Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 11-Νοε-2017 08:16

    Γιατί η Lidl κατεβαίνει στο κέντρο των μεγάλων πόλεων

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Γιατί η Lidl κατεβαίνει στο κέντρο των μεγάλων πόλεων

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Η Lidl, με δίκτυο 221 καταστημάτων ανά την Ελλάδα, ήταν από τους κερδισμένους της κατάρρευσης του δικτύου της Μαρινόπουλος την περασμένη χρονιά με ανάπτυξη τζίρου και πελατών κατά 7,3%. Ωστόσο τη φετινή χρονιά οι πωλήσεις της έχουν σταθεροποιηθεί στα περσινά επίπεδα, ενώ με βάση τα στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης σε επίπεδο οκταμήνου ο τζίρος της εμφάνισε οριακή μείωση 0,1% διαμορφούμενος στα 960 εκατ. ευρώ. 

    Σε μια προσπάθεια να αυξήσει το καλάθι και κατ’ επέκταση τις πωλήσεις της, η Lidl αποφάσισε να ενισχύσει την παρουσία της στο κέντρο των μεγάλων πόλεων. Στο πλαίσιο αυτό μέσα στο 2018 τρία νέα καταστήματα πρόκειται να δημιουργηθούν στο κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Λάρισας. 

    Η απόφαση να "κατέβει" προς το κέντρο των μεγάλων πόλεων, όπως είπε ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Hellas, κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, συνδέεται με το γεγονός ότι εκεί πραγματοποιείται και ο μεγαλύτερος τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων. Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Capital.gr, στο μέλλον να υπάρξει και μετεγκατάσταση κάποιων καταστημάτων που βρίσκονται σήμερα στην περιφέρεια και δεν έχουν υψηλές επιδόσεις. 

    Οι δηλώσεις του κ. Ανδρεανίδη έγιναν την Παρασκευή κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της 1η Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης και της 2ης μελέτης κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης της αλυσίδας. Από τη μελέτη, η οποία έγινε με τη συνδρομή της Ernst & Young, από την οποία προκύπτει πως η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε πέρυσι η αλυσίδα ήταν 659 εκατ. ευρώ, δηλαδή 7% υψηλότερη σε σχέση με τo 2015, ενώ η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε το 2016 στην ελληνική οικονομία αντιστοιχεί στο 0,37% του ΑΕΠ το 2016 από 0,35% που ήταν το 2015. Με τη  συνολική συνεισφορά της αλυσίδας στα φορολογικά έσοδα της χώρας, σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη να έχουν αγγίξει πέρυσι τα 244 εκατ. ευρώ από 230 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων προμηθευτών προϊόντων και παρόχων υπηρεσιών αυξήθηκε κατά 59% μέσα σε έναν χρόνο, με αποτέλεσμα πέρυσι να φθάσει τους 2.893 και το ποσοστό δαπανών σε Έλληνες προμηθευτές να αγγίξει το 61% από 56% που ήταν το 2015. Σημειώνεται πως το 85% των προϊόντων που διατίθεται μέσα από το δίκτυό της είναι ιδιωτικής ετικέτας από 88% που ήταν το 2015.

    Όπως ανέφερε ο κ. Ανδρεανίδης το 96% των φρέσκων κρεάτων που διατίθεται μέσω του δικτύου της αλυσίδας προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές και πάνω από το 80% του τζίρου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Ωστόσο ο ίδιος δεν απάντησε σε ερώτηση του Capital.gr τι ποσοστό αυτών των προμηθειών είναι αμιγώς ελληνικά προϊόντα. 

    Το 2015 οι συνολικές αγορές που πραγματοποίησε από Έλληνες προμηθευτές ανήλθαν στα 710 εκατ. ευρώ, ξεπέρασαν πέρυσι τα 800 εκατ. ευρώ και αφορούσαν σε προϊόντα λιανικής πώλησης αλλά και σε προϊόντα και υπηρεσίες για την υποστήριξη της λειτουργίας της εταιρεία. Στα τέλη του 2015 το δίκτυο της Lidl αριθμούσε 220 καταστήματα (σ.σ. η εταιρεία διαθέτει και 5 κέντρα διανομής), στο τέλος του 2016 219 καταστήματα, σήμερα διαθέτει 221 καταστήματα τα οποία το 2018 ο στόχος είναι να αυξηθούν στα 224 με την προσθήκη τριών ακόμη. Στο τέλος του 2016 στην εταιρεία απασχολούνταν 5.417 άτομα, 9,7% περισσότερα από το 2015, εκ των οποίων τα 1.466 ήταν πλήρους απασχόλησης και τα 3.951 μερικής. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ