η εκτίμηση για την συνολική διαφημιστική δαπάνη στο ελληνικό διαδίκτυο το 2017 υπολογίζεται στα 150 εκ. ευρώ. Από αυτά στους Έλληνες Εκδότες Διαδικτύου αναλογούν μόλις τα 25 με 30 εκ. ευρώ δηλαδή περίπου το 1/5 της συνολικής δαπάνης. Τα υπόλοιπα 4/5 της οικείας αγοράς καταλήγουν στους μεγάλους αλλοδαπούς παρόχους (όπως η Google και το Facebook) οι οποίοι όχι μόνο έχουν μηδενική συνεισφορά στα ασφαλιστικά ταμεία καθώς δεν απασχολούν προσωπικό στην Ελλάδα, αλλά και η διαφήμιση σε αυτούς έχει μηδενικό ΦΠΑ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανταγωνιστικότητά τους έναντι ημών αλλά και τα (αντίστοιχα μηδενικά) έσοδα του κράτους (καθώς οι εν λόγω επιχειρήσεις επιπροσθέτως δεν καταβάλλουν φόρο εισοδήματος). Η υιοθέτηση της ως άνω πρότασής μας από την μεριά σας, περί μείωσης του ΦΠΑ σε 6%, είναι προφανές ότι θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εταιριών σε σχέση ακριβώς με αυτόν τον "αθέμιτο" ξένο ανταγωνισμό.

    β) Ακόμα και για αυτόν τον μικρό διαφημιστικό τζίρο των 25-30 εκ. ευρώ, τον οποίο μοιράζονται όλοι οι Έλληνες Εκδότες Διαδικτύου, η απόδοση του ΦΠΑ από τα μέλη μας γίνεται τον επόμενο μήνα από την τιμολόγηση αλλά η είσπραξη από τις διαφημιστικές εταιρείες γίνεται κατά μέσο όρο 8 μήνες μετά την τιμολόγηση. Η πρότασή μας έχει σαν στόχο να δώσει ανάσα στα ταμειακή ρευστότητα των επιχειρήσεών μας προκειμένου αυτές να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους απέναντι σε προσωπικό, ταμεία και προμηθευτές αλλά και στην πρόσθετη ειδική εργοδοτική εισφορά 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ.

    III.    Θα θέλαμε, επίσης, να εκφράσουμε τη βούληση της Ένωσης μας για την ενεργή συμμετοχή, εποπτεία και χρηματοδότηση από το Ελληνικό Δημόσιο της διαδικασίας μέτρησης της διαδικτυακής επισκεψιμότητας των ελληνικών ιστοτόπων. Συγκεκριμένα θα θέλαμε να προτείνουμε τη διενέργεια ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού από την Ένωσή μας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ή της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας) ώστε να καθιερωθεί ένα σύστημα "panel based" μέτρησης και να αποτυπωθεί ότι μεγάλο τμήμα της ενημέρωσης δημιουργείται πρωτογενώς και διαχέεται από το διαδίκτυο.

    IV.    Τα ως άνω αιτήματα τα υποβάλλουμε εκτιμώντας ότι οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται δημοσιογραφικά στο διαδίκτυο αποτελούν το πιο δυναμικό κομμάτι της αγοράς στον κλάδο των ΜΜΕ. Ηδη, είναι αυτές που απασχολούν τον μεγαλύτερο αριθμό δημοσιογράφων, αλλά κυρίως είναι αυτές στις οποίες σχεδόν αποκλειστικά κατευθύνονται οι νέοι δημοσιογράφοι αναζητώντας εργασία. Θεωρούμε ότι είναι εύλογο και σωστό να δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας τους με στόχο την διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους σε πρώτο χρόνο και την ανάπτυξή τους εν συνεχεία.

    V.     Είμαστε, συνεπώς, στη διάθεσή σας προκειμένου να αναλύσουμε περαιτέρω και να συζητήσουμε τα ως άνω ζητήματα, θυμίζουμε δε ότι για το ζήτημα υπό στοιχείο "II" ανωτέρω εκκρεμεί 7] διενέργεια δεύτερης
    ύν, για τ7]ν επίσπευση της οποίας

    Για την Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου
    Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Δημήτριος Μάρης"

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ