Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 07-Δεκ-2017 15:49

    Επιμελητηριακές εκλογές: Αχαΐα ένα Ελληνικό Success Story

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

     

    ​Οι Επιμελητηριακές εκλογές ήταν μια καλή ευκαιρία για να γνωρίσουμε καλύτερα την δραστηριότητα περιφερειακών Επιμελητηρίων που δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα σε δύσκολες περιοχές της χώρας. Ένα τέτοιο διαμάντι είναι το Επιμελητήριο Αχαΐας που βρίσκεται σε μία περιοχή που έχει πληγεί για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα από την αποβιομηχάνιση στην διάρκεια της οποίας έκλεισαν 80 μεγάλες και μεσαίες βιομηχανίες  με τεράστιες αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι βρίσκεται σε μια περιφέρεια που έχει από τα χαμηλότερα ΑΕΠ του μέσου όρου των χωρών της Ευρωπαϊκής  Ένωσης με πολλές αδυναμίες ακόμη σε θέματα υποδομών.

    Μέσα σε αυτό το δυσμενές οικονομικά περιβάλλον, η διοίκηση του Επιμελητηρίου Αχαΐας στην προηγούμενη εξαετία, ανέλαβε σημαντικές πρωτοβουλίες  και δημιούργησε θεσμούς, τόσο σημαντικές που μας είχαν προκαλέσει το ενδιαφέρον και τις είχαμε αναδείξει, προτείνοντας τες σαν παράδειγμα και καλές πρακτικές.

    Επίκεντρο η καινοτομία και σύνδεση έρευνας με την την παραγωγή

    pin

    Πολύ σημαντική πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου, είναι  η έκθεση καινοτομίας και μεταφοράς τεχνογνωσίας με τίτλο patras IQ η οποίας ξεκίνησε το 2012 και τον Απρίλιο 2018 θα πραγματοποιηθεί για Πέμπτη φορά με αποτέλεσμα να έχει λάβει διεθνείς διαστάσεις. Η αρχική σκέψη για σύνδεση της έρευνας με την παραγωγή και με την συνεργασία του Πανεπιστημίου της Πάτρας, βρήκε συμμάχους την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και τα Υπουργεία Οικονομίας και Παιδείας με υπογραφή δεκαετούς προγραμματικής σύμβασης. Η δημοσιότητα που έλαβε το patras IQ σε συνδυασμό με την συμμετοχή ερευνητών και επιχειρήσεων  την έχει καθιερώσει ως την έκθεση της έρευνας και της καινοτομίας πανελληνίως. Το πιο σημαντικό  όφελος είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς των υφιστάμενων επιχειρήσεων και της προοπτικής των νέων επιχειρήσεων με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί σημαντικές start-up επιχειρήσεις με σημαντικό όφελος για την τοπική οικονομία συγκρατώντας παράλληλα τους νέους επιστήμονες στην περιοχή. Η Πάτρα δε εξελίσσεται σε ερευνητικό κέντρο με διεθνείς δυνατότητες.
    Οι εξαγωγές δεν είναι απλά "όνειρο" στην Αχαΐα.

    Το Επιμελητήριο παράλληλα έδωσε σημαντική έμφαση στην εξωστρέφεια των Αχαϊκών επιχειρήσεων και στις διεθνείς σχέσεις. Δημιούργησε αναπτυξιακή μη κερδοσκοπική εταιρία και έστησε εξαγωγικό τμήμα που το ονόμασε "Achaia Values” το οποίο κάνει τις εργασίες ενός εμπορικού τμήματος για 30  μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν αυτή την δυνατότητα αλλά έχουν τυποποιημένα προϊόντα ικανά να σταθούν στις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού. Το "Achaia values” προβάλλει και στηρίζει τα προϊόντα αυτών των εταιριών σε διεθνείς εκθέσεις , χωρίς κόστος για τις επιχειρήσεις με τελικό αποτέλεσμα κα κάνει και εμπορικές πράξεις για λογαριασμό τους .  Η δράση αυτή έχει βραβευθεί και το Επιμελητήριο Αχαΐας έχει κληθεί σε άλλες περιοχές να το παρουσιάσει ως καλή πρακτική.

    pin

     

    CULTURE AND SHOPPING στην Πάτρα και η εμπορική προσέγγιση

    Στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχει χαράξει  το επιμελητήριο Αχαΐας προσπαθεί, ανιχνεύοντας τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται άλλα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει η περιοχή, να δημιουργεί και άλλους θεσμούς, όπως το πρόγραμμα "CULTURE AND SHOPPING” το οποίο έχει εξαιρετικά  αποτελέσματα -στην προσέλκυση τουριστών στην αγορά της Πάτρας από τις κοντινές τουριστικές περιοχές. Το βραβευμένο αυτό πρόγραμμα αντιμετωπίζει ένα μακροχρόνιο πρόβλημα της Πάτρας στο πεδίο του τουρισμού. Η Πάτρα αποτελεί πέρασμα διερχομένων τουριστών για τις γύρω τουριστικές περιοχές αλλά παραδοσιακά ελάχιστοι από αυτούς επισκέπτονται την Πάτρα. Ως μία πρώτη κίνηση  το επιμελητήριο συνεργάζεται με γνωστούς tour operators και φροντίζουν μία ήμερα των διακοπών τους να έρχονται στην πόλη για αγορές και διασκέδαση. Το Επιμελητήριο εκδίδει χάρτες σε τέσσερις γλώσσες, διατηρεί και ανανεώνει ειδική  ιστοσελίδα, συνεργάζεται με γνωστές θεματικές  ιστοσελίδες του εξωτερικού αναδεικνύει ιστορικά και θρησκευτικά μνημεία της πόλης ενώ ταυτόχρονα διευκολύνει την πρόσβαση και την εμπειρία των τουριστών στην Πάτρα. 

    Συνεργασίες και projects που εξελίσσονται καθημερινά για την Ανάπτυξη της Αχαϊας

    Το Επιμελητήριο Αχαΐας με πρόεδρο τον Πλάτωνα Μαρλαφέκα,  αντιπρόεδρο της γνωστής βιομηχανίας αναψυκτικών "ΛΟΥΞ", δεν έμεινε μόνο σε αυτά, δημιούργησε τμήμα Ευρωπαϊκών και Εθνικών προγραμμάτων και συνεργάζεται με Επιμελητήρια και άλλους φορείς της Ιταλίας για την αξιοποίηση προγραμμάτων με συγκεκριμένη στόχευση. Πρόσφατα δε εγκρίθηκε πρόταση για την δημιουργία Καρναβαλικού πάρκου στην Πάτρα για τουριστική αξιοποίηση που θα γίνει σε συνεργασία με τον Δήμο της Πάτρας και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος. Έχει εκπονήσει μελέτες για την ανάδειξη σε πόλεις city break των πόλεων της Αχαΐας, την καταγραφή και αντικατάσταση με τοπικά προϊόντα των εισαγομένων καταναλωτικών προϊόντων, την στρατηγική στόχευση της περιοχής και την ανίχνευση χρηματοδοτικών εργαλείων, μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής που έχουν προγραμματισθεί. Τέλος έχει εκπονήσει μια σημαντική μελέτη-καταγραφή στο πλαίσιο της διεκδίκησης που έχει αναλάβει το Επιμελητήριο από το 2014 για την κατασκευή του Εμπορικού λιμανιού της Πάτρας, ένα έργο που θα συνεισφέρει σημαντικά στην τοπική οικονομία. Για τις δράσεις του αυτές το Επιμελητήριο συνεργάζεται στενά με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, τους Δήμους της Αχαΐας και με τα παραγωγικά Υπουργεία. Ο κος Μαρλαφέκας διεκδικεί και πάλι την προεδρία του Επιμελητηρίου και τυγχάνει μεγάλης αποδοχής και υποστήριξης αξίζει να σημειώσουμε  ότι στην επιμελητηριακή πρωτοβουλία στην οποία στην οποία είναι επικεφαλής έχουν  συνασπιστεί πάρα πολλοί αξιόλογοι επιχειρηματίες της περιοχής σε βαθμό που σπανίζει στην Ελλάδα.

    pin

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ