Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Νοε-2017 08:14

    Οριακά "κέρδη" στο λιανεμπόριο το 10μηνο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Οριακά "κέρδη" στο λιανεμπόριο το 10μηνο

    της Αλεξάνδρας Γκίτση
     
    Μόνο συγκυριακή δεν είναι η πτώση κατά 6,4% του τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς.

    Πρόκειται για την 8η μεγαλύτερη υποχώρηση των πωλήσεων σε διάστημα 43 εβδομάδων από την αρχή της χρονιάς. Σίγουρα η αργία της 28ης Οκτωβρίου που εφέτος "έπεσε" Σάββατο, επηρέασε την κατανάλωση, αλλά και πέρυσι υπήρχε η ίδια αργία η οποία "έπεσε" Παρασκευή, μια ακόμη πιο δύσκολη ημέρα, αφού "έκοψε" την εβδομάδα στα δύο.

    Σε επίπεδο 10μήνου πάντως, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, με βάση τα στοιχεία της Nielsen (σ.σ. η μέτρηση γίνεται σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, εξαιρούνται τα υπόλοιπα νησιά) κινήθηκε οριακά θετικά σε αξία, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων 0,4%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Την ίδια στιγμή πάντως τα προϊόντα FMCGs (ταχυκίνητοι κωδικοί όπως π.χ. το γάλα) στο σύνολό τους παρουσιάζουν αρνητική τάση, στο -0,4%. 

    Από την άλλη πλευρά τα Φρέσκα/ Χύμα Προϊόντα εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 3%, ενώ στον αντίποδα τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και τα προϊόντα οικιακής χρήσης κινήθηκαν αρνητικά, σημειώνοντας πτώση 2,1% και 1,3%, αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τους αναλυτές της Nielsen, κυρίως στις αποπληθωριστικές πιέσεις που δέχονται οι συγκεκριμένες κατηγορίες, λόγω των έντονων προωθητικών ενεργειών.

    Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες των Τροφίμων & Ποτών στο δεκάμηνο ήταν σταθερές σε αξία σε σχέση με την περασμένη χρονιά, καθώς οι πληθωριστικές τάσεις λόγω της αύξησης του φορολογικού συντελεστή σε ορισμένες κατηγορίες ποτών, όπως είναι ο καφές και η μπύρα, αντιστάθμισαν τις απώλειες των κατηγοριών τροφίμων. Με βάση εκτιμήσεις της Nielsen, η αγορά προβλέπεται να συνεχίσει τη θετική της πορεία μέχρι και το τέλος του έτους.

    Την ίδια στιγμή, με βάση τα στοιχεία της άλλης εταιρείας μέτρησης της κατανάλωσης, της IRI, η κατανάλωση σε επίπεδο 9μηνου ενισχύθηκε 1% με τον Σεπτέμβριο να εμφανίζει αύξηση του τζίρου 6% και των πωλήσεων σε όγκο κατά 7,1%. Σε επίπεδο 9μηνου η μόνη κατηγορία που εμφανίζει αύξηση σε αξία πωλήσεων 2,2% είναι αυτή των τροφίμων οι πωλήσεις σε όγκο της οποίας ενισχύθηκαν κατά 2,3%. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ