Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 24-Νοε-2017 08:09

    Στο ρυθμό της... Black Friday κινείται από σήμερα το πρωί η ελληνική αγορά

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Tης Αλεξάνδρας Γκίτση

    Στην επανάληψη του περσινού ρεκόρ πωλήσεων, όπου ο τζίρος αυξήθηκε, την ημέρα της Black Friday, από 150-700% όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, ποντάρουν και εφέτος οι έμποροι. Ήδη αρκετά καταστήματα έχουν ανοίξει από τις 8 το πρωί για να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές και την αυξημένη, όπως εκτιμούν, κίνηση. Την εισαγωγή του "θεσμού” στην ελληνική αγορά έκανε πρώτη η McArthur Glenn, η οποία διαχειρίζεται το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα. Η κίνηση ωστόσο που εγκατέστησε το θεσμό στην Ελλάδα, ήταν η περυσινή πρωτοβουλία της αλυσίδας Public να προσφέρει εκπτώσεις για μια ημέρα, οι οποίες άγγιξαν σε ποσοστό ακόμη και το 60%-70%. Το Νοέμβριο του 2016 στην αντίστοιχη Black Friday, η αλυσίδα Public σημείωσε ρεκόρ επισκεψιμότητας, και τα 50 καταστήματά της στην Ελλάδα εξυπηρέτησαν 392.000 πελάτες σε μια μέρα.
     

    BLACK FRIDAY


    Εκτός από τα Public, η αλυσίδα Κωτσόβολος, το Πλαίσιο, ο Γερμανός και η Media Markt έχουν ήδη προχωρήσει σε μπαράζ διαφημιστικών σποτ ενημέρωσης των καταναλωτών. Από το σημερινό "πάρτι" δεν απουσιάζουν ούτε οι αλυσίδες επίπλων αλλά ούτε και οι αλυσίδες καλλυντικών που προσφέρουν εκπτώσεις έως και 45%. Ναι στη Black Friday λένε και οι μικροί.

    Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ εφέτος αναμένεται να είναι οριακά αυξημένο, από 15% το 2016 σε 19% το 2017, το ποσοστό των μικρών ανεξάρτητων καταστημάτων στην Ελλάδα.
     

    BLACK FRIDAY


    Εμπορική πρακτική η οποία συνδέεται και με την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών ενόψει Χριστουγέννων. Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte για τις δαπάνες που θα κάνουν οι Έλληνες καταναλωτές για τα Χριστούγεννα, το 10% προγραμματίζει τις σχετικές αγορές να τις κάνει σήμερα 24 Νοεμβρίου, προκειμένου να επωφεληθεί των χαμηλότερων τιμών.

    Και στην περίπτωση της Black Friday, όπως και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αυτό που ζητούν οι καταναλωτές είναι προσφορές. Σύμφωνα με την έρευνα "Βαρόμετρο ΕΒΕΘ", περισσότεροι από 1 στους 2 καταναλωτές, αναζητούν συστηματικά προϊόντα σε προσφορά, ενώ μόλις το 8% δηλώνει ότι αδιαφορεί για τις προσφορές. Μεταξύ των τελευταίων, η πλειοψηφία (41%) αναφέρει ότι δεν τις έχει ανάγκη, σημαντικό ποσοστό (22%) αναφέρει ότι δεν εμπιστεύεται προϊόντα και υπηρεσίες σε προσφορά, ενώ μικρό ποσοστό (17% ή 1% του συνόλου του δείγματος) δηλώνει ότι δεν έχει οικονομική δυνατότητα να αγοράσει ακόμα και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που είναι σε προσφορά.

    Εκτός από την Black Friday, επίκειται και η αντίστοιχη καθιερωμένη μέρα εκπτώσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, η Cyber Monday.  Σε κάθε περίπτωση η απάντηση του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, έρχεται λίγες μέρες αργότερα και συγκεκριμένα από την 1η έως την 7η Δεκεμβρίου, όπου επανέρχεται ο θεσμός της εκπτωτικής εβδομάδας για τα ελληνικά e-shops.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων