Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 27-Σεπ-2017 10:35

    Π. Παπάζογλου: Η επιχειρηματικότητα κερδίζει έδαφος στην Ελλάδα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Π. Παπάζογλου: Η επιχειρηματικότητα κερδίζει έδαφος στην Ελλάδα

    Για τη συμβολή του θεσμού Έλληνας "Επιχειρηματίας της Χρονιάς" στην προαγωγή της εγχώριας επιχειρηματικότητας μιλάει σε συνέντευξή του στο Capital.gr ο Παναγιώτης Παπάζογλου, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας EY, η οποία διοργανώνει, για μία ακόμη χρονιά, τον κορυφαίο θεσμό επιβράβευσης επιχειρηματικής αριστείας.

    Όπως εξηγεί, οι επιχειρηματίες που θα βραβευθούν θα έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης με εταιρείες του εξωτερικού, με το διαγωνισμό να επιδιώκει την προσέλκυση εκπροσώπων του υγιούς επιχειρείν που διακρίνονται για τον εξωστρεφή χαρακτήρα και την εγκαθίδρυση ενός ισορροπημένου εργασιακού περιβάλλοντος.

    Ο κ. Παπάζογλου σημειώνει ότι η κρίση έχει καταστήσει περισσότερο ώριμη την κοινωνία ως προς το πώς αντιλαμβάνεται την επιχειρηματικότητα και το κέρδος.

    Συνέντευξη στον Δημήτρη Δελεβέγκο

    Κύριε Παπάζογλου, σε ποιους απευθύνεται ο διαγωνισμός του Έλληνα "Επιχειρηματία της Χρονιάς"; Ποια είναι η προστιθέμενη αξία της διοργάνωσης; 

    Ο διαγωνισμός του Έλληνα "Επιχειρηματία της Χρονιάς" γίνεται τα τελευταία 30 χρόνια σε 65 χώρες στον κόσμο, ενώ η συγκυρία στην οποία πραγματοποιείται, κατά τα τελευταία χρόνια, στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντική.

    Ο διαγωνισμός απευθύνεται κυρίως σε επιχειρηματίες που έχουν ένα όραμα, όχι μόνο για την επιχείρησή τους, αλλά και για την κοινωνία ολόκληρη και την οικονομία. Επιχειρηματίες που έχουν αποδείξει ότι μπορούν να δημιουργήσουν ένα υγιές επιχειρηματικό και εργασιακό περιβάλλον και, ει δυνατόν, εξωστρεφές.

    Ο θεσμός κατά πόσο έχει συμβάλει στην αλλαγή της νοοτροπίας της ελληνικής κοινωνίας ως προς την επιχειρηματικότητα και την ιδιωτική πρωτοβουλία;

    Τα τελευταία χρόνια, από έρευνες και μετρήσεις που έχουν γίνει, φαίνεται ότι η επιχειρηματικότητα κερδίζει έδαφος στην Ελλάδα. Τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχαν ιδεοληψίες, εχθρικότητα απέναντι στην επιχειρηματικότητα, απέναντι στο κέρδος. Φαίνεται ότι αυτό αλλάζει, ειδικά στους νέους ανθρώπους. Η κρίση αρχίζει να ωριμάζει την κοινωνία ως προς το πώς αντιλαμβάνεται την επιχειρηματικότητα και το κέρδος.

    Προφανώς, στην Ελλάδα και στη σημερινή συγκυρία είναι πολύ σημαντικό να έχουμε υγιείς επιχειρηματίες, που μέσα από το διαγωνισμό θα λειτουργήσουν σαν πρότυπο, ώστε και άλλοι επιχειρηματίες να μπουν στον επιχειρηματικό στίβο. Λειτουργεί, επομένως, ο διαγωνισμός και σαν μορφή επιχειρηματικής αριστείας και ανάδειξης ενός σωστού επιχειρηματικού προτύπου. 

    Επομένως, αυτή είναι και η βασική συμβολή του διαγωνισμού στην προαγωγή του εγχώριου επιχειρείν;

    Σωστά. Και υπάρχουν οφέλη και για την ελληνική κοινωνία και την οικονομία και για τους επιχειρηματίες που θα συμμετάσχουν και θα διακριθούν. Και αυτό έχει να κάνει και με την ανάδειξη της δικής τους δουλειάς, που αποτελεί αναγνώριση για τους ίδιους και, προφανώς, για το προσωπικό της εταιρείας τους, γεγονός που συνεπάγεται καλύτερες συνθήκες στην επιχείρηση. Πρόκειται για μεγάλη ευκαιρία για διασύνδεση των επιχειρηματιών αυτών με άλλες επιχειρήσεις εκτός Ελλάδας.

    Με ποιους τρόπους μπορεί ένας επιχειρηματίες να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τις δυσκολίες;

    Πέρα από τις δυσκολίες της ελληνικής οικονομίας, οι επιχειρηματίες έχουν να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις. Μία από αυτές είναι η παγκοσμιοποίηση, αλλά η μεγαλύτερη πρόσκληση που αντιμετωπίζουν σήμερα είναι η τεχνολογία που αναπτύσσεται με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς.

    Επομένως, όσο πιο γρήγορα μπορούν οι επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες, με καινοτομία, με υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, με εξωστρέφεια... Και εδώ να σημειώσω ότι, κατά τεκμήριο, οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν είναι εξωστρεφείς. Διάβασα σε μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδας ότι περίπου 85% των ελληνικών επιχειρήσεων δεν έχουν εξάγει ποτέ.

    Αυτό το μοντέλο πρέπει να αλλάξει. Επομένως, οι επιχειρήσεις για να μπορέσουν να διακριθούν και να έχουν μακροχρόνια πνοή θα πρέπει να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες, να στηρίξουν την καινοτομία και, προφανώς, να έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό. Με λίγα λόγια, να πουλήσουν κάτι το οποίο έχει ανάγκη η αγορά και σε τιμή ανταγωνιστική.

    Δείτε ολόκληρη την συνέντευξη στο παρακάτω βίντεο:

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;