Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 25-Νοε-2017 10:23

    Πώς μοιράζεται η "πίτα" της αγοράς μίσθωσης αυτοκινήτων

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η κ. Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group

     

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σε περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το σύνολο των εσόδων του κλάδου ενοικίασης και μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων για το 2016, ο οποίος βρίσκεται σε αναδιάταξη, με την Avis να περνάει στο αμερικανοτουρκικό σχήμα των Avis Bugdet Group και της Autokoç και την Sixt Rent a car να οδηγείται προς πώληση. Ακόμη οι τουριστικές αφίξεις έχουν δώσει σημαντική ώθηση κυρίως στις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις.

    Συνεχής αύξηση από το 2014

    Όπως εξηγεί στο Capital.gr, η Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, το συνολικό μέγεθος αγοράς ενοικίασης αυτοκινήτων παρουσίασε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξεως του 2,2% την περίοδο 2001-2017.

    "Την περίοδο 2001-2007 κινήθηκε ανοδικά, εμφανίζοντας μέση ετήσια αύξηση 9,3%, ενώ τα επόμενα χρόνια από το 2009 έως και το 2013 η αγορά κινήθηκε πτωτικά, με μέσο ετήσιο ρυθμό 9,0%. Από το 2014 κι έπειτα η συνολικά αγορά ενοικιάσεων αυτοκινήτων κινείται ανοδικά και συγκεκριμένα ο ρυθμός αύξησης την περίοδο 2014-2017 διαμορφώθηκε στο επίπεδο των 6,3%” εξηγεί.

    Τα συνολικά έσοδα του κλάδου, σύμφωνα με την κυρία Παντελαίου, που τοποθετούνται σε 600 εκατ. ευρώ είναι αυξημένα κατά 8% έναντι της προηγούμενης χρονιάς.

    "Οι βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες ενοικιάσεις συνέβαλαν κατά το τελευταίο έτος στην ανάπτυξη της αγοράς” όπως αναφέρει.

    Απώλειες μέχρι το 2014 στις μακροχρόνιες ενοικιάσεις

    Οι μακροχρόνιες μισθώσεις αυτοκινήτων αυξάνονταν έως και το 2010, αλλά από το 2011, έως σήμερα, ακολουθούν φθίνουσα πορεία.

    "Στην αγορά των μακροχρόνιων - εταιρικών μισθώσεων αυτοκινήτων υπήρξαν σημαντικές απώλειες, καθώς το μέγεθος της κατέγραφε συνεχώς πτώση επί μία εξαετία, με συνέπεια να διαμορφωθεί σε 310 εκατ. ευρώ το 2014.

    Η πτώση αυτή ήταν το αποτέλεσμα της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, που ανάγκασε την πλειοψηφία σχεδόν των εταιρειών - πελατών να προβούν σε περικοπή των λειτουργικών τους εξόδων, συμπεριλαμβανομένων και των εταιρικών τους στόλων. Ωστόσο, η φθίνουσα πορεία επιβραδύνθηκε σημαντικά το 2014, ενώ στη συνέχεια η αγορά ανέκαμψε. Σημειώνεται ότι η αγορά των μακροχρόνιων μισθώσεων καλύπτει το 60% της συνολικής αγοράς σε αξία” αναφέρει η διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group.

    Ανέκαμψαν οι βραχυχρόνιες μισθώσεις

    Όπως αναφέρει η κυρία Παντελαίου, το μέγεθος, σε αξία, της αγοράς βραχυχρόνιων ενοικιάσεων αυτοκινήτων, εξελίχθηκε, σε γενικά πλαίσια, ανοδικά μέχρι και το 2008, ενώ η συνολική εξέλιξη της επόμενης τετραετίας ήταν φθίνουσα.

    Στη συνέχεια όμως η αγορά βραχυχρόνιων ενοικιάσεων ανέκαμψε με έντονους ρυθμούς την περίοδο 2013-16, λόγω της συνεχούς αύξησης τουριστικών αφίξεων.

    Το 2016 η αγορά βραχυχρόνιων ενοικιάσεων αυξήθηκε, εκ νέου, σε ποσοστό περίπου 10%, με την αξία της να ανέρχεται σε 242 εκατ. ευρώ. Για το 2017 προβλέπεται πως η αγορά θα εμφανίσει εκ νέου αύξηση της τάξης του 7%, δεδομένου του μεγέθους των τουριστικών αφίξεων που υπολογίζονται στα 30 εκατ. περίπου.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ