Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 07-Νοε-2017 15:26

    Κωτσόβολος: Μια εταιρεία που ξέρει πώς να επενδύει

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ρεκόρ κερδοφορίας, διακρίσεις, συνεχής επέκταση: το μικρό μαγαζί ηλεκτρικών συσκευών της οδού Αριστείδου που άνοιξε το 1950 ο Παναγιώτης Κωτσόβολος στο κέντρο της Αθήνας, βρήκε τη μαγική φόρμουλα για να εξελιχθεί σε μια γιγάντια αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών που έχει μπει στα σπίτια των περισσότερων Ελλήνων.

    Σήμερα η "Κωτσόβολος" αριθμεί 95 καταστήματα και καταγράφει τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης πωλήσεων μεταξύ των θυγατρικών του βρετανικού ομίλου Dixons Carphone, ο οποίος άρχισε να επενδύει στην εταιρεία στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Η οικονομική κρίση δεν κατάφερε να βάλει "τροχοπέδη" στις οικονομικές επιδόσεις της Κωτσόβολος που από το 2007 μέχρι σήμερα συνέχισε να αυξάνει το μερίδιο της στην αγορά αλλά και την κερδοφορία της, όταν ο ευρύτερος κλάδος ηλεκτρικών ειδών απώλεσε στο ίδιο διάστημα περίπου το 45% του μεγέθους του.

    Το βάρος της ανάπτυξης έπεσε τον τελευταίο χρόνο στην ανανέωση του δικτύου και την αναβάθμιση των υποδομών της Κωτσόβολος που επέδρασαν καταλυτικά στα επιτυχημένα αποτελέσματα του οικονομικού έτους 2016/2017. Η εταιρεία αναμένεται να εμφανίσει EBIT 9,5 εκατ. ευρώ και EBITDA ύψους 14,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ρεκόρ κερδοφορίας από το 2010. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε 11,5% στο δωδεκάμηνο Μάιος 2016-Απρίλιος 2017, φτάνοντας τα 408 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα υπολογίζεται να αγγίξουν τα 40 εκατ. ευρώ.

    Η ανάπτυξη καλά κρατεί

    Τα τελευταία 4 χρόνια η Κωτσόβολος βρίσκεται σε σταθερά αυξανόμενη τροχιά κερδοφορίας, με διψήφια πλέον καθαρά κέρδη και αυτό δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από την Dixons Carphone. Με επενδύσεις 8,5 εκατ. ευρώ τον τελευταίο χρόνο, ο βρετανικός όμιλος δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στις προσπάθειες επέκτασης της εταιρείας αλλά και στην ελληνική αγορά.

    Ανδρέας Αθανασόπουλος Κωτσόβολος
    Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Dixons South East Europe Ανδρέας Αθανασόπουλος 

    Η Κωτσόβολος υλοποιεί το επενδυτικό της πλάνο σε όλους τους τομείς δράσης της, επανεπενδύοντας το 100% των ετήσιων κερδών της. Από το 2016 έχει εγκαινιάσει 5 καταστήματα σε νέα σημεία ανά την Ελλάδα, ενώ πραγματοποίησε 37 ανακαινίσεις και 13 μετεγκαταστάσεις καταστημάτων σε καλύτερες κτιριακές υποδομές και κομβικότερα σημεία. Πρόσφατα η πόλη του Πειραιά απέκτησε το δεύτερο κατάστημα Κωτσόβολος με 5 ορόφους, ενώ αυτές τις μέρες εγκαινιάστηκε και το νέο κατάστημα στο RIVERWEST.

    Η εταιρεία επενδύει παράλληλα στο ανθρώπινο δυναμικό της αυξάνοντας των αριθμό των εργαζομένων –κατά 15% την τελευταία διετία- και αναλαμβάνοντας την εκπαίδευσή τους. Οι ώρες εκπαίδευσης που αφιερώθηκαν έφτασαν τον τελευταίο χρόνο τις 52.655, μέσω 348 σεμιναρίων. Για την περαιτέρω ανάπτυξη των δεξιοτήτων των εργαζομένων, η εταιρεία δημιούργησε έναν ειδικό χώρο εκπαίδευσης, έκτασης 500 τ.μ. Οι κινήσεις αυτές έχουν σαφή αντίκτυπο στην ικανοποίηση των εργαζομένων, με το 92% να δηλώνουν "Εξαιρετικά υπερήφανοι" που εργάζονται για την Κωτσόβολος.​

    Στροφή προς την πολυμορφία

    Εκτός από τις ηλεκτρονικές και ηλεκτρικές συσκευές, η ​Κωτσόβολος κάνει κινήσεις ώστε να συνδέσει το όνομά της και με τις υπηρεσίες, βελτιώνοντας την εμπειρία του πελάτη μέσα στο κατάστημα. Ο γρήγορος τρόπος ζωής, έστρεψετο βλέμμα της εταιρείας στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Τα Ταμεία Express δίνουν τη δυνατότητα στον πελάτη που πληρώνει μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας να αποφεύγει τα κεντρικά ταμεία, κάτι που αποτελεί πανελλήνια πρωτοτυπία στην αγορά ηλεκτρικών ειδών. Ήδη, 40 καταστήματα της Κωτσόβολος, φιλοξενούν 150 σημεία εξυπηρέτησης και το 38,9% των συναλλαγών με κάρτες γίνεται χωρίς ο πελάτης να περνά από το ταμείο.

    Παράλληλα, η εταιρεία θέλει να παρέχει υποστήριξη και συμβουλές για τη συντήρηση, επισκευή και αναβάθμιση των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών και το καταφέρνει με τις υπηρεσίες του Support 360°.Ο πελάτης έχει τη δυνατότητα, με την υπηρεσία Fix&Go, να επισκεφτεί ένα από τα 14 Service Corners του Support 360°, να αντικαταστήσει τη σπασμένη οθόνη του κινητού του μέσα σε μόλις 20 λεπτά ή να επισκευάσει το λαπτοπ του μέσα σε ένα 24ωρο. Με την πρωτοποριακή υπηρεσία τεχνικής υποστήριξης οικιακών συσκευών, "Total Support Premium 48 ώρες", που αποτελεί προέκταση της ήδη υπάρχουσας υπηρεσίας Premium Total Support, η εταιρεία δεσμεύεται για επισκευή ή αντικατάσταση του ψυγείου, της κουζίνας ή του πλυντηρίου εντός 48 ωρών από την ώρα που θα δηλωθεί η βλάβη.

    Κωτσόβολος

    Οι νέες πρωτοβουλίες της Κωτσόβολος ξεπερνούν τα όρια του καταστήματος, καθώς η εταιρεία υποβάλλει τα προϊόντας της σε δοκιμές και δίνει γαστρονομικές συμβουλές ή δοκιμές των προϊόντων μέσα από τις εκπομπές στο επίσημο κανάλι της στο Youtube (Try Me, Try Me #NOT, "Βάζουμε τον chef στην πρίζα"). Με τις εκπομπές αυτές ο καταναλωτής βλέπει ευχάριστα μία συσκευή στην πλήρη λειτουργία της και μπορεί να είναι πιο ενημερωμένος από το σπίτι του για τις τεχνολογικές εξελίξεις σε όλα τα είδη.

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στα συστήματα της εταιρείας δεν θα μπορούσε να λείπει από το πλάνο, με μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις στην τεχνολογία - ειδικά στο επίπεδο των business applications - αποτελούν το έναυσμα για σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία της επιχείρησης. Αλλαγές που απαιτούν ανάλογη προετοιμασία και σχέδιο για όλες τις βασικές πτυχές της εταιρείας: συστήματα, διαδικασίες και φυσικά τον ίδιο τον άνθρωπο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ