Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 12-Νοε-2017 10:01

    Χάνει έδαφος στο εξωτερικό η ΦΑΓΕ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Χάνει έδαφος στο εξωτερικό η ΦΑΓΕ

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Κάτω από το ψυχολογικό φράγμα του μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων, υποχώρησαν το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ, οι οποίες δέχθηκαν ακόμη μεγαλύτερη πίεση το τρίτο τρίμηνο. Είναι χαρακτηριστικό πως το τρίτο τρίμηνο στη Μεγάλη Βρετανία, τη μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή αγορά για το ελληνικό γιαούρτι, οι πωλήσεις της σε όγκο υποχώρησαν κατά 14,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Σημαντική πτώση 7,5% κατέγραψαν οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ και οριακή μείωση 1,3% στην Ιταλία. 

    Με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Παρασκευή η ΦΑΓΕ, οι πωλήσεις της σε όγκο εκτός Ελλάδος μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο 7,4%. Αν στην εικόνα συμπεριληφθούν και οι πωλήσεις της Ελλάδας τότε οι απώλειες "περιορίζονται” στο 6,2% και αυτό γιατί στην Ελλάδα οι πωλήσεις της σε όγκο αυξήθηκαν έστω και οριακά κατά 0,9%. Πτωτικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις της σε αξία. Αυτές υποχώρησαν στα 162,2 εκατ. δολάρια καταγράφοντας μείωση 3% ή 5,7% αν εξαιρεθούν από την εξίσωση οι πωλήσεις της Ελλάδας. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις της εκτός Ελλάδος να αποτελούν πλέον το 83,5% του συνόλου από 85,9% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

    Αντίστοιχη εικόνα και σε επίπεδο εννεαμήνου, όπου οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ μειώθηκαν σε αξία κατά 4,8%, με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν στα 482,4 εκατ. δολάρια, ως αποτέλεσμα της πτώσης των πωλήσεων σε ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία και Ιταλία κατά 5,1%, 7,6% και 1,2% αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται σύμφωνα με την εταιρεία στην υποχώρηση του όγκου των πωλήσεων κατά 8,5% στο εννεάμηνο και στην αδύναμη στερλίνα έναντι του δολαρίου. Ακόμη μεγαλύτερη πάντως ήταν η υποχώρηση των πωλήσεων σε όγκο σε ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία και Ελλάδα, 5,9%, 10% και 23,1% αντίστοιχα, εν αντιθέσει με την Ιταλία όπου οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 1,7%.

    Ο βασικός λόγος της πίεσης που δέχθηκαν τα μεγέθη της εταιρείας στην Ελλάδα σε επίπεδο εννεαμήνου είναι ότι το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν η εταιρεία δραστηριοποιούνταν στο γάλα, κατηγορία από την οποία αποχώρησε την 31η Μαΐου του 2016. 

    Εν αντιθέσει με τις πωλήσεις τα καθαρά κέρδη εννεαμήνου ανήλθαν σε 60,2 εκατ. δολάρια από 19,5 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Αύξηση η οποία οφείλεται κυρίως στη μείωση των καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων τα οποία το εφετινό εννεάμηνο περιορίσθηκαν στα 19 εκατ. δολάρια από 58,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2016. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ